Ga naar inhoud
  • 0

Gezocht: Passat cc met Dynaudio


Hece

Vraag

Beste leden, 

 

Ik zou graag mijn standaard luidsprekers willen 'upgraden' naar een Dynaudio set. Ik weet alleen niet hoe dat klinkt. 
 

Is er nog iemand uit de buurt van Zaanstad , Utrecht of Rotterdam met een Passat 3c 2008-2012 (wellicht met een rns510) bij wie ik het geluid mag horen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe iemand een geluidsinstallatie ervaart is heel erg persoonlijk.

De ene vind inderdaad Dynaudio erg goed klinken, de ander ondervind het weer wat lauwtjes.

Beste is inderdaad, ergens gaan luisteren, liefst nog met je eigen muziek.

Ik had een andere route genomen, fabriekspeakers in de voordeuren vervangen door hoog-rendement Hertz HSK 165 (a €325 per kant), inclusief demping in deuren etc.etc. Heb nog steeds spijt dat ik niet de Dynaudio ombouw in plaats gedaan heb, want het klinkt echt voor geen meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe iemand een geluidsinstallatie ervaart is heel erg persoonlijk.

De ene vind inderdaad Dynaudio erg goed klinken, de ander ondervind het weer wat lauwtjes.

Beste is inderdaad, ergens gaan luisteren, liefst nog met je eigen muziek.

Ik had een andere route genomen, fabriekspeakers in de voordeuren vervangen door hoog-rendement Hertz HSK 165 (a €325 per kant), inclusief demping in deuren etc.etc. Heb nog steeds spijt dat ik niet de Dynaudio ombouw in plaats gedaan heb, want het klinkt echt voor geen meter.

Ik snap om die reden ook best dat iemand eerst wil luisteren. Nogmaals de Dynaudio set is prima hoor. Zeker in het middengebied vind ik hem beter dan de VW set. Stemmen komen er beter uit en plaatsing van instrumenten is ook beter. Maar qua laag vind ik het weinig bijzonders. Maar goed ik heb ook geen subwoofer. En over de hele range genomen blijft het wat mij betreft gewoon een autoset. Ik vind de Dynaudio set wat tekort komen in dynamiek. Ik heb in de woonkamer het nodige dure spul staan en dat doet mij zo veel meer dan de Dynaudio set

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik snap om die reden ook best dat iemand eerst wil luisteren. Nogmaals de Dynaudio set is prima hoor. Zeker in het middengebied vind ik hem beter dan de VW set. Stemmen komen er beter uit en plaatsing van instrumenten is ook beter. Maar qua laag vind ik het weinig bijzonders. Maar goed ik heb ook geen subwoofer. En over de hele range genomen blijft het wat mij betreft gewoon een autoset. Ik vind de Dynaudio set wat tekort komen in dynamiek. Ik heb in de woonkamer het nodige dure spul staan en dat doet mij zo veel meer dan de Dynaudio set

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

In mijn vorige auto (Bmw) had Ik er wel een upgrade set speakers. Deze klonken goed ook vanwege de dubbele woofers onde stoelen. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een thuis stereo.

Ik wil eerst horen hoeveel beter een Dynaudio klinkt dan de standaard boxjes. Dan pas zal ik overwegen om te upgraden.

Misschien is enkel een sub plaatsen in de kofferbak al genoeg voor de lage tonen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

woonkamer is ook totaal niet te vergelijken met een auto.

een auto is zo'n beetje t meest lastige ding om akoestisch een goed geluid te krijgen.

Juist daarom denk ik dat ze met de Dynaudio set goed hun best hebben gedaan. Maar toch mis ik wat dynamiek met de Dynaudio set.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is de reden dat ik begin bij de bron; de VW autoradio's spelen geen Flac bestanden af en daarom moet die eruit, naast het feit dat 'ie vanaf pak 'm beet 50% volume begint te oversturen. Daarnaast heeft een interne versterker alleen maar 15Watt aan RMS-versterkervermogen terwijl een kwaliteitsluidspreker beter af is met 50 Watt RMS. Achter de autoradio plaats je een DSP, al dan niet in de autoradio en een goede versterker die een set mooie luidsprekers aanstuurt.

 

Zoals Ramon aangeeft, ook ik heb thuis een set die heel erg lekker klinkt staan en heb ook voor in de auto hogere wensen - dan OEM VW Dynaudio.

 

Wat wel een voordeel van Dynaudio is dat je voor 689 euro klaar bent ex inbouw als je op Marktplaats kijkt en als je alles gaat vervangen kost het weer meer. Hier zit een versterker bij in en dat scheelt al een hoop.

aangepast door Nietsnut
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is de reden dat ik begin bij de bron; de VW autoradio's spelen geen Flac bestanden af en daarom moet die eruit, naast het feit dat 'ie vanaf pak 'm beet 50% volume begint te oversturen. Daarnaast heeft een interne versterker alleen maar 15Watt aan RMS-versterkervermogen terwijl een kwaliteitsluidspreker beter af is met 50 Watt RMS. Achter de autoradio plaats je een DSP, al dan niet in de autoradio en een goede versterker die een set mooie luidsprekers aanstuurt.

 

Zoals Ramon aangeeft, ook ik heb thuis een set die heel erg lekker klinkt staan en heb ook voor in de auto hogere wensen - dan OEM VW Dynaudio.

 

Wat wel een voordeel van Dynaudio is dat je voor 689 euro klaar bent ex inbouw als je op Marktplaats kijkt en als je alles gaat vervangen kost het weer meer. Hier zit een versterker bij in en dat scheelt al een hoop.

 

Als je het hebt over Flac bestanden afspelen, kom je idd uit op een ander segment. Met geluid kun je het zo ver schoppen als je wilt, en nog zullen er mensen zijn die het nog beter willen / kunnen. 

Wat ik gemerkt heb is dat Spotify mijn voornaamste bron is. Ja, er zitten ook nummers op de sd en hd. Maar deze zijn al dood geluisterd.  

Het is jammer dat de Rns510 geen ingebouwde Spotify app heeft. Dat zou de kwaliteit van geluid ten goede zijn. Tidal heeft geen fijne afspeel lijstjes, daarom hoop ik dat Spotify eindelijk een keer Hi-Res audio gaat aanbieden. Nu moet alles over een BT verbinding. En zo lang dit mijn (voornaamste) bron van muziek is, leek het mij niet verstandig om al te veel te investeren. Het moet alleen wel beter klinken dan de standaard set wat er nu in zit. Ik verwacht geen B&W geluid in de auto :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Hece

overstappen op Composition Media of een Discover Media zoals een aantal al hebben gedaan.

Ik heb een Composition Media in combinatie met VW Soundsystem 10 speakers

Het verschil in DAB radio en FM radio is al best groot. Met App connect vrijgeschakeld heb ik ook carplay van apple en kan ik dus ook Spotify gebruiken.

Vind het geluid van de Composition Media heel anders en dieper dan tov de RNS510, mits je goed signaal hebt.

Heel mooi klinkt t als je bijv. online radio gebruikt (Tunein)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hece, volgens mij is het verstandig om eens een rijtje auto's op een rij te krijgen die je op een dag allemaal kan beluisteren, ik zou zeggen:

 

* standaard RNS315

* standaard RNS510

* RNS510 icm Dynaudio

* Aftermarket

 

Dan heb je 4 smaken die je kan vergelijken, luister ook naar verschillende bronnen (cd-kwaliteit, [ongecomprimeerd], MP3 128kbps tm 392kbps, FM-radio, DAB+ radio [gecomprimeerd]) waarbij je zoveel mogelijk hetzelfde muziekje luistert. Vergeet ook niet een DB-meter app op je telefoon te zetten zodat je alles even luid luistert want een verschillend volume kleurt je beoordeling. Het spreekt voor zich dat je de geluidsregeling op 'vlak' zet, en de fader op 100% op de voorspeakers / balans in het midden.

 

Ik beschik over een Emma wedstrijd CD die gebruikt wordt voor het beoordelen / jureren van car-audio systemen en die wil ik wel meenemen als je meerdere auto's bijelkaar weet te krijgen. Ik wil je ook wel mijn auto laten luisteren nadat hij geupgrade is eind januari. http://www.emmanet.info/

 

Misschien valt eea te combineren met een kleine meet bij @@tiptronic, in zijn loods. Heb je ook als het regent buiten geen last van het geluid van vallend water op je auto.

aangepast door Nietsnut
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hece, volgens mij is het verstandig om eens een rijtje auto's op een rij te krijgen die je op een dag allemaal kan beluisteren, ik zou zeggen:

 

* standaard RNS315

* standaard RNS510

* RNS510 icm Dynaudio

* Aftermarket

 

Dan heb je 4 smaken die je kan vergelijken, luister ook naar verschillende bronnen (cd-kwaliteit, [ongecomprimeerd], MP3 128kbps tm 392kbps, FM-radio, DAB+ radio [gecomprimeerd]) waarbij je zoveel mogelijk hetzelfde muziekje luistert. Vergeet ook niet een DB-meter app op je telefoon te zetten zodat je alles even luid luistert want een verschillend volume kleurt je beoordeling. Het spreekt voor zich dat je de geluidsregeling op 'vlak' zet, en de fader op 100% op de voorspeakers / balans in het midden.

 

Ik beschik over een Emma wedstrijd CD die gebruikt wordt voor het beoordelen / jureren van car-audio systemen en die wil ik wel meenemen als je meerdere auto's bijelkaar weet te krijgen. Ik wil je ook wel mijn auto laten luisteren nadat hij geupgrade is eind januari. http://www.emmanet.info/

 

Misschien valt eea te combineren met een kleine meet bij @@tiptronic, in zijn loods. Heb je ook als het regent buiten geen last van het geluid van vallend water op je auto.

Ik weet niet of het nog lukt om de genoemde modellen bij elkaar te kunnen beluisteren. Heb nog geen vrijwilliger met een rns-510 icm dynaudio kunnen vinden.

Ik wil jouw installatie zeker wel horen eind Jan of een eerstvolgende forum meeting.

Heb zelf ook een audio bestand die alle tonen langs gaat, bedankt voor je aanbod.

Ook zal ik de tips die je genoemd hebt mee nemen in m’n test.

Eerst nog even iemand vinden met een dynaudio.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of het nog lukt om de genoemde modellen bij elkaar te kunnen beluisteren. Heb nog geen vrijwilliger met een rns-510 icm dynaudio kunnen vinden.

Ik wil jouw installatie zeker wel horen eind Jan of een eerstvolgende forum meeting.

Heb zelf ook een audio bestand die alle tonen langs gaat, bedankt voor je aanbod.

Ook zal ik de tips die je genoemd hebt mee nemen in m’n test.

Eerst nog even iemand vinden met een dynaudio.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik wil best mijn auto even "uitlenen" alleen is dat even afhankelijk van de locatie waar die "meet" zou moeten plaatsvinden.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil best mijn auto even "uitlenen" alleen is dat even afhankelijk van de locatie waar die "meet" zou moeten plaatsvinden.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Super dat je je auto beschikbaar wilt stellen. Zutphen is idd de andere kant van NL. Ik werk zelf in de buurt van Utrecht. Kom je wel eens in de buurt van Utrecht?

 

Zo niet, wacht ik nog even af of er aan ander vrijwilliger is uit de buurt die z’n systeem wilt laten beluisteren. Anders kom ik wel een keer die kant op.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Super dat je je auto beschikbaar wilt stellen. Zutphen is idd de andere kant van NL. Ik werk zelf in de buurt van Utrecht. Kom je wel eens in de buurt van Utrecht?

 

Zo niet, wacht ik nog even af of er aan ander vrijwilliger is uit de buurt die z’n systeem wilt laten beluisteren. Anders kom ik wel een keer die kant op.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik kom zelfs best regelmatig in Rotterdam want ik werk in het havengebied maar ja dat doe ik met de auto van het werk Maar ik volg jouw redenatie helemaal

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een b7 met rns510 en dynaudio, super geweldig vind ik het niet, moet te veel met de equalizer regelen om het geluid naar mijn smaak te krijgen. Er gaat ook veel geluid naar buiten, dit is op te lossen door alles te isoleren, dan klink het misschien beter.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had in mijn Golf volgens mij Silent Coat matten in oa. de deuren, geen resonanties meer en een mooi strak geluid. Helaas heb ik het niet "voor-en-na" kunnen horen omdat ik toen ook meteen een AudioSystem / Mosconi set die speciaal voor een Golf was samengesteld heb laten inbouwen (in Purmerend bij Boyds, maar volgens mij is die er inmiddels mee gestopt). Een aantal van die voertuigspecifieke sets zijn ook geschikt voor de Passat zie ik: https://www.hifimotive.nl/product/volkswagen/78/voertuigspecifiek/15/

Die set klonk fantastisch (ik heb het toen ook helemaal laten uitmeten bij de importeur in Boxmeer). 

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden