Ga naar inhoud
  • 0

Maken van een werkende kopie van SD-card voor de Discover Media navigatie


PeterHimself

Vraag

In mijn Volkswagen Passat Variant heb ik een Discover Media systeem met navigatie.

De navigatie software staat op een SD card, die door Volkswagen geleverd is.

Ik wil graag een werkende kopie van die SD-card maken, wat tot op heden niet gelukt is.

Ik heb een “gewone” kopie en een bit-copy kopie gemaakt. Beide werken niet.

 

Dus mijn vraag is: Weet iemand hoe je een werkende kopie kan maken van de SD-card voor de Discover Media navigatie?

 

Trouwens de laatste navigatie update (Oktober 2017 versie 0915_MP171-1284.xEUR1) staat op de volgende site  en kan gratis worden gedownload.

Je kan hem alleen maar gebruiken door hem op je originele Volkswagen SD-card te kopiëren.

 

Vriendelijke groet

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tot nu toe geen oplossing gevonden hiervoor helaas.

Als je kijkt naar de eigenschappen van de vw SDkaart en een normale, dan zul je zien dat de formaat wat afwijkt.

Juist daarom heb ik met een bit-copy programma een kopie gemaakt van de 16 Gb oorspronkelijke  naar een 32 Gb SD-card (Sandisk Extreme 90 MB/s class 10)

De eigenschappen en formaten waren daarna exact hetzelfde. Zelfde grootte op de bit nauwkeurig, beide Fat32, beide sectorgrootte 32 kb.

Toch wilde het systeem er niet op werken.

Het was echter wel een kopie via een bestand op de PC omdat ik niet over twee kaartlezers beschik. 

Ik heb het Programma  HDD Raw Copy Tool 1.10 gebruikt (hier te vinden).

 

Ook het hierboven genoemde programma ImageUSB werkt niet.

 

groet

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is ook de reden waarom je de originele SD kaart kan formatteren en daarna terug de data kopieren om ze te laten werken. En waarom de SD kaart in de Discover Media de originele moet zijn om te navigeren.

 

Ik heb zelf vroeger nog in de tijd van diskettes (!) een programmaatje gemaakt voor kopiebeveilig : Dat programma was geschreven in machinetaal om alle bewerkingen rechtstreeks op de processor aan te sturen.

In de bootsector van de diskette wordt bv. aangegeven dat er 40 sectoren aanwezig zijn. Elk programma, diskcopie oid. gaat dit lezen om te kunnen werken.

Ik schreef dan in sector 42 de nodige data, want sommige programma's waren toch zo slim even verder te kijken dan hetgeen opgegeven was, maar een blanco sector was dan voor deze programma's wel het einde.Het betreffende kopiebeveiligd programma leest de data in sector 42, en is die niet aanwezig werkt het programma niet.

Ik vermoed dat hier ook zoiets met de originele SD kaart....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Kleine update.

Helaas kom ik niet verder.

Ik heb geprobeerd met een bit-editor de originele SD-card te door zoeken op kaart codes ==> niet gelukt.

Ik heb ook geprobeerd de CID code van de originele SD-card op een 32 Gb EVO plus micro SD van Samsung te zetten (via Linux tools)

Helaas is dat ook niet gelukt. Ik gooi voorlopig de handdoek in de ring. 

Mede omdat de "nieuwste" versie (2017/12/12) voor de Discover Media (en Pro ook) op een aantal verkeerspunten in Nederland hopeloos achter loopt en de verkeersinfo via Carnet het regelmatig (zo niet altijd) laat afweten, ben ik weer terug naar mijn TomTom Go 5200 Wifi. Deze wordt tenminste 4 maal per jaar van een goede nieuwe kaart voorzien en heeft altijd goed verkeersinfo.

 

groet

Peter 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update hier...

 

De beveiliging zit zeker niet in het "gewone" bruikbare deel van de SD kaart.

Bij een nieuwe mapupdate heb ik mijn originele VW Discover SD kaart geformatteered, waarmee dus een nieuwe partitietabel enz. wordt aangemaakt, alsof je een nieuwe kaart hebt...

Na het uitpakken van de gedownloade bestanden wordt de SD kaart door de Discover herkend en werkt de SD kaart normaal zoals hij origineel was.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden