Ga naar inhoud
  • 0

stering colomn fault melding


math2

Vraag

Hoi, ff voorstellen, ik ben Math en nieuw op dit forum.

ik bezit een Passat bleu motion diesel uit 2010.

 

Sinds enkele dagen krijg ik alleen s'morgens tijdens starten het bericht willekeurig

 

"steering column fault "  

of

" steering lock fault "

of 

"start stop Fault "

 

Startstop werkt al een geruime tijd soms wel of niet ,....maar ik gebruik hem eigen niet.

 

 

Na de melding start ik weer en dan doet hij het de hele dag zonder problemen.

 

Ik gebruik nu de reserve sleutel,,,daar ligt het dus niet aan.

 

 

Iemand enig idee hoe dit zelf op te lossen ???? ben zelf best wel  technisch.

 

BVD Math

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

aangezien het alleen morgens optreedt kan ik hier nog een tijdje mee blijven rijden ??

en zijn ze daar lang mee bezig ??

 

Ik heb dit afgelopen jaar ook laten vervangen bij VAG techniek, als ik het me goed herinner zijn ze er totaal 2 uurtjes mee bezig geweest. Als je een afspraak maakt kunnen ze het je gelijk zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is een bekend probleem bij de 3C

Stuurkolom module die raakt defect.

 

Een bezoek bij Vag techniek in Nuenen en je bent van het probleem af.

De module A t/m zoveel.. zijn niet goed

 

De module die ze dan voor je inbouwen is vanaf J en die zijn wel goed.

Bij mij waren ze ongeveer 1 uur en 20 min bezig. Heel snel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dank je voor bericht,

gekke is.... ik rij er nu al meer dan een week mee zonder problemen...geen meldingen!

 

alleen start/stop werkt niet . maar als eerder gemeld dat doet hij al meer als een jaar zeer onregelmatig en zet het, als ik er aan denk, toch al uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn Passat ging hij van heel soms niet willen starten ineens naar niet meer starten. Dat is toch vrij vervelend na een nachtdienst en je wil maar huis toe. Na 20 minuten proberen deed hij t, heb m toen gelijk laten vervangen. Heb het bij beide Passat's gehad, is een kwaaltje.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dank je voor bericht,

gekke is.... ik rij er nu al meer dan een week mee zonder problemen...geen meldingen!

 

alleen start/stop werkt niet . maar als eerder gemeld dat doet hij al meer als een jaar zeer onregelmatig en zet het, als ik er aan denk, toch al uit.

Bij mij was dat ook, ik reed er gewoon nog mee. Maar beter voorkomen dat je auto niet meer start , dat scheelt wegslepen

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi, ff voorstellen, ik ben Math en nieuw op dit forum.

ik bezit een Passat bleu motion diesel uit 2010.

 

Sinds enkele dagen krijg ik alleen s'morgens tijdens starten het bericht willekeurig

 

"steering column fault "

of

" steering lock fault "

of

"start stop Fault "

 

Startstop werkt al een geruime tijd soms wel of niet ,....maar ik gebruik hem eigen niet.

 

 

Na de melding start ik weer en dan doet hij het de hele dag zonder problemen.

 

Ik gebruik nu de reserve sleutel,,,daar ligt het dus niet aan.

 

 

Iemand enig idee hoe dit zelf op te lossen ???? ben zelf best wel technisch.

 

BVD Math

Is zelf ook te vervangen. Deurvergrendeling kastje op het stuurkolom kost rond €90,- alleen na het vervangen geen contact aan zetten, dan auto op autoambulance naar dealer brengen ivm online coderen 3n alle aanwezige sleutels mee voor het coderen, ben je goedkoper ui.

Bij mijn auto was het comfortregelapaaraat ook defect (€450,-) en koste mij twee stuurkolom vergrendelings apparaten.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi allen,

 

bedankt voor de reactie, echter ik snap niet ......rijden met je oude kastje op de stekker.

en wat is het comfort regelapparaat en waar zit dit ??

 

Gekke is wel dat  ik alweer ruim anderhalve maand zonder problemen rij, alleen de start stop werkt meestal niet.

heel soms dan doet hij het wel maar naar twee a drie keer niet meer...maar dat vind ik niet zo'n probleem.

zou dit misschien met het comfortregelapparaat te maken hebben  ?

 

Misschien toch een keer een bezoek aan vag neunen brengen ook al merk ik er nu niets van.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden