Ga naar inhoud

Trekhaak


laker

Aanbevolen berichten

Na wat wikken en wegen over een leaseauto, heb ik besloten om de passat lekker te blijven rijden.

 

Nu wil ik wel een trekhaak gaan of laten bevestigen.

 

Iemand tips over wat waar en hoe?

Heb geen idee of het zelf te plaatsen is, of wat me dit gaat kosten.

 

Thnx alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is makkelijk zelf te doen. Via marktplaats heb ik zelf 1,5 jaar terug een vaste trekhaak gekocht. Had zelf een aansluitschema gemaakt, maar ben die kwijt. wie weet heeft iemand anders op het forum nog de juiste kabelkleurencombinaties (...pfff mooi woord geworden :wink: )

 

Heb inmiddels via BM al een nieuwe liggen voor de 3C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand tips over wat waar en hoe?

 

Ja, aan de achterkant onder de bumper. Met gereedschap

 

en als je achter de auto staat moet je de trekhaak zo monteren dat de kogel boven op het stokje zichtbaar is. zo niet dan zit ie met de kogel naar voren, dat is niet de juiste montagewijze :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een 2e hands koopt, kun je evt ook naar een automaterialenzaak om een nieuwe stekker op te halen. hier zit ook een schema bij alsmede de klemmetjes om de draden aan te sluiten. nieuwe stekker kost een 10-tje.

 

bij een golf2 is het makkelijk alleen te doen. bij een passat weet ik het niet, lijkt mij geen problemen op te leveren. 2 paar handen maakt het trouwens wel makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier zit ook een schema bij alsmede de klemmetjes om de draden aan te sluiten.

Je bedoelt toch niet die (meestal) blauwe klemmetjes die je om een draad legt en zo een aftakking maakt naar je trekhaak.

Die zijn namelijk compleet uit de tijd.

Tegenwoordig zit er een hele kabelboom bij, die op je multistekker van je achterlichten past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik heb zelf de trekhaak gemonteerd en het is redelijk recht-toe recht-aan. Je hebt war verschillende torxen nodig voor het (de)monteren van de achterbumper. Het makkelijkts is dat je een pasklare kabelboom van je type passat erbij koopt, dat scheelt nogal wat tijd.

 

Ik kan je de Westfalia adviseren, afneembaar en daar zie je dus niks van als'ie afgekoppeld is. Zit ook een inklapbare stekkerdoos houder bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden