Ga naar inhoud
  • 0

Keyless entry 3c


rob 1.8turbo

Vraag

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Geen idee of er een batterij in zit. Maar als er 1tje in zou zitten zal dit mogelijks wel op dezelfde manier te vervangen zijn als de gewone AB lijkt mij. Maar persoonlijk denk ik dat er enkel een transponder in aanwezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee of er een batterij in zit. Maar als er 1tje in zou zitten zal dit mogelijks wel op dezelfde manier te vervangen zijn als de gewone AB lijkt mij. Maar persoonlijk denk ik dat er enkel een transponder in aanwezig is.

ik had al gekeken of dat op dezelfde manier werkt als de gewone ab maar geen succes ik durf ook niet goed veel kracht te zetten bang dat ik hem sloop
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat bedoel je precies met niet starten ?

Als je de dummy in stopt, dan start de teller op ? Of dat lukt al niet ? Of dat lukt wel maar bij het door drukken start de auto niet ? Slaat wel aan maar raakt niet rond dan ?

Eventueel het sleutel contact zelf dat niet fris meer is waardoor de contacten niet goed doorgegeven worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat bedoel je precies met niet starten ?

Als je de dummy in stopt, dan start de teller op ? Of dat lukt al niet ? Of dat lukt wel maar bij het door drukken start de auto niet ? Slaat wel aan maar raakt niet rond dan ?

Eventueel het sleutel contact zelf dat niet fris meer is waardoor de contacten niet goed doorgegeven worden.

ik bedoel ermee dat de auto niet op contact gaat dus dat de teller niet opstart als ik dan de dummy er uit haal een de sleutel gebruik werkt het wel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werkt het ook met de dummy eruit te halen en terug in te stoppen ? Of werkt dit enkel met een "echte sleutel" ?

alleen met de echte sleutel. Als ik de auto keer op slot doe en weer van slot werkt de dummy weer en dan gaat dat een paar dagen goed en dan weer zelfde probleem
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht altijd dat die dummy een lege sleutel/behuizing is die verder de functie startknop overneemt. De sleutel zelf zendt toch een signaal waardoor je de auto kunt starten met de dummy?

 

In mijn b7 heb ik ook kessy maar heb geen dummy maar wel een knop. Wellicht weet Jeroen @@R36 dit?

 

Zelf denk ik erover om een soort van dummy te gaan gebruiken in de vorm van een sleutel van Ali. Ik vind dat de auto met kessy erg snel start na t voorgloeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht altijd dat die dummy een lege sleutel/behuizing is die verder de functie startknop overneemt. De sleutel zelf zendt toch een signaal waardoor je de auto kunt starten met de dummy?

 

In mijn b7 heb ik ook kessy maar heb geen dummy maar wel een knop. Wellicht weet Jeroen @@R36 dit?

 

Zelf denk ik erover om een soort van dummy te gaan gebruiken in de vorm van een sleutel van Ali. Ik vind dat de auto met kessy erg snel start na t voorgloeien.

bij een b6 kan je het gloeien wel nog zelf bepalen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk doordat je die dummy gebruikt en kunt kiezen wanneer je hem daadwerkelijk start.

 

Als de dummy hetzelfde is als een normale b6/b7 is dan heb je wellicht iets aan het volgende filmpje?

ja deze heb ik ook gezien maar dat gaat niet bij de dummy morgen ff uit laten lezen kijken of er fouten in zitten
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

alleen met de echte sleutel. Als ik de auto keer op slot doe en weer van slot werkt de dummy weer en dan gaat dat een paar dagen goed en dan weer zelfde probleem

 

zelfde probleem heb ik ook gehad. in de dummy zit niets, is om mechanische deel van kessy na te bootsen. daardoor gaan de verschillende ontvangers op actief in de wagen (volgens mij zijn het er 5) en die maken dan contact met de transponder in je echte sleutel. Het kan liggen aan de batterijen in je sleutel of aan de transponder in de sleutel of aan de ontvangers in de wagen.

Ik heb gehad dat de ontvanger in de wagen stuk was (dan werken beide sleutels niet meer; eerst uiteraard nieuwe batterijen in de sleutels gedaan) en enkele maanden geleden had ik dat een sleutel het af en toe niet meer doet (sleutel deed het wel bij zelf in de sleuf steken, en na een keer ope /dicht ook weer via de dummy); (ontvangers in de wagen dus wel goed; eerst nieuwe batterijen in de sleutels gedaan), tevens werkte stoelgeheugen dan niet meer. Dealer heeft de sleutel opnieuw ingeleerd en sindsdien lijkt het te werken. Dealer gaf wel aan dat wanneer opnieuw inleren ook niet helpt de transponder in de sleutel stuk is en je een nieuwe bij de fabriek moet bestellen, dat is zeer prijzig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

R134 is de antenne in de deurgreep van de bestuurdersdeur. Mogelijk heb je de stekker losgehad zonder de fouten te resetten?

 

Ik weet niet dat deze antenne alleen te maken heeft met toegang dan ook met het starten... In de handgreep zitten buiten deze antenne ook nog een naderingsensor voor openen en sluiten. In de hangreep achter zit dan weer geen antenne, dus mogelijk ook voor het starten noodzakelijk.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand ik moet vervangen met deze foutcode?

 

Bij mijn CC had ik dezelfde foutmelding, echter geen startproblemen. Ik heb dus een nieuwe deurgreep besteld en deze, tegelijk met nieuwe voorbumper en sideskirts, laten spuiten. Na montage kon ik alles weer keyless openen. Ik kon voorheen alleen mijn achterklep keyless openen ivm aparte antenne voor deze functie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de mijne onlangs opengemaakt maar er zit geen batterij in de dummy. dat heb ik gedaan omdat de auto maar blijft zeuren dat "change key battery". Dat heb ik gedaan en nog blijft hij dat bericht geven, dus vandaar de dummy opengemaakt om te zien of daar wellicht ook een batterij in zit, maar dat is dus niet zo. Weet dus nog steeds niet waarom ik dat bericht blijf krijgen...  :sad: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dieseltje Al eens een autoscan gemaakt? Misschien vind je daar wel fouten in.

 

@@19TDI Heb je wel een nieuwe batterij van een goed merk? Ik heb vorige week mijn batterij in de sleutel vervangen door een Panasonic batterij, die is wat duurder (hier kost die zo'n 2 euro) dan een chinese kloon, maar ik heb geen enkele keer melding gehad om de batterij te vervangen

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn keyless entry doet niets meer . Ik kan geen deur openen of sluiten . Met de AB gaat alles wel open of dicht . Achterklep opend wel keyless. Iemand ervaring hiermee!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Gerardk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden