Ga naar inhoud
  • 0

Hinderlijke trilling tussen 1500 en 2000 rpm


ka0191

Vraag

Amigos

Mijn Passat 1.4 tsi dsg heeft een hinderlijke trilling die tijdens het rijden telkens hoorbaar is.

Tussen de 1500 en 2000 rpm hoor je binnen een hinderlije geluid, het lijkt wel of er een hitte schild los zit.. mara die zijn allemaal gecontroleerd en zitten vast... het feit dat de dsg telkens bij deze rpm door schakelt maakt dat je het gedreun vrijwel continue hoort..

Uiteraard kunnen we de bak tunen waardoor de rpm wijzigd en de bak bij een hoger toerental schakelt, maar dat neemt de oorzaak niet weg..

 

Iemand een idee?

aangepast door ka0191
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nope, ineens was het er... en inmiddels is de oplossing ook al gevonden..........

 

 

 

Een trillende benzine leiding........... say what............. ja een trillende benzine leiding..........

 

Auto op de brug, motor toeren laten draaien en nogmaals alle hitteschilden controleren, en eenmaal achter onder de auto gekomen raakt mijn maat de benzineleiding aan en ineens is het geluid weg.....er komen twee benzine slangen uit de tank rechts achter, en een van deze twee trilt behoorlijk.

Deze slangen komen uit de tank en vanuit de taken met een haakse koppeling naar voren,

Beide slangen allemaal in de juiste klemmen en bevestiging, maar bij het genoemde toerental gaat een van de slangen vibreren op een dusdanige manier dat je dat binnen hoort..

 

Even met een tywrap de leidingen aan elkaar verbonden en geluid is weg,,, van de week maar even een extra klemmetje ertussen...

Wel vreemd, want als je je hand op de leiding legt gaat inderdaad bij het genoemde toerental de leiding tekeer, het is achter bij de tank dus ik neem aan dat het iets met drukverschillen moet zijn...

 

Bijzonder is het wel, maar probleem opgelost...

 

Grtzzz

aangepast door ka0191
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden