Ga naar inhoud
  • 0

Verkeersinfo op Discover Pro doet het maar gedeeltelijk


NightBlueBE-R

Vraag

Afgelopen maandag de nieuwe 2018 kaart geïnstalleerd. Sindsdien laat de DP de verkeersstromen niet meer goed zien. Van alle wegen in de randstad krijg ik de verkeersinfo te zien maar van de A2 (waar ik elke dag rij) niet. Dat blijft gewoon alsof verkeersstromen uit staat.

Hetzelfde als ik de kaart uitzoom of versleep. Het nieuwe deel van de kaart wordt dan niet gevuld met verkeersstromen.

 

Ik heb de update nog een keer gedaan en uiteraard de verkeersstromen aan en uit gezet. Dit helpt niet.

 

Iemand ervaring met dit issue of een suggestie? Kan nog een factory reset doen maar heb geen zin om alles opnieuw in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Sinds twee maanden rijd ik weer VW Passat, dit na enkele jaren BMW 3-serie te hebben gereden. Heb nu een schitterende Highline R-Line DSG welke qua uitstraling en kwaliteit zeker niet voor BMW onder doet. Eén zwaar minpunt: het missen van de actuele verkeersinformatie op enkele snelwegen, voor mij zeer zeker de A2!

 

De reactie van VW komt mij als regelrechte bullshit over. In mijn BMW werd de Real Time Traffic verkeersinformatie a la minute bijgewerkt. Dit heeft niets met het RDW of andere externe partijen te maken. Heeft iemand nog een recente reactie van VW? Anders ga ik er nog eens achteraan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sinds twee maanden rijd ik weer VW Passat, dit na enkele jaren BMW 3-serie te hebben gereden. Heb nu een schitterende Highline R-Line DSG welke qua uitstraling en kwaliteit zeker niet voor BMW onder doet. Eén zwaar minpunt: het missen van de actuele verkeersinformatie op enkele snelwegen, voor mij zeer zeker de A2!

 

De reactie van VW komt mij als regelrechte bullshit over. In mijn BMW werd de Real Time Traffic verkeersinformatie a la minute bijgewerkt. Dit heeft niets met het RDW of andere externe partijen te maken. Heeft iemand nog een recente reactie van VW? Anders ga ik er nog eens achteraan...

Wat mij betreft een goed idee. Misschien weet jij bij VW wel de juiste snaar te raken waardoor ze in beweging gaan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hierbij voor jullie de mailwisseling met Volkswagen NL:

 

Goedemiddag,

Heb sinds twee maanden een schitterende Highline Business R-Line DSG. Eén zwaar minpunt: het missen van de actuele verkeersinformatie (Discover Media) op met name de A2. Op internetfora heb ik gelezen dat dit inmiddels een bekend probleem is, ik ben benieuwd in welke mate het bij jullie bekend/urgent is en of er een oplossing voor is.

Hartelijk dank voor uw moeite, Erwin van Groeninge

 

Beste Erwin,

Nog gefeliciteerd met je nieuwe Passat en goed om te horen dat hij je bevalt! Om terug te komen op de A2 verkeersinformatie: We zijn inderdaad bekend met dit verschijnsel en proberen samen met de fabriek te achterhalen waar de oorzaak ligt. Helaas is er op dit moment nog geen concrete oplossing mogelijk. Onze excuses voor dit ongemak. Verder wens ik je graag een prettige dag. ^TV

 

Goedemiddag,

Dank voor je snelle reactie op mijn message. Verder ben ik blij dat er actie op wordt ondernomen. Voor jouw beeld: we spreken hier over een auto van bijna 50K en dan wordt de feestvreugde erg teniet gedaan. Het is werkelijk het enige minpunt aan de auto, verder is het een geweldige auto. Maar voor mij is het een wel erg serieus probleem omdat ik dagelijks een groot deel van de A2 moet afleggen en er jaarlijks zo'n 50.000-60.000 km mee rijd. Ik merk op internetfora ook frustraties bij anderen. Hebben jullie een beeld van de termijn waarop een oplossing wordt verwacht?

Hartelijke groet, Erwin

 

Goedemiddag Erwin,

Ik begrijp je punt volledig en kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. Ik kan je geen schatting geven binnen welk tijdsbestek dit opgelost wordt. Wel kan ik je, zodra wij nieuwe informatie ontvangen hiervan persoonlijk op de hoogte houden. Daarvoor zou ik graag je kenteken en e-mailadres ontvangen. Ik hoor het graag! ^FW

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb via meerdere adressen het probleem aangekaart en krijg de bovenstaande (standaard) reactie nu meerdere keren terug. Het lijkt er dus op dat men er van weet en dat ze wachten op een oplossing uit Wolfsburg.

 

Hopen dat het snel wordt opgelost. Na bijna 2 jaar ben ik behoorlijk verslingerd aan de verkeersinfo. Het werkte altijd perfect (en nog op de andere wegen overigens).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De download “2017/12/12” van de VW site is de nieuwste.

Loopt op bepaalde punten nog hopeloos achter op TomTom.

A9 bij Badhoevedorp klopt niet, kruising A9/A4 boven Schiphol klopt niet, Afslag Almere A1/A6 klopt niet.

Dat zijn de mij bekende, maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn.

 

groet

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden