Ga naar inhoud
  • 0

Olieverbruik erg hoog of normaal


KaanDSG

Vraag

Dag allen.

 

Nu een klein half jaar eigenaar en nog steeds tevreden met de Passat 1.4 TSI BM. (DSG7)

Had destijds ketting en verwante onderdelen laten vervangen.

 

Wat mij nu opvalt is dat hij best veel olie verbruikt.

Ik moet om de 2000 km bijna wel een liter olie erin gooien.

Ik gebruik 5w30 Castrol LL olie.

 

 

Is dat normaal bij de VW, of is dit abnormaal.

Er is verder geen lekkage voor zover ik weet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ooit iets gelezen maar weet niet zeker of het over deze motor ging. Olie schraapringen of zuigerveren die slecht/minder goed zouden afsluiten tussen cilinders en zuigers waardoor er ook meer olie verbruik zou kunnen zijn, wat je niet kan opmerken omdat de olie verbrand wordt in de motor en dus niet ergens langs naar onder lekt. Hoop dat ik het iets of wat goed uitleg zo.

Dat waren toch Audi blokken 1.8 tfsi ? Die waren slecht in het begin. Iets met olieschraap veren , zuigers die kantelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik het gaspedaal flink intrap zie ik ook behoorlijk wat witte wolk achter de auto verschijnen.. Dat is toch ook tekenen van olie verbranding wat in de kleppen is blijven zitten?

Witte rook is condens en blauwe rook duid op olieverbruik , je ruikt het als je achter de auto rijdt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier valt wel het 1 en ander over dít type motoren.

 

http://www.hartogtuning.nl/index.php

 

Ik heb mijn diesel onlangs verkocht en wil over naar benzine, vrees alleen dat dít geen VAG auto gaat worden van voor 2016, de olieschraapveren zijn toen weer als vanouds geconstrueerd waardoor ze niet meer dichtkoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier valt wel het 1 en ander over dít type motoren.

 

http://www.hartogtuning.nl/index.php

 

Ik heb mijn diesel onlangs verkocht en wil over naar benzine, vrees alleen dat dít geen VAG auto gaat worden van voor 2016, de olieschraapveren zijn toen weer als vanouds geconstrueerd waardoor ze niet meer dichtkoeken.

Het is maar net wat je ervaring is. Ik heb een cupra gereden met een 2.0 tfsi uit 2009. 500ml olie op 12k km. Een Gti uit 2011 verbruikte 600ml op 9.8k ongeveer. En nu een A4 B8 met een 1.8 tfsi en die lust 700ml op zo’n 6500km.

 

Blokje moet wel gesmeerd worden he? Zou gek zijn als je auto géén olie verbruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is maar net wat je ervaring is. Ik heb een cupra gereden met een 2.0 tfsi uit 2009. 500ml olie op 12k km. Een Gti uit 2011 verbruikte 600ml op 9.8k ongeveer. En nu een A4 B8 met een 1.8 tfsi en die lust 700ml op zo’n 6500km.

 

Blokje moet wel gesmeerd worden he? Zou gek zijn als je auto géén olie verbruikt.

 

Ik heb tussen mijn beurten door (15k) bij al mijn auto's nog nooit olie hoeven bij te vullen.

Dus het is ook helemaal niet nodig, olieverbruik komt helemaal op rekening van de slecht geconstrueerde olieschraap veren.

Dat ze daar 6-8 jaar voor nodig hebben om dit uit de wereld te helpen........................

 

En met 700ml op 6500km vindt ik al behoorlijk veel, ik zou daar geen goed gevoel bij hebben omdat dat alleen maar meer gaat worden, nooit minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb tussen mijn beurten door (15k) bij al mijn auto's nog nooit olie hoeven bij te vullen.

Dus het is ook helemaal niet nodig, olieverbruik komt helemaal op rekening van de slecht geconstrueerde olieschraap veren.

Dat ze daar 6-8 jaar voor nodig hebben om dit uit de wereld te helpen........................

 

En met 700ml op 6500km vindt ik al behoorlijk veel, ik zou daar geen goed gevoel bij hebben omdat dat alleen maar meer gaat worden, nooit minder.

 

ik ga  hier 100% mee akkoord.

 

Meer nog, ik vind persoonlijk al de motorische problemen (scheurende koppen, inslijtende nokkenassen, lekkende en kapotte verstuivers, pompen, kettingproblemen en enorm olieverbruik door uitermate slechte schraapveren) bij VAG die de laatste 12 jaar heersen een regelrechte schande voor het merk en de betrouwbaarheid waarmee het merk groot is geworden. Het lijkt er op dat de huidige motoren zo goed als probleemvrij zijn, hopelijk kunnen ze toch een beetje geloofwaardigheid terug krijgen.

 

Tot slot, een goeie motor hoort 0,0l olie te verbruiken. Dit dient als smeermiddel, niet als brandstof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

“Goede motor”. Daar noem je ook een definitie. Laat ik het anders zeggen : voor het type motor van het vagconcern is het geen exhorbitant verbruik en zelfs normaal te noemen. Dat andere merken het beter doen is een ander verhaal.

 

Ik kan het alleen niet eens zijn met de stelling van 0,0 verbruik. Dan zou ik mij pas zorgen gaan maken.

 

Als je niks verbruikt wordt er ook niks gesmeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat hij met 0,0 olieverbruik bedoeld is dat je geen olie hoeft bij te vullen na 10k.

Er zal gerust wat olie meeverbrand worden maar dat is niet meetbaar op een pijlstok.

Dat hoort niet, heb bij geen enkele auto meegemaakt die ik in bezit heb gehad, ook niet bij een auto met meer dan 300k op de teller. Was een Accord overigens.

Motorisch en automaat technisch heeft VAG enorme steken laten vallen de afgelopen 10 jaar, begint bizarre vormen aan te nemen.

En het ergste is nog de slechte aftersale, je klanten in de kou laten staan.

Komt niet veel voor dat je probleemloos 200k kan rijden met alleen standaard onderhoud tegenwoordig, tenzij je een auto uit Japan gaat rijden, Nissan uitgezonderd, die stoppen van die Franse rommel onder de motorkap.

Ze dwingen je bijna een Lexus te gaan rijden, betrap me er zelf al op dat een RX reeds op de shortlist staat ter vervanging van de Passat........3.5 V6 hybride met het verbruik van een VW met een 2.0tfsi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weekendje Berlijn met de auto geweest.

Zonder problemen tot Berlijn gekomen (circa 700 km). 

Geen zichtbaar olieverbruik.

 

Volgende dag in Berlijn ineens meldingen op dashboard mbt koelvloeistof en motor.

Ik kijken , koelvloeistof he-le-maal leeg.

Had ik paar weken terug nog bijgevuld, en had nog een flesje achter liggen gelukkig.

Dus maar bijvullen. En ik zie het ietswat rode vloeistof meteen langs mijn rechtervoorwiel op de stoep liggen..

 

Lekkage , reservoir kapot?

ANWB / Adac komt langs en geeft aan dat waterpomp kaduuk is. (stom had ik mee moeten vervangen tijdens ketting vervanging half jaar terug), 

Auto komt over 1,5 week deze kant op en ik nu met een vervangende huurauto(Audi A4 Avant). 

 

Houdt maar niet op mijn issues met Passat :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat hij met 0,0 olieverbruik bedoeld is dat je geen olie hoeft bij te vullen na 10k.

Er zal gerust wat olie meeverbrand worden maar dat is niet meetbaar op een pijlstok.

Dat hoort niet, heb bij geen enkele auto meegemaakt die ik in bezit heb gehad, ook niet bij een auto met meer dan 300k op de teller. Was een Accord overigens.

Motorisch en automaat technisch heeft VAG enorme steken laten vallen de afgelopen 10 jaar, begint bizarre vormen aan te nemen.

En het ergste is nog de slechte aftersale, je klanten in de kou laten staan.

Komt niet veel voor dat je probleemloos 200k kan rijden met alleen standaard onderhoud tegenwoordig, tenzij je een auto uit Japan gaat rijden, Nissan uitgezonderd, die stoppen van die Franse rommel onder de motorkap.

Ze dwingen je bijna een Lexus te gaan rijden, betrap me er zelf al op dat een RX reeds op de shortlist staat ter vervanging van de Passat........3.5 V6 hybride met het verbruik van een VW met een 2.0tfsi.

 

Ik heb echt hetzelfde idee.

 

Bijna altijd VAG-rijder geweest maar met de laatste 10 jaar bekeken ben ik soms toch een beetje beschaamd in hun plaats, en dan heb ik het puur over het gebrek aan kwaliteit want bijna alle andere merken hebben zich vergrepen aan dieselgesjoemel. Vroeger wist je 100% zeker dat je kwaliteit kocht met een VW, nu is het bang afwachten, informeren en rondhoren of je volgende VW-koop zonder problemen kan want ik hoor en zie nog steeds grote problemen (tsi nog altijd met olieverbruik, DSG-bakken,...). Ik heb eerlijk gezegd absoluut geen vertrouwen meer in deze motoren. Ik kijk soms ook al eens voor een opvolger van de passat (nu toch al +340.000km) en inderdaad, ik kijk nu vooral bij alternatieven van VAG-concern en dit voelt soms toch als verraad (VW met de paplepel ingekregen van kindsaf, toen ze nog ijzersolide waren). Maar als ik na 30.000km een nieuwe dsg-bak mag laten steken of exhuberant olieverbuik heb (onder garantie of niet) dan is het voor mij boeken toe met dit concern, voor altijd. Niet vergeten dat je je halve vermogen steekt in een nieuwe wagen, ik verwacht er dan wel iets voor terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden