Ga naar inhoud
  • 0

multiriem vervangen zonder bumper in servicestand


ruudjuh

Vraag

Mijn spanner en multiriem van mijn passat 3bg 1.9tdi AVF beginnen op het eind van hun leven te komen.

 

nou ben ik benieuwd of ik de riem kan vervangen zonder de bumper in de servicestand te zetten. dus om de riem over de koelfan te " schuiven" en zo over de poelies te zetten.

 

ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In mijn optiek moet dat wel kunnen.

 

Het gaat je in ieder geval niet lukken om de spanner te vervangen zonder het front in servicestand te zetten bij een AVF. Heb zelf een maand geleden de spanner vervangen en ben er omdat ik de bumperbalk niet los kreeg (wou de bouten niet kapot draaien) ongeveer 4 uur mee bezig geweest.

 

Was wel de eerste keer voor mij dus daardoor duurt het natuurlijk wat langer.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

aangepast door mharmsen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij is alles gewoon te vervangen zonder de neus in servicestand te zetten, je moet wel ff de fan(inbus8) aan de achterkant door de dynamosteun oplossen/losdraaien(niet helemaal eruit!! voordat je de riem lost)

Nadat de inbus8 losjes is geworden kun je de multieriem ontspannen, dan zou ik de inbus 8 eruit halen en kan de hele fan even naar onderen laten zakken, je hebt dan best wel wat ruimte om met een dop13 de spanner te lossen volgens mij.

 

is een 20min werk denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden