Ga naar inhoud
  • 0

Bestuurderdeur sissend geluid door wind


NickB

Vraag

Hallo allemaal,

 

sinds een kleine week ben ik trotse eigenaar van de nieuwe Passat b8 (business comfortline).

Mijn voorganger was een golf 7 waar ik niets slecht over kan zeggen, maar dit is toch duidelijk een andere wereld van comfort :)

Een voorstelling met eventuele foto's plaats ik later graag :)

 

Nu merk ik op dat op de autostrade aan de bestuurdersdeur een enorm vervelend 'sissend' geluid ontstaat van zodra ik 135km/h voorbij ga (ik zit vaak in Duitsland!!).

Een geluid dat je absoluut niet kan negeren door de radio harder te zetten. Aan de passagiersdeur is dit niet terug te vinden.

 

Natuurlijk kan niemand me hier echt een correct antwoord opgeven, maar misschien wel advies waar of hoe te zoeken.

Ik heb alles al nagekeken en ik kan echt niets vinden. Alle rubbers zitten er goed op, geen lossen spiegelkap ofzo.

Volgens mij zit het ergens aan het raam zelf. Aan de hoek tussen schuine zijde en horizontale zijde. Want als ik mijn raam 1mm open dan fluit het daar als gek, en aan de passagierskant absoluut niet.

Open ik het raam volledig, dan is er niets. Moest het van de spiegel komen zou je het blijven horen denk ik.

 

Kan het zijn dat het raam er wat scheef in gemonteerd is misschien?

 

Of zeggen alle B8 rijders dat ze dit ook hebben (kan toch niet bij een nieuwe passat?)

 

Alle tips zijn welkom!

 

Bedankt

 

Nick

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hier ook een stille B8.

 

Mss kun je om het uit te sluiten een stuk ductape op dat stuk plakken van buiten af en dan weer testen.

Dit is precies wat ik gisteren ook dacht. Zo zou ik het ook doen denk ik. Maar rij zelf een b6, dus wist niet of het over een kwaaltje ging :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

bedankt voor de respons.

Het is zonder twijfel het raam.

 

Als je het raam opent en de 'bovenzijde' van het raam bekijkt, zitten daar echt zwarte vlekken of van een 'wrijving' ofzo.

Zeer vreemd.

 

Toch is er echt niets te zien aan het rubber zelf.

Een afspraak is gemaakt, maar tegenwoordig duurt dat ook een maand hier bij onze dealer. Wat abnormaal lang, maar oké, ik overleef het wel in tussentijd.

Heb tevens klachten over de uitlijning (trekt serieus naar rechts op autostrade) en bij een volle tank slaat mijn tankniveau wijzer op het dash toch maar 3/4 uit.

Dit laatste heeft mijn collega vreemd genoeg ook met zijn B8 voor, hij trekt het zich echter niet aan :)

 

Verder een topauto zeg, bovenstaande wordt wel opgelost.

 

Ik ga 1 van de dagen toch al eens aftapen om te horen of het zo weg gaat, met hoe meer info ik kom, hoe sneller men het kan oplossen. 

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit de raamgeleiding wel netjes op zijn plaats? Die rubber rand met vilt wat het raam omsluit. Als die niet op zijn plek zit, zou er een tochtgaatje kunnen ontstaan.

 

Ik zou zeker ook in de raamgeleiding kijken waar je zelf aangeeft dat de ruit zwart is. En ook goed vergelijken hoe het bij een andere deur in elkaar zit en past.

 

Schuif eens iets van gelijke dikte als het raam in of door de raamgeleiding en vergelijk of je overal dezelfde weerstand ondervindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een afspraak staat gepland begin januari, heb me er zelf al suf achter gezocht maar er is echt niet te bespeuren. Juist de tape ben ik nog niet toe gekomen.

Wat ik ook nog heb gemerkt is dat bij regenweer, hetzelfde raam (bestuurderskant) echt VOL water hangt. Echt in die mate dat je niet duidelijk meer in de spiegel kunt kijken.

Natuurlijk komt de ruitenwisser op naar die kant, maar dan zou het water toch nog mooi langs de goot omlaag moeten lopen.

Maar dit kan ook met het fenomeen te maken hebben dat die ruitenwisser ook gewoon tegen de a-stijl tikt. Moeten ze dan ook maar aanpassen.

 

Toch best wat kwaaltjes hoor voor een nieuwe wagen, mij 'dieselmeter' gaat ook maar voor 3/4 op bij een volle tank en is dus ook te snel op '0'.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag, na 2 dagen!, de wagen terug gaan ophalen.

Ze hebben de deur bijgesteld... zonder resultaat.

 

Het probleem doet zich nog altijd voor.

 

Mijn ervaring met een echt dealer is elke maal weer teleurstellend. Ik had nog duidelijk gezegd dat het zich aan het raam moest situeren en dan komen ze weer met dit af.

 

Ik zal me er zelf nog maar eens in verdiepen. Door de constante regen heb ik nog niet veel kans gehad iets af te tapen (wagen staan altijd buiten) en de enkele keren dat ik iets had afgetaped had het ook wel geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag de auto voor een tweede keer binnengebracht.

Vanmorgen met een technieker besproken wat ik al had gevonden en wat niet (was vooral niets maar ok).

 

Vanmorgen was men nog heel meegaand, men had het vorige keer gehoord, moeilijk te vinden... Heb ik allemaal begrip voor.

Zonet krijg ik telefoon: Ik moet er maar vrede met nemen, ze hebben met een andere Passat gereden en deze had dit ook. Het is dus normaal en klaar voor VW.

 

Triestig. Hier staan nog 4 andere Passat's op de parking en die hebben het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat je nu even moet doorpakken en je niet met een kluitje in het riet moet laten sturen. Ze proberen er nu mee weg te komen en dat moet je niet toestaan.

 

Gewoon teruggaan en zeggen dat je dit antwoord niet accepteert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kun je eens wat foto's plaatsen? Ben wel benieuwd naar die plek waar je het over hebt.

Misschien valt iemand anders iets op? Daarnaast kan het ook door een onderdeel verder weg veroorzaakt worden dat je precies op deze plaats last van hebt van een afwijkende luchtstroom.

 

Wat je ook kunt doen is je passagier het portier laten aantrekken tijdens het rijden en kijken of het geluid dan veranderd.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden