Ga naar inhoud
  • 0

Verkeersinfo op Discover Pro doet het maar gedeeltelijk


NightBlueBE-R

Vraag

Afgelopen maandag de nieuwe 2018 kaart geïnstalleerd. Sindsdien laat de DP de verkeersstromen niet meer goed zien. Van alle wegen in de randstad krijg ik de verkeersinfo te zien maar van de A2 (waar ik elke dag rij) niet. Dat blijft gewoon alsof verkeersstromen uit staat.

Hetzelfde als ik de kaart uitzoom of versleep. Het nieuwe deel van de kaart wordt dan niet gevuld met verkeersstromen.

 

Ik heb de update nog een keer gedaan en uiteraard de verkeersstromen aan en uit gezet. Dit helpt niet.

 

Iemand ervaring met dit issue of een suggestie? Kan nog een factory reset doen maar heb geen zin om alles opnieuw in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb ook dergelijke ervaringen op de A2.

Ook de hotspot verbinding via een iPhone is bijzonder slecht. Valt met grote regelmaat weg of komt helemaal niet tot stand.

 

Ik heb een Discover Media systeem en gebruikte toen de mei versie 2017.

Heb nu geupdate naar oktober versie 2017 maar heb er nog niet echt mee gereden.

 

Peter

aangepast door PeterHimself
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook dergelijke ervaringen op de A2.

Ook de hotspot verbinding via een iPhone is bijzonder slecht. Valt met grote regelmaat weg of komt helemaal niet tot stand.

 

Ik heb een Discover Media systeem en gebruikte toen de mei versie 2017.

Heb nu geupdate naar oktober versie 2017 maar heb er nog niet echt mee gereden.

 

Peter

 

Join the club. Ga dadelijk even berichtje naar VW sturen en hoop dat het snel is opgelost. Lijkt toch echt bij de servers van VW te liggen.

 

Hotspot probleem heb ik niet, gebruik een Huawei E8231 wingle met een prepaird kaartje. Datagebruik is normaal gesproken nagenoeg nihil. Probleem is bij mij zeker niet de dataverbinding. Alle andere CarNet diensten werken perfect inclusief neerslagradar in de weer app.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook dergelijke ervaringen op de A2.

Ook de hotspot verbinding via een iPhone is bijzonder slecht. Valt met grote regelmaat weg of komt helemaal niet tot stand.

 

Ik heb een Discover Media systeem en gebruikte toen de mei versie 2017.

Heb nu geupdate naar oktober versie 2017 maar heb er nog niet echt mee gereden.

 

Peter

Bij deze een Update:

Vandaag ritje van huis naar Eindhoven heen en weer gemaakt.

 

Drie dingen geconstateerd

1 Op de nieuwste kaart (oktober 2017) is de situatie van de A9 bij Badhoevedorp en de kruising van de A9 en de A4 nabij Schiphol nog steeds niet aangepast.

2 Op de A2 van Amsterdam tot Eindhoven geen verkeersinfo. Terwijl de omliggende wegen (A27, A15, enz.) dat wel hadden. Had dit keer wel goede internet verbinding.

3 Ongeveer halverwege de rit leek de verkeersinfo geheel te verdwijnen. Nogmaals wel goede internet verbinding. Op de terugweg hetzelfde fenomeen. 

Na twee maanden geprobeerd te hebben (Ik heb deze auto sinds eind september) en de nieuwe update afgewacht te hebben, gaat bij mij de goede oude TomTom Go 5200 met livetime kaartupdates en verkeersinfo (ingebouwd, dus niet via telefoon) weer op het dashboard.

 

Groet

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Twee dagen geleden weer een update uitgebracht op site Volkswagen Maps & Software gedateerd 12/12/2017.

Ben hem nu aan het downloaden en zal daarna op de VW SD-card zetten en kijken of de mij bekende fouten verbeterd zijn.

 

update:

Waarschijnlijk alleen een update van de download file.

Ik heb alleen maar op de kaart gekeken, nog niet gereden.

Situatie A9 bij Badhovendorp en kruising A9 en A4 bij Schiphol nog steeds niet goed.

A1 bij Muiden en afslag Almere lijkt nu wel goed,

 

Groet

Peter

aangepast door PeterHimself
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Twee dagen geleden weer een update uitgebracht op site Volkswagen Maps & Software gedateerd 12/12/2017.

Ben hem nu aan het downloaden en zal daarna op de VW SD-card zetten en kijken of de mij bekende fouten verbeterd zijn.

 

update:

Waarschijnlijk alleen een update van de download file.

Ik heb alleen maar op de kaart gekeken, nog niet gereden.

Situatie A9 bij Badhovendorp en kruising A9 en A4 bij Schiphol nog steeds niet goed.

A1 bij Muiden en afslag Almere lijkt nu wel goed,

 

Groet

Peter

Laat even weten of dit de oplossing is voor het ontbreken van verkeersinformatie op de A2. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Twee dagen geleden weer een update uitgebracht op site Volkswagen Maps & Software gedateerd 12/12/2017.

Ben hem nu aan het downloaden en zal daarna op de VW SD-card zetten en kijken of de mij bekende fouten verbeterd zijn.

 

update:

Waarschijnlijk alleen een update van de download file.

Ik heb alleen maar op de kaart gekeken, nog niet gereden.

Situatie A9 bij Badhovendorp en kruising A9 en A4 bij Schiphol nog steeds niet goed.

A1 bij Muiden en afslag Almere lijkt nu wel goed,

 

Groet

Peter

 

Waar vind je die precies? Voor de Discover Pro kan ik alleen maar 2017/08/08 vinden.

 

Groeten,

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Join the club. Ga dadelijk even berichtje naar VW sturen en hoop dat het snel is opgelost. Lijkt toch echt bij de servers van VW te liggen.

 

Hotspot probleem heb ik niet, gebruik een Huawei E8231 wingle met een prepaird kaartje. Datagebruik is normaal gesproken nagenoeg nihil. Probleem is bij mij zeker niet de dataverbinding. Alle andere CarNet diensten werken perfect inclusief neerslagradar in de weer app.

Al iets gehoord van VW?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Al iets gehoord van VW?

Ik heb sinds 1 week een ticket lopen bij VW webcare via Twitter. Die zeggen het probleem te kennen en werken aan een oplossing. Na 1 week zonder info heb ik hierover een opmerking gemaakt. Toen wilden ze mijn kenteken en emailadres zodat ze me kunnen informeren en benaderen voor vragen. Sindsdien weer niks gehoord. Ze vragen verder ook niks over kaartversie, omstandigheden etc voor diagnose. Ik heb niet zoveel vertrouwen in een oplossing hiervandaan eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas bij mij ook. Nieuwe download, nieuwe installatie op de Discover Pro, helaas zonder verbetering.

Daarnaast mail gestuurd naar VW, niet eens een ontvangstbevestiging. Vrees met vrezen. Als er iemand nieuws heeft, graag.

Real time verkeersinformatie was voor mij de killing feature om van Mondeo naar Passat te switchen (zonder spijt overigens).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels reactie gekregen van Volkswagen:

 

“De verkeersinformatie van de A2 wordt niet of onvolledig gecommuniceerd. Dit probleem ligt echter bij het RDW. Wij kunnen dit helaas daardoor niet zelf intern oplossen. Wij gaan ons best doen om te kijken wat wij hier wel aan kunnen doen. Ik wens je verder een prettige dag!”

 

Ze erkennen het probleem, maar een oplossing hebben ze niet zelf in de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik krijg anders een hele andere reactie:

 

Ter navolging op uw vraag over de navigatie update van uw Passat Variant wil ik u via deze weg op de hoogte stellen. Zoals ik via een privébericht op Twitter al aangaf zijn we intern aan het uitzoeken wat de oorzaak van dit probleem is. Helaas komen er van tijd tot tijd problemen voor met betrekking tot software en navigatieprogramma's. Als automerk zijn wij afhankelijk van externe partijen die ons software leveren. Vandaar dat het zoeken naar oplossingen wat langer duurt. 

 

We zijn bekend met het verschijnsel en proberen samen met de fabriek te achterhalen waar de oorzaak ligt. We betreuren het dat we u momenteel nog geen oplossing kunnen bieden.

 

 

Onze excuses voor het ongemak, we brengen u op de hoogte zodra er meer bekend is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Downgraden kan gewoon als je deze kaartversie nog hebt. Via de DiscoverCare software kon twee weken geleden de oude kaart nog downloaden. Helaas was het bij mij niet de oplossing.

Overigens is de DiscoverCare software ook een drama, want tergend langzaam.

Ok, dan ga ik dat niet eens proberen. Zal bij mij dan ook wel geen oplossing zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar vind je die precies? Voor de Discover Pro kan ik alleen maar 2017/08/08 vinden.

 

Groeten,

Hans.

&

Hetzelfde hier. Kan ook geen nieuwere versie vinden. Ook al op Skodaforum gezocht. Skoda liep nog weleens voor maar de laatste update is ook daar de 166 versie.

 

Zoals ik al zei in bericht #13, je vindt ze op  site Volkswagen Maps & Software .

Ik heb echter een Discover Media  en daar voor is de laatst genoemde update van 12/12/2017.

Voor de Discover Pro wordt nu als laatste update datum 17/1/2018 genoemd. (<== UPDATE)

 

groet

Peter

aangepast door PeterHimself
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden