Ga naar inhoud
  • 0

Geen kachel bij de bijrijder


francisco

Vraag

Hallo allemaal,

 

Het wordt kouder en ik heb de geluk dat de stoelverwarming helemaal tot zijn recht komt! bijrijderskant werkte na een grote schoonmaak niet meer, maar dit kwam omdat de kabel eigenlijk iets te kort is. Stoel terug en de kabel er opnieuw in geplugd en werken.

 

Twee dagen later:

De kachel zelf blowde lekker, maar jammer genoeg alleen maar koude lucht (de airco werkt geweldig). Al snel kwam ik er achter dat je een reset kon doen op de climax (gen1) een reset gedaan via de eco+"pijltje naar voren" knop..  Even wachten en...Met veel dank aan dit mooie forum, want ik zit er warmpjes bij! nu mijn  vrouwtje nog haha.

 

 

 

Vrouw lief heeft het behoorlijk koud op de andere zetel  :mrgreen:

 

Ik heb op het forum nog een tip gevonden: wanneer je de verwarming op "HI" (maximum) zet zou je echter wel warmte moeten krijgen.

linkje Maar bij mij blijft het ijzig koud.. Mijn VCDS kabel is kapot, dus ik heb de passat aangevallen met een Delphi kabel.

 

Melding: DTC 01810,

klopt dat dit gewoon klepmotor V159 is: 1K0907511B

 

Of is het een van zijn broertjes:

3C0907511A 

1K0907511D

 

 

Mijn warmte wisselaar twijfel ik ook aan,

ik kan hem nu niet echt lekker uitlezen en zie geen meldingen met Delphi. Maar het duurt vrij lang voor het überhaupt warm is in de 3C (mijn oude 3bg was sneller warm). Past deze Warmte wisselaar 1K0819031A op mijn 2.0TDI uit 2006 ? want we zijn dan toch bezig.

 

Ik heb al aardig wat google hits achter de kiezen, maar ik ben er nog niet helemaal er uit.

 

Wie heeft er nog tips, mochten er dingen niet duidelijk zijn. Let me know!

 

Bedankt alvast

Frank

 

**titel aangepast

aangepast door francisco
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Afgelopen zaterdag is het mijn gelukt om de kachel aan te pakken!

 

Na vervanging van de V159/1K0907511B zitten we er weer lekker warm bij. Niet helemaal volgens het boekje... Maar ik heb extra gaatje geboord in de beugel waar de klep motor op vast zit, hierdoor kan ik de volgende keer de stelmotor makkelijker vervangen. (zij bijlagen het gaatje is m10)

 

De voor verwarming wordt een zomer klus, omdat het meer werk was als ik ingeschat had, de midden tunnel moet eigenlijk iets na achter voor het mooien.

post-12652-0-18488800-1512415699_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben alweer een stap verder,

 

V159 is 1K0907511B en is inderdaad de bijrijders kant, besteld en zaterdag ophalen.

 

 

de voorverwarmingis kapot:

heater element for electr. auxiliary air heater (Z35)
1K0963235E
 
Ik ben nog bezig met bedrijven uit Nederland, maar vond bij onze verre zuiderburen ook een mooie aanbieding hadden:
resistance-pour-audi-seat-vw-skoda-ref-1
1K0963235E
inc verzending €111,-
 
 
wordt vervolgd :grin:
aangepast door francisco
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij gaat een E niet passen in een passat 2006. betreft ruimte wel maar de electrische canbus aansluiting is anders.

 

 

Kan iemand dat bevestigen ? Want als ik op oemEpc wordt dit nummer opgegeven (zie code 17 op oem overzicht)

of is er een beter site om dit de controleren, bedankt alvast !

 

Grt

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het elektrisch element alleen gaat niet helpen, dat werkt slecht een korte tijd om de eerste kou uit de auto te halen, daarna moet de warmtewisselaar het werk doen. 

Wanneer één van de stelkleppen op temperatuursensors overleden is heb e dan nog geen warmte.

 

Daarentegen zou je op de stand "HI" wel warmte moeten krijgen, tenzij één van de regelkleppen vastzit zodanig dat de warmte toch niet in het interieur kan.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij was het heveltje van de stelmotor onder bij de verdeler afgebroken, ik kreeg links geen warmte binnen ook niet op HI.
Dus ik denk dat 1 van de stelmotortjes rechts het niet doen... waardoor de klep niet open gaat en geen warme lucht binnen krijgt

Kacheltje heb ik al 2x vervangen, vind ze nieuw te duur en 2e hands zijn 9 van de 10 ook kapot (6 weerstandjes die stuk gaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Morgen wordt V159/1K0907511B opgehaald dat zal alles moeten helpen. Op HI wordt het rechts niet warm. De v159 melding blijft dus denk dat de motor helemaal niks meer doet.

 

Z35 melding hoop ik zo te kunnen takele , maar ik lees er weinig goeds over. Iemand alternatieve voor een nette oplossing?

 

Kunnen we vast nadenken over plan B ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Morgen wordt V159/1K0907511B opgehaald dat zal alles moeten helpen. Op HI wordt het rechts niet warm. De v159 melding blijft dus denk dat de motor helemaal niks meer doet.

 

Z35 melding hoop ik zo te kunnen takele , maar ik lees er weinig goeds over. Iemand alternatieve voor een nette oplossing?

 

Kunnen we vast nadenken over plan B ;-)

Denk idd het motortje, heb er zelf al 3 vervangen, zijn zat te krijgen voor een tiente of 4 bjj bijv Bm parts.

Het Z35 element geeft alleen wat extra warmte bij min 5 of zo, bij mjj is ie al 3 jaar stuk en ik vervang hem niet meer. 2e hands kan ik mijn type niet meer krijgen omdat die ook allemaal defect zijn. Nieuw kost ie +/- €350,00 en dat ga ik echt niet meer uitgeven omdat het nauwelijks effect heeft in de warmte.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden