Ga naar inhoud
  • 0

iPhone 6S pairen met OEM Bluetooth module via RNS510-B in B6 van 2006


Thijs

Vraag

ik heb er zelf de ballen verstand van, daarom heb ik hulp via een bekende met meer kennis van zaken ingeschakeld om mijn RNS510 uit te breiden met een OEM bluetooth module, zodat ik via de RNS kan bellen in de auto.

 

Hij heeft al 4 modules en diverse software-instellingen geprobeerd, maar het lukt niet om het geheel werkend te krijgen. Ik heb het forum als afgestruind voor een oplossing, maar zie door de bomen het bos niet meer. (Dat zal ongetwijfeld ook wel liggen aan het feit dat ik de materie niet goed genoeg begrijp. :wink: )

Het zal ws liggen aan de combinatie van verschillende hardware elementen, maar het is me echt niet duidelijk welke combinatie uiteindelijk zou moeten gaan werken, vandaar dat ik er even een topic aan waag.

 

Mijn concrete vraag is dus: welke combinatie zou moeten werken met een iPhone 6S

 

Mijn Passat is van 2006, dus met een rode tellerbak. Uit de RNS (510- B) haal ik de volgende info:

 

Delivery part nr 1TOO 36580C

HW version H11

SW version 2850

SV SW version C_EU_9.250_t1

HW vehicle 0xC201

SW vehicle 0x44340016

Bootloader vehicle 0x44340001

HW main 00010002000201

SW main /L2.0_P221

Bootloader main 001320DD

 

Mocht iemand weten hoe het werkend gemaakt kan worden / mee willen denken dan zou ik er norm mee geholpen zijn! :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ronald (Fappie) is mijn held, want dankzij hem hebben we het werkend kunnen krijgen.

Met een 7P6 035 730 L module kan ik alle telefoonfuncties gebruiken. Muziek streamen lukt niet, maar dat vind ik ook helemaal niet spannend.

 

Ik ben blij dat het uiteindelijk werkt!

aangepast door Thijs
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had een 1K8 / witte tellers en die werkte prima met een iPhone 6(plus).

Maar ik sprak laatst iemand via Marktplaats en die had problemen met een 510 en een 3C8 E en een Passat uit 2005. Uiteindelijk heeft die een aftermarket Mobridge bluetooth module gekocht want hij kreeg de boel niet werkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ronald (Fappie) is mijn held, want dankzij hem hebben we het werkend kunnen krijgen.

Met een 7P6 035 730 L module kan ik alle telefoonfuncties gebruiken. Muziek streamen lukt niet, maar dat vind ik ook helemaal niet spannend.

 

Ik ben blij dat het uiteindelijk werkt!

Muziek streamen kan ookmaar dan moet de RNS FW geupdate worden, wat ik voor je kan verzorgen???? aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Muziek streamen kan ookmaar dan moet de RNS FW geupdate worden, wat ik voor je kan verzorgen

 

@ op dit moment geeft de display tussen de tellers alléén nog maar de rit-info weer en niet meer audio en navi (zoals voorheen) ik heb begrepen dat de reden daarvan zou zijn dat er een te hoge softwareversie van de RNS geïnstalleerd is  :?:  vanwege tijdsgebrek staat die er nu namelijk nog op. (ook werken de knoppen op t stuur nu alleen voor het regelen van het volume) 

 

dus mijn hoop was dat dit met het 'downgraden' opgelost zou zijn, maar omdat ik daar niet veel verstand van heb begin ik nu te twijfelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ op dit moment geeft de display tussen de tellers alléén nog maar de rit-info weer en niet meer audio en navi (zoals voorheen) ik heb begrepen dat de reden daarvan zou zijn dat er een te hoge softwareversie van de RNS geïnstalleerd is  :?:  vanwege tijdsgebrek staat die er nu namelijk nog op. (ook werken de knoppen op t stuur nu alleen voor het regelen van het volume) 

 

dus mijn hoop was dat dit met het 'downgraden' opgelost zou zijn, maar omdat ik daar niet veel verstand van heb begin ik nu te twijfelen....

Adres 56 zal Byte7 Bit 0 aangevinkt moeten worden en 7 aan of uit gevinkt, dit hangt van je type teller af.

Te hoge Fw RNS  heeft niets te maken met weergave in de teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vergeet daarna niet de RNS te resetten

Ja dat gaf VCDS zelf gelukkig ook al aan :)

Dit was de oplossing, nr 7 stond aangevinkt en nadat ik dat had gewijzigd en idd de RNS had gereset, werkt alles weer zoals ik gewend was.

 

Ik krijg alleen geen telefoon info op t display tussen de tellers en kan met de knop op t stuur een gesprek ook niet aannemen. Dien ik daarvoor weer een andere instelling te wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat gaf VCDS zelf gelukkig ook al aan :)

Dit was de oplossing, nr 7 stond aangevinkt en nadat ik dat had gewijzigd en idd de RNS had gereset, werkt alles weer zoals ik gewend was.

 

Ik krijg alleen geen telefoon info op t display tussen de tellers en kan met de knop op t stuur een gesprek ook niet aannemen. Dien ik daarvoor weer een andere instelling te wijzigen?

Welke MFL stuur heb jij en welke type teller?

 

bij 8 knops stuur gaat Telefoonbutton volgens mij niet werken, wel bij een 12 knops MFL.

Kun je mij eens een logje van adres 16 en 77 geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met rode teller display is gewoon weinig mogelijk omdat je met DDP en BAP protocollen te maken hebt.
Maar de 7P6 module werkt wel vlekkeloos met een Zwart/wit, kleur of 3D teller.

 

Als je ook weergave tussen de teller wil hebben zal je een upgrade naar 1 van deze tellerunits moeten gaan.

Rij je diesel dan heeft @Foppe nog een mooie tellerunit te koop die op 0 km staat dus zelf mooi in te stellen.

Bijpassende Blende zoeken en je bent up to date.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Passat is van 2006 dus ik heb alles helemaal OEM old skool rood :)

 

En zo wil ik t eigenlijk denk ik ook gewoon laten want het werkt in principe ook helemaal prima zo, maar bedankt voor t meedenken!

mooi toch, je kunt gewoon bellen via Rns en gebeld worden.

En wie weet wat de toekomst brengt... je kunt je geld makkelijk kwijt hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, de Passat gaat voorlopig nog niet weg dus wie weet wat er allemaal nog bij kan komen.

En vertel mij wat, we hebben er twee maanden geleden een Mini Cooper bij gekocht, als ik na ga wat we daar inmiddels alweer aan accessoires bij hebben gekocht... :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, de Passat gaat voorlopig nog niet weg dus wie weet wat er allemaal nog bij kan komen.

En vertel mij wat, we hebben er twee maanden geleden een Mini Cooper bij gekocht, als ik na ga wat we daar inmiddels alweer aan accessoires bij hebben gekocht... :) :)

Ohhhh dan mag je de Passat ook wel verwennen hoor, vind ze helemaal niet erg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden