Ga naar inhoud
  • 0

Roetfilter of.. ?


RedCell

Vraag

Hallo allen,

Ik rij (nog steeds) een 3c uit eind 2005. Vandaag viel mij op dat ik bij het maken van toeren een behoorlijk gefluit hoorde..alsof er een METRO weg reed. Zodra de toeren constant waren..hoorde je het niet meer. 

Later op de avond, onderweg naar huis, gaf ik wat gas en pof...niets meer....Ik kreeg de auto niet meer aan de praat. 

ANWB gebeld en deze heeft het er naar gekeken. Hij dacht eerst aan de turbo, maar toen hij de emissie bij de uilaat ging meten kwam hij met de conclusie dat het vermoedelijk het roetfilter was. Er kwam namelijk niets meer uit de uitlaat!!

 

Vraag: Kennen jullie dit probleem..is het mogelijk dat ik door de roetfilter dus niet meer kan rijden ? of... ?

 

Thnx alvast,

 

BJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil niet vervelend zijn maar ik heb mijn turbo van me caddy laatst ook ‘weer’ moeten vervangen en die maakt ook zo een schel fluitent geluid. Dus ben bang dat dit het is maar ik zou zeggen haal je inlaatbuis er vanaf en draai voel even met de hand. Dan weet je het snel genoeg of maak even een foto zo kon ik het bij mijn turbo duidelijk zien dat ie goed aan het aanlopen was!!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Resultaat: turbo vastgelopen, wordt nu vervangen

Was er al bang voor helaas aangezien de geluiden die jij noemde!

 

Wat bij mij toevallig ook het geval was dat het brandstof filter behoorlijk vervuild was met olie dit kwam door het bekende kwaaltje van de pakking die lek was tussen de brandstofpomp en de kop aan de zijkant van t blok!! Mijn id hierbij is als olie in de brandstof kan komen kan dat ook andersom! Wat resulteert in een schaalere olie.

 

Correct me if i’n wrong, maar dit zul je ook even kunnen checken

 

Succes verder

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden