Ga naar inhoud
  • 0

USB Carplay vraagje voor B8 rijders


dieseltje

Vraag

Ik heb in mijn 3C een Composition Media ingebouwd welke voorzien is van de Carplay optie. Heb een USB aansluiting voor Carplay en dit functioneert ook allemaal heel goed.

Nu wil ik een USB hub aanschaffen en een 2e USB aansluiting maken waar ik een externe hardeschijf op aan wil sluiten.

Nu is alleen mijn vraag of dit ook gaat werken.

Ik weet dat wanneer je alles aangesloten hebt, de bron waarnaar je luistert, te selecteren is. Maar wat gebeurt er als je carplay gebruikt. Wordt de andere USB poort afgesloten of blijft de muziek wel spelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik mijn iPhone op de USB aansluiting voor de versnellingspook aansluit (USB1) dan heb ik Apple Carplay op het scherm van de Discover Pro. Mijn iPod touch heb ik aangesloten in de armsteun (USB2). Ik kan nog steeds via de Mediaknop op de DP USB2 selecteren en dus naar de muziek op de iPod luisteren, terwijl Carplay actief is.  Ik neem aan dat dit met een USB-stick, of HD, in USB2 net zo werkt.

 

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord, succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dieseltje

 

Hubs zijn te vinden op ebay. Kabels niet... en zijn duur bij de dealer : USB kabel p/n 3G1 970 317 BQ (+/- 70 euro) bij Ali : hier Ik weet echter niet dat de kwaliteit hetzelfde is.

 

Heb jij al uitgezocht wat het verschil is tussen de twee poorts hub (5G0035953C) en drie poorts (5G0035953B)?

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat de omschrijving het al zegt twee poorten of drie poorten.

Bij BM part kost een hub ca 30,-

@@dieseltje Ik bedoelde of je het verschil weet tussen de bruine, blauwe en grijze poort? Ik vermoed dat de rood/paarse de input is. Maar zijn de drie andere gelijk, of hebben die een bepaalde functie? Bv. één voor carplay, één voor een usb stick en één voor alleen opladen van usb apparatuur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kleurstelling van de 2 poorts hub is lila bruin en groen. groen is de ingang lila en bruin zijn de uitgangen. daarnaast heb je nog de voedingsplug dit is een 4 polige stekker met input 12V en 5V en een massa

moet nog uitvogelen wat de 5V uigang is naar de usb poorten.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit is wat ik op het T5/T6 board vond.

 

 

Flachkontaktstecker (8K0973754B) mit den Reparaturpins (000979164E) bestücken.

PIN 1 = Plus 12V -> wird mit SC18 verbunden.

PIN 2 = Masse -> habe ich vom Zigarettenanzünder mittels Stromdieb geholt.

PIN 4 = Steuerleitung 5V -> wird mit dem Radio (lila Leitung aus dem grünen 12Fach Stecker am Radio) verbunden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schema van de tweepoorts USB hub :

 

post-13946-0-39942500-1510578417_thumb.jpg

 

Hier spreekt men van één poort voor externe media en één als laadcontact....

 

Ik heb ondertussen de nodige kabels en 3 poortshub besteld...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien een minder relevant vraagje.. maar hoe weet ik of mijn discover media systeem Carplay ondersteund?  zit dit zowiso in alle systemen en met dit geactiveerd worden?

note to myself:  door het zelf te proberen natuurlijk.. en jawel, mijn DM heeft ook Carplay.  (extra info: mijn 2015 passat had dit nog niet, daarom ging ik er vanuit dat mijn 2016 passat dit ook niet had).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dreke

 

ik heb de goedkope usb kabels van ali getest. werkt niet omdat de shield/ground niet aangesloten is, dus echt een 4 polige aansluiting terwijl voor de carplay versie een massa nodig is, dus 4p + shield.

heb gevraagd bij een aantal leveranciers of ze die ook los leveren.

 

dus tot nu toe werkt mijn usb hub nog niet en heb ik maar 1 usb aansluiting werkend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dieseltje

 

@@dreke

 

ik heb de goedkope usb kabels van ali getest. werkt niet omdat de shield/ground niet aangesloten is, dus echt een 4 polige aansluiting terwijl voor de carplay versie een massa nodig is, dus 4p + shield.

heb gevraagd bij een aantal leveranciers of ze die ook los leveren.

 

dus tot nu toe werkt mijn usb hub nog niet en heb ik maar 1 usb aansluiting werkend. 

Dat is vervelend... Ik heb er nog niet aan verder gedaan. Ik moet nog de voedingsstekker voor de hub aanschaffen... Het is niet "dringend", alhoewel het makkelijk zou zijn om een extra aansluiting te hebben...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden