Ga naar inhoud

uit- en inbouwen grille 3B


3V

Aanbevolen berichten

Omdat ik een chroomlijst had gekocht voor om de grille, heb ik zekerheidshalve even de grille uitgebouwd. Het is op zich een simpel klusje dat echt iedereen kan, maar je moet wel op een paar dingetjes letten.

 

foto 1a

Voordat je begint aan de grille zelf kun je het beste de ontgrendelingsstang van de motorkap wat extra ruimte geven. Dit onderdeel heeft namelijk heel sterk de neiging om af te breken, zeker als hij wat ouder is, en dan heb je een probleem.

 

foto 1b

Dit doe je door het geleideraampje even los te wippen. Als je dan per ongeluk met de grille tegen het stangetje aanstoot kan 'ie meegeven en breekt 'ie niet af.

 

foto 2

Dan kun je de grille zelf gaan demonteren. Deze zit met 8 nokjes in de achterliggende plaat geklemd. Ik heb ze rood omcirkeld op de foto. Het vraagt wat beleid om ze los te wurmen met een schroevendraaier, trek de grille ondertussen iets naar voren.

De nok in de gele cirkel kun je laten voor wat die is, daarmee zit de grille namelijk niet vast.

Als ze alle 8 los zijn, kun je de grille naar voren toe weghalen.

 

foto 3

Montage gaat in omgekeerde volgorde. Bij het terugplaatsen van de grille is het van belang dat je met een schroevendraaier de nokjes een beetje 'helpt' om weer op hun plaats te vallen. Doe je dat niet, dan moet je zoveel kracht op de grille uitoefenen dat beschadigingen op de loer liggen. Vergeet daarna niet het geleideraampje van de ontgrendelingsstang weer terug te drukken.

Klaar!

post-3807-1423822348,2883_thumb.jpg

post-3807-1423822348,3665_thumb.jpg

post-3807-1423822348,429_thumb.jpg

post-3807-1423822348,5071_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je!

@ astonia: Helemaal goed, je mag door voor de koelkast :-)

 

Die DE-platen heb ik even aangepast om foto's voor dit forum te maken, ik heb er net een gemaakt met magneetjes erachter, plak je zo over de originele. Bij deze verbouwing deed ik het nog met elastiekjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een originele VW-onderdeel voor VW passats in china.

 

In NL kunnen ze gekocht worden via Wesgo/Westerink uit Aadorp.

Hij is te vinden op marktplaats. Ik denk 3 tientjes?????

Of zoek op e-bay.de of e-bay.com Daar zijn ze ook te vinden.

 

Tevens is bestaat er ook een originele chromen grill, maar weet niet of deze te koop is bij Wesgo.

 

Ik heb ze beide gemonteerd.

 

10_new_front_01_130.jpg

 

Succes met zoeken en monteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een originele VW-onderdeel voor VW passats in china.

 

In NL kunnen ze gekocht worden via Wesgo/Westerink uit Aadorp.

Hij is te vinden op marktplaats. Ik denk 3 tientjes?????

 

Tevens is bestaat er ook een originele chromen grill, maar weet niet of deze te koop is bij Wesgo.

 

Ik heb ze beide gemonteerd.

 

Succes

 

Yippo. ook jij mag door voor de koelkast. Dat Chinaverhaal wist ik nog niet, maar hij kostte inderdaad €29,- , ik heb 'm inderdaad op de meeting gekocht van Wesgo en Wesgo heeft inderdaad ook de bijbehorende chromen grille. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is volgens mij hetzelfde hoor. Alleen die van mij is niet plakstripvoorbereid. Aangezien ik deze rechtstreeks van VW China heb binnengekregen moest ik dat klusje maar zelf doen. De bumper in China is namenlijk voorbereid voor deze rand. De Europese Passats niet, vandaar de plakstrip. :)

 

En heb je al plannen voor koplampen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar wel naar gekeken, maar moest vorige week ineens direct een knoop doorhakken omdat mijn koplampen afgekeurd werden voor de APK. Volgens mij zijn er nergens koplampen te krijgen met ingebouwde mistlampen, zoals ik die heb. Ik heb er tientallen gezien, maar overal moet ik dan losse mistlampen in de ondergrille zetten. Dus heb ik toch maar weer een paar nieuwe, originele koplampen laten monteren. Als ik ooit nog tegen een paar heldere koplampen met ingebouwde mistlampunits aanloop wil ik die nog wel een keer inbouwen, maar langzamerhand begin ik tot de conclusie te komen dat die niet bestaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij jezelf zo handig bent dat je zelf de ombouw doet naar mistlicht, maar daar ga ik niet van uit. ;)

 

Sinds ik de Passi hebHeb zelf nog nooit de mistlampen en grootlicht gebruikt. Maar ja in de randstad heb je daar weinig gelegenheid voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Ben gisteren bezig geweest met het 'loswurmen' van mijn grille om te vervangen door een zwarte embleemloze.

 

Helaas is me dit niet gelukt, ik krijg de bovenste nokjes wel los, alleen de onderste 4 niet..erg frustrerend..

 

Morgen poging 2..

 

als bovenste 4 bevestigingen los zijn,kan je dan grill niet iets kantelen zodat je er met je hand bij kunt ? dan zou je clips van achteraf eruit kunnen drukken.

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad lastig. De bovenkant gaat iets makkelijker, maar je kunt beter met de onderste beginnen. De kunst is dat je met 1 hand stevig, maar gedoseerd aan de grille trekt ter hoogte van de onderste nokjes en tegelijkertijd met je andere hand de nokjes wat helpt met een schroevendraaier o.i.d.

De nokjes even inspuiten met wat verdund afwasmiddel wil soms ook wel iets helpen. Maar trek je grille niet te scheef, dan is het risico groot dat je nokjes afbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden