Ga naar inhoud
  • 0

Waar is mijn maat remschijven te vinden voor een mooie prijs


Vw W8

Vraag

Beste Forum leden,

 

Mijn voorste remschijven zijn aan vervanging toe.

 

Nu ben ik bij de garage geweest maar hun hebben me verteld dat ze alleen de originele schijven kunnen krijgen omdat deze zogenaamd aan beide kanten een rotation direction heeft en dat het dus speciale schijven zijn..

Prijs rond de €1000 om te laten vervangen??!!

 

Ik denk dat dit niet klopt en dat er wel degelijk afternarket schijven te vinden zijn zoals zimmermann, alleen kan ik deze zelf ook nergens vinden want dan kom ik steeds op een maximale diameter van 321mm uit en ik neem aan dat dit niet past.

 

Heeft iemand op dit forum ervaring hiermee?

Ik zoek een lijstje met sites waar goedkopere discs te krijgen zijn zodat ik deze zsm kan gaan bestellen omdat ik in het buitenland woon.

 

Groeten

Dyon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja die wist ik al te vinden maar er moeten toch zeker goedkopere schijven te krijgen zijn?

Ik vind €550 voor een set schijven te belachelijk voor woorden..

Dan komen er alsnog blokken bij dan zit ik met montage alsnog op €750..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

Wie zij dat W8 rijden goedkoop was?? was laatst voor mijn passat 3bg € 950,- kwijt aan achterremmen schijven,blokken plus remklauwen.incl montage. En ik heb geen W8 . Ook kwaliteit kost geld helaas

Dat heb ik ook nooit gezegd dat w8 rijden goedkoop is maar dit is gewoon te belachelijk voor woorden..

En als jij €950 hebt betaald wil ik niet weten waar jij bent geweest want dan hebben ze je goed opgelicht..

Heb 2 maanden geleden op mijn w8 hetzelfde laten vervangen als bij jou en was maar €500 kwijt..

(En alles van zimmermann op de klauwen na die zijn van DRI)

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat heb ik ook nooit gezegd dat w8 rijden goedkoop is maar dit is gewoon te belachelijk voor woorden..

En als jij €950 hebt betaald wil ik niet weten waar jij bent geweest want dan hebben ze je goed opgelicht..

Heb 2 maanden geleden op mijn w8 hetzelfde laten vervangen als bij jou en was maar €500 kwijt..

(En alles van zimmermann op de klauwen na die zijn van DRI)

Ik heb me niet laten oplichten hoor ???? alles is van Bosch en van goede orginele kwaliteit en reken ook ff arbeidsloon???? duss??? Maar goed ga jij maar voor lekker goedkoop ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb me niet laten oplichten hoor alles is van Bosch en van goede orginele kwaliteit en reken ook ff arbeidsloon duss??? Maar goed ga jij maar voor lekker goedkoop [/quote

 

Hahaha goedkoop??!!

Wedden dat Zimmermann ten 1e beter is dan Bosch (met hun piepende systeem) en ten 2e is Zimmermann duidelijk duurder dan Bosch lol!!!

En ik woon in het buitenland en daar betaal ik maar €30 voor het demonteren en monteren van de complete remmerij..

Daarbij vraag ik of de Zimmermann formula z discs wel passen daar deze €250 per stuk kosten dus ik zou me eerst eens even bedenken voor ik zoiets zou typen maar goed ;)

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou dyon, als je het allemaal zo goed weet, waarom hier nog om advies vragen.

Moet jij nodig zeggen man man man..

Ik krijg niet eens advies van jou dus waarom post je überhaupt in dit topic als ik vragen mag?!

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is er voor dat geld geen mooie big brake kit passend te maken en te monteren? Dan ben je van die bizar dure W8 schijven af

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Ja hier was ik dus ook al aan het denken maar.. een big brake kit kost tussen de €1000 en €1500..

Ook niet iets om blij van te worden dus.. ik snap dat je het hart en alles dan blijft behouden maar er moeten alsnog nieuwe schijven gemaakt worden en deze (had ik mij al laten informeren) zijn +/- €300 per stuk.

 

De Zimmermann formula z schijven zijn €250 per stuk, dit is dan toch nog altijd goedkoper en ik weet niet of die formula z schijven goed zijn maar dat mag ik wel aannemen voor dat geld.

Ik hoop alleen dat ze dan passen want ik heb hier verder geen ervaring mee.

 

Ook heb ik eens geïnformeerd bij NK automaterialen, die hebben een leverancier die mijn maat schijven op maat kan maken maar ik weet niet of dit dan goed is of niet ook hier heb ik geen ervaring mee.

Op maat gemaakt schijven compleet + hart etc. €650 incl btw.

Hart kan na vervanging schijven herbruikt worden en schijven zijn dan goedkoper +/- €200 per stuk incl btw.

Kan er dan EBC Yellowstuff remblokken bij pakken voor €175 denk ex btw.

 

Maar dit alles zegt mij niet veel en heb er al helemaal geen ervaring mee dus ik denk dat die formula z schijven (als ze passen) de uitkomst gaan bieden :)

 

Iemand verder nog ervaring met bovenstaande?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja die wist ik al te vinden maar er moeten toch zeker goedkopere schijven te krijgen zijn?

Ik vind €550 voor een set schijven te belachelijk voor woorden..

Dan komen er alsnog blokken bij dan zit ik met montage alsnog op €750..

 

dat kon ik niet opmaken uit je OP.. 

 

kan je niet beter een standaard golf kopen? dan ben je voor 200€ klaar rondom als het moet

aangepast door bart-drd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even voor mijn beeldvorming, waarom passen er nou eigenlijk geen gewone schijven op de naven dan? Ik heb ook een big brake kit voor mijn Passat en die schijven waren maar 125 euro per set. Schijven van ATE. Is dat van die draairichting vanwege de naaf waar de schijf op gaat of vanwege de remklauwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een tijd terug een Audi RS6 c5 voorzien van nieuwe remmerij en de schijven lijken erg op die van een W8. ook die schijven hebben een draairichting en het enige wat ik me kan bedenken zijn de "koelschoepen" tussen de schijven in die draairichting gevoelig zijn in deze constructie. Die schijven waren ook "zwevende" schijven, ook dat lijkt hier bij de W8 het geval te zijn wat de prijs wel een beetje kan verklaren.

 

Daarnaast denk ik dat de W8 erg specifiek is met de ET waarde dus dat zal de opties voor big brake kits ook niet vergroten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden