Ga naar inhoud

  • 0

kapot raammechanisme zijruit


vw130trend

Vraag

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Arjan

Inderdaad ik heb er ook last van, alleen is het de passagiers kant dus de rechterkant,

Werd helemaal gek van, nu kan ik er om lachen maar uh was wel even stressen, ik moest naar braber dakbedekking die ergens anders zat verhuisd.

Ik vroeg an iemand de weg en deed het raam open, toen die beneden was begon die te ratelen of ie ergens vast liep leek het wel, toen ik voor de deur stond, ging het raam niet meer dicht, en het regende wil je niet weten binnen no time was mijn stoel zeik nat, ik de auto nog omgedraaid maar dat maakte niet uit, de weergoden zaten me tegen. ik de hele bekleding weg gehaald ook de staleplaat los gemaakt om te kijken of ik het eventueel kon verhelpen, mooi niet dus, Ha fijn ik naar binnen en vroeg eerst een stuk plastic om mijn ruit tijdelijk dicht te plakken, waarop die jongen van braber zij nadat ik had verteld wat het probleem was, ik kom wel even kijken en met zun 2en gaat het een stuk makelijker, en verdoemd hij aan het knopje en ik omhoog duwen ging die k@truit eindelijk om hoog. en wat denk je toen ging de zon weer schijnen, nu heb ik toevallig leer maar je zult maar een stoffen bank hebben ben je mooi klaar mee. laat me even weten of het ook past aan de rechterkant, en wat kost dat aub pm me maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien heeft iemand bij het vervangen de nylon (plasic) blokjes ergens bewaard.

Ik herinner me dat bij mijn passat (bj 1995) dit euvel ook speelde en dat ik ergens in de garage een 'schaarmechaniek' heb liggen.

Ik geloof dat daar nog een paar blokjes opzitten.

Of het dezelfde zijn durf ik niet te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nog een bijrijderskant staan voor 3BG.

De plastic blokjes zijn nog goed, de staalkabel is gebroken.

Beetje handig iemand vervangt die kabel en heeft nog een goed bruikbaar paneel.

Of je haalt de plastic blokjes eraf en zet die over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

final update ! vandaag kreeg ik een 2e brief van PON leusden op de mat met het verlossende antwoord; men gaf aan in de brief dat ik eigenlijk niet in aanmerking meer kom voor de coulanceregeling omdat die maar 5 jaar geldig is en tot 150.000 km. voorwaarde is ook dat de auto dealeronderhouden moet zijn.( is bij mij dus abzoluut niet het geval ) maarrrrrrrrrr Volkswagen Nederland staat achter haar produkt en service en wil bij hoge uitzondering eenmalig toestemming geven tot herstel en de kosten volledig op zich nemen....

 

Tevens een copy brief naar de dealer toegezonden dus daar gaan we ons deze week maar even melden...Whoehaaa...

 

eind goed al goed moeite en geduld beloond.

Bedankt voor alle adviezen en voorbeeld brief.

grtz

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt voor de tip, ik heb inmiddels ook toestemming gekregen voor een gratis reparatie. Na drie dagen een brief van PON. De dealer heeft wel geprobeerd om op coulance iets te regelen maar kreeg van pon te horen dat het niet meer gelde voor een auto van bijna 10 jaar oud. Met 1 mailtje is dus alles geregeld en kan ik het bedrag binnenkort op mijn rekening verwachten. Top service van PON.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels is mijn autoraam weer werkend als vanouds via de dealer een heel nieuw paneel laten monteren, helaas ging men niet akkoord om beide zijden te vervangen dus het is slechts een kwestie van tijd tot de bijrijderskant aan vervanging toe is.. totale kosten waren € 185,00 die ik via PON retour krijg.

 

Toen ik mijn auto ging ophalen bij de dealer ( VW in de Haarlemmermeer naam wel bekend) kwam men met de mededeling dat er schade aan mijn auto was ontstaa tijdens de montage van het Raam paneel, ik dacht oh vast een krasje aan de binnen kant deur.... nee hoor gewoon een kras op mijn achter portier aan de buiten kant van zo een 10 cm lang ! stelletje boeren. ergste was nog dat ze een kleuren specialist de boel hebben laten bij werken met een lakstift waardoor de kras niet meer zichtbaar zou zijn, waarheid is echter anders kleur is donkerder en nog steeds goed zichtbaar afhankelijk van invalshoek. maar ze hebben wel schuld bekend op dat moment dus ik maak er verzekeringswerk van, inmiddels een taxatie laten uitvoeren en herstel kost € 635,00 voor de hele zijkant ( 2 portieren bijwerken ivm kleurverschil ) de aftersales man van deze dealer wist de opmerking te plaatsen dat er nog meer krassen op de bewuste deur zaten, met andere woorden een krasje meer of minder maakt ook geen verschil ? zeer vreemde benadering van schuld wegpraten ?... kortom gesprek met de beste man staat op de planning dus ben benieuwd waar men mee komt als voorstel.. anders is de verzekering de oplossing...

 

geluk bij een ongeluk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal.Wie kan mij helpen.Ook ik heb het wel bekende probleem van het kapotte raammechanisme. Nu lees ik overal dat Pon coulant omgaat met deze gevallen.Ik wil graag een voorbeeldbrief naar Pon sturen maar kan er nergens een vinden die nog werkt. Wie helpt mij. Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn raammechanisme 2 weken geleden laten repareren en werd dooe mijn Dealer gebeld dat ze, zonder dat ik ergens om gevraagd had, de reparatie geclaimed hadden bij de importeur en dat het gehonoreerd was.

Kunnen we de 192 euro op de gebruikte rekening terugstorten ? Ja graag en hartelijk dank.

 

Nu hoor ik ook hetzelfde geluid in iets mindere mate weliswaar aan de bijrijders kant...had ik dat maar eerder gehoord..nu eens kijken of daar hetzelfde verhaal voor geld.

 

Dus check het eens met je dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou inderdaad eerst proberen of de dealer dit niet voor je wil regelen, dat is de geëigende weg en scheelt je ook een hoop rompslomp. Zoals Jorrin al aangaf is dit probleem bekend bij zowel Pon als de dealers en is de kans groot dat de dealer direct akkoord gaat als je vraagt of ze het bij Pon willen claimen.

Ik geloof wel dat er voorwaarden aan zitten v.w.b. de leeftijd van de auto maar dat weet ik niet zeker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reacties. Probleem is alleen dat ik nooit bij de dealer kom. Ze zullen dus waarschijnlijk geen moeite voor mij doen. Als ik de voorbeeld brief kan gebruiken heb ik denk ik de meeste kans van slagen. Zijn meerdere verhalen in dit onderwerp dat dealer eerst zegt dat je niet aan voorwaarden voldoet en als Pon aangeschreven is kan men kosten toch wel verhalen. Voorwaarden zijn auto niet ouder dan 5 jaar en niet meer dan 150000 km. Maar omdat probleem bekend is doet Pon niet heel moeilijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden