Ga naar inhoud
  • 0

Olietemperatuursensor


Passat RF

Vraag

Beste forumleden.

Mijn naam is Renze Boersma en sinds vijf weken in het bezig van een mooie Passat 1.6 automaat benzine.

Helaas heb ik er weinig plezier van. Eerst een heel gedoe rondom een kloon RNS waarvan ik nog niet weet of hij gaat werken maar ok dat traject loopt.

Nu is de garage al 10 uur aan het zoeken naar een storing. De eerste meldingen leken duidelijk op problemen met de diatributieketting. De auto bleek echter op tijd te staan dus dit is het niet. Nu komt hij een storing met de olietemperatuursensor tegen die geeft -60 graden aan. Die blijft hardnekkig terugkomen.

Ik heb hem met het probleem gebracht dat de auto vaak afsloeg. Het is een automaat dus aan mijn manier van koppelen ligt het niet. Vandaag weer geen reactie gehad van de garage dus het zal die sensor wel niet zijn. Nu vraag ik mij af of ik hem via jullie een beetje op weg kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste forumleden.

Mijn naam is Renze Boersma en sinds vijf weken in het bezig van een mooie Passat 1.6 automaat benzine.

Helaas heb ik er weinig plezier van. Eerst een heel gedoe rondom een kloon RNS waarvan ik nog niet weet of hij gaat werken maar ok dat traject loopt.

Nu is de garage al 10 uur aan het zoeken naar een storing. De eerste meldingen leken duidelijk op problemen met de diatributieketting. De auto bleek echter op tijd te staan dus dit is het niet. Nu komt hij een storing met de olietemperatuursensor tegen die geeft -60 graden aan. Die blijft hardnekkig terugkomen.

Ik heb hem met het probleem gebracht dat de auto vaak afsloeg. Het is een automaat dus aan mijn manier van koppelen ligt het niet. Vandaag weer geen reactie gehad van de garage dus het zal die sensor wel niet zijn. Nu vraag ik mij af of ik hem via jullie een beetje op weg kan helpen.

Is de bedrading in de motorruimte al eens nagekeken? Misschien marterschade?

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Renze ik had echt gedacht dat jou garage het wel zou weten.

 

Idd sensor vervangen en wat betreft afslaan dat had ik gezegd, dat kan van alles zijn.... Brandstofpomp/ klep of zoals bij mijn vorige 2.0 FSI het krukassen sensor.

Hoe zijn de staat van de vonkentrekkers etc etc

 

Twan @@bandenman wellicht een klantje voor jou

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

Ik zat op een heel oud platform ofzo. Heb nu tapatalk gedownload en ineens ziet alles er anders uit. Weet nu ook hoe ik lid kan worden. Zie ook nu pas jullie reacties. Het probleem lijkt opgelost. Sinds vrijdag heb ik de auto terug. Er is een originele olietemperatuursensor sensor in gezet. Een replica gaf een andere storing aangezien het een gecombineerde sensor is. Tempetuur en hoeveelheid. Ik rijdt nu al twee dagen probleemloos en ben helemaal happy. Garage houder stond wel raar te kijken dat dit het probleem was. Van distributie ketting naar een enkele sensor. Maar kennelijk is het een belangrijk ding. Komt ook niet veel voor kan er echt nergens iets over vinden. Hoop met deze post andere zoekers naar gekke problemen geholpen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm balen. Storing weer terug. Morgen of overmorgen de nokkenassensor maar vervangen. Dit is nu nog de enige storing die er is. De oliesensor gaf veel verwarring. Hierdoor sloeg de auto af. Nu stottert hij en gaat in de bosloop. Altijd beter dan afslaan in de spits. Bij uitlezen twee meldingen rondom de nokkenas sensor. 1 dat hij te laat os en iets met bank 1 twee een onduidelijk signaal. Moet die sensor haast wel zijn. Ga hem er zelf in prutsen bij de garagehouder. Lijkt eenvoudig dus ik ga ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden