Ga naar inhoud
  • 0

spiegelverwarming werkt niet


sander bosman

Vraag

kwam er van de week achter dat aan de bestuurderskant de spiegelverwarming niet meer werkt. aan de andere kant werkt het wel. de verstelling en elektrisch inklapbaar en omgevingslicht werkt ook allemaal. zal het verwarmings element het begeven hebben of kan het wat anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Verwarming doorgebrand, gebeurd wel vaker omdat men de knop op verwarmen laat staan. Gewoon nieuw glas incl verwarmings element kopen. Goede zaak is Winparts en niet te duur.

 

Winparts levert niet de juiste spiegelglazen, is mijn ervaring.

De weerstandsdraad in de spiegels zijn normaal 5-8 Ohm, de spiegelglazen die Winparts levert zitten rond de 25 Ohm wat betekent dat de glazen niet warm worden, en nog niet eens 'lauw'.

 

Ben zelf ook op zoek naar een setje gezien wederom het glas loslaat van de bevestiging...  (ook besteonderdelen.nl was geen succes).

 

Dus met dit antwoord ook direct maar een oproep:  wie weet waar je (buiten dealer om) de juiste spiegels kunt verkrijgen?  Niet tegen woekerprijzen uiteraard...

 

[edit] bij de dealer kost Links 60 euri en Rechts 55 euri .....

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verwarming doorgebrand, gebeurd wel vaker omdat men de knop op verwarmen laat staan. Gewoon nieuw glas incl verwarmings element kopen. Goede zaak is Winparts en niet te duur.

ik vind de aftermarket glazen geen goede vervanger ze worden niet echt warm ik heb ze weer vervagen voor origineel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb afgelopen juni ook een nieuw spiegelglas bij Winparts gekocht voor mijn 3bg. Het is mij nog niet opgevallen dat er verschil is met de andere kant die nog origineel is. Ik ga het in de gaten houden.

Dat is mijn ervaring ook , gewoon goede spiegelglazen en de werking is ook goed. De prijs ook trouwens????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie hier mijn ervaring.

Deze glazen via Winparts zijn dezelfde als via besteonderdelen.nl (Hagus en VANWEZEL):

 

post-11704-0-40843900-1512679320_thumb.jpg post-11704-0-48696400-1512679327_thumb.jpg

 

Gemeten weerstand is goed af te lezen: 24 en 33 Ohm... spanning op de spiegels is 12V dus reken maar uit:  P=U2 / R  dus resp 144/24=6 watt en 144/33=4,3 watt aan vermogen om te verwarmen

 

 

Bij de originele VW glazen zie je bij beide glazen 5 Ohm als weerstand van het verwarmingselement (weerstandsdraad):

 

post-11704-0-20167000-1512679307_thumb.jpgpost-11704-0-69595200-1512679312_thumb.jpg

 

 

De rekensom hier is dan 144/5=28 watt aan vermogen om te verwarmen.  En dat maakt de glaasjes warm, en niet pislauw zoals de nepperts.

 

Bij mijn 3B had ik hier geen problemen mee en kon ik elk merk spiegels plaatsen, bij de 3C moet ik helaas kieskeuriger zijn is mijn ervaring nu.

Dus zeg het maar...    ben blij voor degenen waar het geen probleem is hoor, begrijp me niet verkeerd.  Maar ik weet nu waar ik volgende keer beter op moet letten.

 

;)

aangepast door JurgenTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie hier mijn ervaring.

Deze glazen via Winparts zijn dezelfde als via besteonderdelen.nl (Hagus en VANWEZEL):

 

IMG_2888.JPG IMG_2889.JPG

 

Gemeten weerstand is goed af te lezen: 24 en 33 Ohm... spanning op de spiegels is 12V dus reken maar uit: P=U2 / R dus resp 144/24=6 watt en 144/33=4,3 watt aan vermogen om te verwarmen

 

 

Bij de originele VW glazen zie je bij beide glazen 5 Ohm als weerstand van het verwarmingselement (weerstandsdraad):

 

IMG_2886.JPG IMG_2887.JPG

 

 

De rekensom hier is dan 144/5=28 watt aan vermogen om te verwarmen. En dat maakt de glaasjes warm, en niet pislauw zoals de nepperts.

 

Bij mijn 3B had ik hier geen problemen mee en kon ik elk merk spiegels plaatsen, bij de 3C moet ik helaas kieskeuriger zijn is mijn ervaring nu.

Dus zeg het maar... ben blij voor degenen waar het geen probleem is hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik weet nu waar ik volgende keer beter op moet letten.

 

;)

klopt bij mijn vorige 3bg werkte de aftermarket glazen ook prima aangepast door rob 1.8turbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden