Ga naar inhoud
  • 0

Demping gasklep in te stellen? VR5 150pk.


VR5Willem

Vraag

Beste allen,

ik heb een VR5 in een Audi 80 gebouwd maar krijg hem niet helemaal goed aan het draaien.

Elke gasklep hoort een zekere demping te hebben de laatste paar graden voor hij in de 'gesloten' positie draait, echter doet de mijne het continu.

Hierdoor zakt het toerental van de motor niet direct als ik het gas los laat, maar pas 1 á 2 sec later. Dus zéér ruim de tijd nemen bij het schakelen.

Als ik met de hand gas geef en weer loslaat zie ik duidelijk dat het asje van de gasklep pas 1,5 sec later volgt. Met de motor uitgeschakeld en contact aan reageert hij wel direct.

De gasklep is schoon en goed ingeleerd. (althans, dat zegt de ECU)

Is dit iets wat aangepast kan worden met VCDS, of kan dit veroorzaakt worden door een verkeerde codering in de ECU?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt!

 

Koppelingsschakelaar en alle andere cruise control spullen had ik aangesloten, en ook met VCDS op werking getest. (was in orde) Het probleem ging niet weg, en de CC werkte ook niet.

Volgens de draadschema's die ik van de Passat heb zit er alleen een koppelingsschakelaar ingebouwd als je CC hebt, dus ik neem aan dat 'ie ook gewoon zonder kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden