Ga naar inhoud
  • 0

UItval tijdens afremmen / stoppen.... help


essel

Vraag

Ik heb nu al 2 maal de situatie gehad dat  mijn auto (1.9 tdi B6 variant 2007) afsloeg en niet meer wilde starten nadat ik ergens voor moest afremmen en vervolgens stopte. Dit gebeurde beide keren terwijl ik midden op een kruising stond, dus erg ongelukkig.

 

Na een aantal malen opnieuw te hebben gestart slaat deze uiteindelijk weer aan. ( na 2 minuten startte de motor uiteindelijk). De startmotor kan de motor wel laten draaien maar deze slaat niet aan. Na een tijdje lukt het dan wel???

 

Ik heb al gezocht op het forum gezocht, maar kon geen gelijkwaardige situatie vinden. Ook heb ik met VAGCOM de auto uitgelezen, maar geen foutcode o.i.d .welke hiermee te maken kan hebben.

 

Nu zit ik de denken aan de brandstofpomp in de tank of de bijbehorende controller.  (waar zit deze laatste trouwens, ik kan hem nergens vinden) .  Deze pomp heeft in het verleden ook als eens lawaai gemaakt tijdens het starten, hetgeen na verloop van tijd ook weer is verdwenen.

 

Kortom ik kom er niet echt uit, wie o wie heeft een idee waar ik het moet zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je heb een tandumpomp links op de zijkan van de kop (langs de accu) en een opvoerpomp in de tank en deze is te bereiken door de zitting van je achterbank los te halen(aan de rechter zijden) het kan ook nog is kijken naar de rembekrachting slang of die nog goed is

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het de krukassensor of nokkenassensor zou zijn dan ik  had toch wel een storingsmelding met VAGCOM uitgelezen ?? Of kunnen deze ook defect raken zonder dat er melding van wordt gemaakt.

 

De opvoerpomp zou ook een een spanningsregelaar moeten bezitten, weet je waar de deze kunt vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat er een storing in staat als de tankpomp het begeeft.. die wordt nl niet gemonitord.

Het kan wel zijn dat een universele tester geen fout weergeeft terwijl er toch 1 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu al 2 maal de situatie gehad dat  mijn auto (1.9 tdi B6 variant 2007) afsloeg en niet meer wilde starten nadat ik ergens voor moest afremmen en vervolgens stopte. Dit gebeurde beide keren terwijl ik midden op een kruising stond, dus erg ongelukkig.

 

Na een aantal malen opnieuw te hebben gestart slaat deze uiteindelijk weer aan. ( na 2 minuten startte de motor uiteindelijk). De startmotor kan de motor wel laten draaien maar deze slaat niet aan. Na een tijdje lukt het dan wel???

 

Ik heb al gezocht op het forum gezocht, maar kon geen gelijkwaardige situatie vinden. Ook heb ik met VAGCOM de auto uitgelezen, maar geen foutcode o.i.d .welke hiermee te maken kan hebben.

 

Nu zit ik de denken aan de brandstofpomp in de tank of de bijbehorende controller.  (waar zit deze laatste trouwens, ik kan hem nergens vinden) .  Deze pomp heeft in het verleden ook als eens lawaai gemaakt tijdens het starten, hetgeen na verloop van tijd ook weer is verdwenen.

 

Kortom ik kom er niet echt uit, wie o wie heeft een idee waar ik het moet zoeken.

 

Ik had dit probleem ook, bij mij was het de Regelcontroller van de brandstofpomp

Hetgeen wat onder de achterbank ligt

 

Was niet te zien met uitlezen, maar de garage herkende dat probleem gewoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update :  Ik heb ondertussen de brandstofpomp in de tank vervangen. Ik had ook (olie) aanslag in de tank, en vermoed dat mijn tandempomp nog ook op het einde is.   Wellicht had ik de pomp in de tank eerder moeten vervangen. Nu zijn er nog al wat type en merken te verkrijgen qua tandempompen. Zo kan ik er al één nieuw kopen voor €166,-  en de prijis loopt op tot in de €300. Ik zat te denken aan een Bosch wel rond de €190 euro kost (incl pakking).

 

Iemand nog een tip of ervaring met een bepaald merk/type pomp ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden