Ga naar inhoud
  • 0

Wiellagers achter vervangen Passat Variant TDI 2009


rmeulen

Vraag

Hallo forum lezers,

 

Al twee weekenden de auto op de krik gehad. Geprobeerd met handgereedschap de twee veelkantbouten (M14) los te krijgen om zo de schijf en daarna de versleten lager los te krijgen. 

De bouten zitten echter enorm vast (gelukkig maar :angel: ). Kruipolie, laten schrikken, etc etc. heeft niet geholpen. Dus voor het sleutelen wat onhandig dat het zo vast zit...

 

Is er iemand in Almere of omgeving die een brug en goed gereedschap ter beschikking heeft voor mij om deze klus te kunnen klaren?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

Groet, Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Diver ja helaas wel, soms ook nog vast geoxideerd door het aluminium huis waar de klauw aan vastzit. Zeker als de auto wat kilometers ervaring heeft zitten ze behoorlijk vast. Heb er laatst vier losgehaald en zonder brug is het bijna of niet te doen, ze zitten op plekken waar je bijna niet fatsoenlijk bij kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit weekend 1 vervangen bij een kameraad.

De bouten zitten redelijk vast maar met een extra lange 1/2" ratel kon ik de bouten toch los krijgen, (2008 passat)

Je hebt voor de lager bout ook een grote veeltand dop nodig. De maat weet ik zo niet.

De bout vastzetten met 200Nm en dan een halve slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar Nitro68 het over heeft is de centrale bout van de aandrijfas aan de voorzijde.

Klopt maar het lager van de achteras is op de zelfde manier gemonteerd.

Ook met een centrale bout en die moet ook met 200 Nm en een halve slag vast gezet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Tarabass Klopt ben er zaterdag om 9.30 ongeveer. Je mag ze ook donderdag of vrijdag brengen als dat beter uitkomt.

Had de dop ook wel gehad, maar dat is de koe in de kont kijken. En toch fijn dat je die nu zelf hebt liggen.

 

Komt goed, Jan. Kan ik weer wat terugdoen voor de stickers! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden