Ga naar inhoud
  • 0

tjerkveen

Vraag

Ik heb een volkswagen passat 2016 diesel met adblue

 

Even een tip aan jullie allen.

 

Je kan gewoon adblue tanken bij tankstations die dit ook hebben bij de vrachtwagen stations. 

 

Ik had reset problemen, ik bleef zien dat ik moest tanken, maar de oplossing is:

 

druk op starten zonder de koppeling en rem in te drukken, dan start hij niet, maar gaat alles wel werken. Na 30 seconden kan je wel starten en dan is je adblue km check gereset.

 

veel rijplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hier zo'n ad-blue tank staan, en vulgat van auto en trekker hebben dezelfde diameter.

Pistool past in beide voertuigen even strak, en voor de snelheid van het tanken lijkt het mij niet interessant om een snellader te hebben want zo groot is de ad-blue tank nou ook niet.

 

Prijs = 35 cent per liter ex btw en incl huur van vat, wel 1m3 bestel ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verbruik hangt heel erg af van hoe zwaar je rechtervoet is. In dit geval een nieuwe mercedes vito met 190pk. Daar liggen 4 ladders op het dak en aan lading zal er een kleine 1000kg in liggen. Vaak hard optrekken en hard rijden bleek een behoorlijke verhoogde verbruik op te leveren van de ad-blue.

Laatst hoorde ik iets van dat je uitlaat gas temperatuur een minimum nodig heeft anders word er geen ad-blue aan toegevoegd. Weet alleen niet wat hier waar van is.

 

We gaan het zien met mijn peug expert. Zou als goed is zijn een 15 liter tankje in moeten zitten. Zou volgens de fabriek een 15000-17500 km mee moeten kunnen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

na tanken 30seconden op contact (niet starten)

Ik heb na het tanken van adblue géén 30 seconden gewacht, maar direct doorgestart. De melding is dan ook verdwenen

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In instructieboekje (van de Arteon) staat dat je 30 seconden op contact, anders doet ie geen reset van de interval "nog te rijden km's op Adblue".

Mijn Passat uit 2015 geeft niet aan hoeveel je nog kunt rijden op de adblue-tank. Behalve vanaf het moment van de melding dat het niveau laag is: dan geeft’ie wel aan hoeveel km er nog rest.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je krijgt 3 meldingen.

Je weet dat je nu zsm moet bijvullen.

Als je de 3de melding hebt gehad dan start ie idd niet meer.

 

Zou dus niet je eigen vag garage afwachten maar bij laten vullen eerste de beste gelegenheid maar wel binnen de 1000km!

Barry, ik zie dat ik nog niet gereageerd heb op jouw bericht.

Met Adblue zijn er 2 soorten meldingen:

1) De AdBlue-tank raakt leeg, aub bijvullen

2) Er is een storing in het AdBlue-systeem. 

 

Deze melding kreeg ik destijds toen ik in Italie was, en ging gelukkig na een paar dagen vanzelf weer weg.

Sinds zaterdag krijg ik die melding weer. Dit probleem moet binnen 1.000km verholpen zijn, anders zal de auto niet meer starten (ook al zit er genoeg AdBlue in de tank).

 

Dit weekend voornamelijk korte ritjes gereden. Morgen moet ik weer een langer stuk.

Ik hoop dat de melding vanzelf weer weggaat.

 

Is er iemand in ZO-Brabant die evt. de melding kan resetten met VCDS ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou kijken wat het probleem is ipv alleen maar te resetten

Daar heb je ook wel gelijk in, maar als ik die verhalen lees over Adblue systemen op Internet, vrees ik dat er dure reparaties aan zitten te komen.

Gechrystaliseerde/verstopte leidingen, defecte NOx sensoren etc.

 

Beetje Struisvogelpolitiek.

Nu lees ik ook, dat je toch door kan blijven rijden met de auto, ondanks de melding dat’ie na 1.000km niet meer zal starten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe oud is de auto Jan? Zit er geen garantie meer op.

Nee, geen garantie meer.

Auto is ruim 3,5 jaar oud en ik heb ‘m zelf 7 maanden in bezit.

Waar ik zelf grote moeite mee heb is, om een diesel aan strenge milieunormen te laten voldoen, hebben ze er een adblue systeem moeten inbouwen. Maar van de wet mag de auto niet meer rijden als dit systeem kuren vertoont.

En DUS ben ik verplicht om snel naar een garage te gaan (waar ik eigenlijk helemaal geen tijd voor heb).

Volgende keer toch maar een CO2 uitstotende benzine auto ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar wie gaat controleren dat je storing hebt en niet zou verder mogen rijden. Je kan ook het adblue uit laten programmeren. Nee dan voldoet ie niet aan zijn eisen, maar wie controleert het. Volgens mij nog geen apk eis, weet het niet zeker.

 

Aan de andere kant kan je misschien wel diagnose laten doen, met overleg van kosten, vervangend vervoer regelen en misschien onder coulance laten verhelpen. Of als het buiten de coulance valt het zelf bekostigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar wie gaat controleren dat je storing hebt en niet zou verder mogen rijden. Je kan ook het adblue uit laten programmeren.

De melding van de auto zegt dat’ie gewoonweg niet meer zal starten. Wil eigenlijk niet uitproberen of’ie ook echt niet meer start.

Ik ben al van plan om naar Vagtechniek te gaan. Als je het kan uitprogrammeren dan zal ik dat zeker laten doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

FYI;

 

Ik was gisteren op de Duitse autobahn. ‘s Morgens even flink doorgetrokken.

‘s Middags, tijdens het nemen van een 270graden bocht op een snelwegkruispunt, gingen de waarschuwingslampjes uit van zowel de adblue als de motormanagementunit.

Dit gebeurde ook in Augustus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan ook een storing van je vlotter zijn, adblue is vies spul en wordt zoutachtig qua sporen als het opdroogd.. en neem van mij aan, als ie leeg is dan start ie echt niet meer.

Is het beste advies dan om de tank dan maar zo vol mogelijk te houden en dus frequent bij te vullen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt op een slecht contact zoals je het beschrijft.

Slecht contact waarvan dan ?

Ik hou het in gedachte, maar de storing is in 7 maanden slechts 2x voorgekomen...en was beide keren na een paar dagen weer weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen week de auto bij de stealer voor een longlife beurt (fabrieksgarantie nog, dus je moet wat).

Ik breng de auto met een Adblue-range van nog zo'n 12.000km, als het tankje vol zit kan ik zo'n 15.000km.

Telefoontje tijdens de beurt of ze de Adblue ook nog even moeten bijvullen, wel handig lijkt me dus ik zeg "ja doe maar".

Vandaag op de factuur, €15,00 voor bijvullen van Adblue ?

PS: de Avia zit bij de VW Stealer om de hoek, de Adblue kost daar 0,72 per liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden