Ga naar inhoud
  • 0

tjerkveen

Vraag

Ik heb een volkswagen passat 2016 diesel met adblue

 

Even een tip aan jullie allen.

 

Je kan gewoon adblue tanken bij tankstations die dit ook hebben bij de vrachtwagen stations. 

 

Ik had reset problemen, ik bleef zien dat ik moest tanken, maar de oplossing is:

 

druk op starten zonder de koppeling en rem in te drukken, dan start hij niet, maar gaat alles wel werken. Na 30 seconden kan je wel starten en dan is je adblue km check gereset.

 

veel rijplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

zijn er ook zat die het wel hadden en eruit hebben laten flashen.

 

Addblue een waterhoudende ureumoplossing bedoeld omdat de uitstoot te reduceren.

​dit zit in een apart reservoir en tank je apart bij. 

 

https://youtu.be/ZSb1zMH45es

 

Er zijn een hoop wisselende verhalen over het verbruik hiervan de een claimt een liter per 1000 km te verbruiken en de ander het dubbele.

Ooit zal het wel standaard in de brandstof komen maar tot die tijd zal het op deze manier gaan, als elektrisch rijden het niet eerder uit laat sterven :P

 

 

  

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zijn er ook zat die het wel hadden en eruit hebben laten flashen.

 

Addblue een waterhoudende ureumoplossing bedoeld omdat de uitstoot te reduceren.[/size]

​dit zit in een apart reservoir en tank je apart bij. 

 

 

Er zijn een hoop wisselende verhalen over het verbruik hiervan de een claimt een liter per 1000 km te verbruiken en de ander het dubbele.

Ooit zal het wel standaard in de brandstof komen maar tot die tijd zal het op deze manier gaan, als elektrisch rijden het niet eerder uit laat sterven :P

 

 

  

Oftewel de voorganger van de sjoemel software :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een volkswagen passat 2016 diesel met adblue

 

Even een tip aan jullie allen.

 

Je kan gewoon adblue tanken bij tankstations die dit ook hebben bij de vrachtwagen stations. 

 

Ik had reset problemen, ik bleef zien dat ik moest tanken, maar de oplossing is:

 

druk op starten zonder de koppeling en rem in te drukken, dan start hij niet, maar gaat alles wel werken. Na 30 seconden kan je wel starten en dan is je adblue km check gereset.

 

veel rijplezier.

 

Je bent niet de enige met AdBlue  :wink: . Inderdaad, na tanken van AdBlue eerst alleen contact aanzetten zonder rempedaal in te trappen, anders wordt het aantal te rijden kilometer niet gereset. Staat in de handleiding...  :mrgreen: . Stuk goedkoper om zelf AdBlue te tanken, voor minder dan € 8,00 heb je het tankje vol. Eerste keer heb ik het door de dealer laten doen, die bracht me € 85 (!!) in rekening. En bedankt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In Mei heb ik mijn Passat B6 omgeruild voor een B8 (foto’s volgen snel). Het is een 240pk BiTDI versie.

De laatste keer dat er AdBlue was bijgevuld (volgens service boekje), was 18.396km geleden. Om te voorkomen dat ik straks in Italië de boel moet bijvullen, heb ik dat nu zelf gedaan.

Ik kreeg overigens nog géén melding dat ik moest bijvullen.

 

In Duitsland een 10l jerrycan gekocht bij de Shell voor € 16,99.

Bijvullen vanuit de jerrycan is niet handig, dus ik heb eerst een PET fles gevuld en die daarna in de AdBlue tank gegoten.En dat dus een paar keer.

 

De tank is nu tot op de nok toe gevuld.

Het plaatje laat zien hoeveel er van de 10l over is. Een volle jerrycan was voor 30cm gevuld, heb er nu nog 4cm in zitten. Er ging dus 8,6l in.

Met de ruim 18.000km gereden sinds de laatste vulling, kun je dus 2.100km rijden per liter AdBlue.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalkhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180621/cca3d0c8eb2e8f51ca4a79725228d2a2.heic

aangepast door JanSL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is afhankelijk van de rij style. En de grote van je adblau tank. Weet dat een caddy maar 8000km kan rijden en een crafter ongeveer 12000km dus een personen wagen zit daar tussen. Maar dan nog afhankelijk. Van de temp. Regenratie. Rijstyle . Dus kan altijd zijn dat je er langer op kan rijden

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In Mei heb ik mijn Passat B6 omgeruild voor een B8 (foto’s volgen snel). Het is een 240pk BiTDI versie.

De laatste keer dat er AdBlue was bijgevuld (volgens service boekje), was 18.396km geleden. Om te voorkomen dat ik straks in Italië de boel moet bijvullen, heb ik dat nu zelf gedaan.

Ik kreeg overigens nog géén melding dat ik moest bijvullen.

 

In Duitsland een 10l jerrycan gekocht bij de Shell voor € 16,99.

Bijvullen vanuit de jerrycan is niet handig, dus ik heb eerst een PET fles gevuld en die daarna in de AdBlue tank gegoten.En dat dus een paar keer.

 

De tank is nu tot op de nok toe gevuld.

Het plaatje laat zien hoeveel er van de 10l over is. Een volle jerrycan was voor 30cm gevuld, heb er nu nog 4cm in zitten. Er ging dus 8,6l in.

Met de ruim 18.000km gereden sinds de laatste vulling, kun je dus 2.100km rijden per liter AdBlue.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalkhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180621/cca3d0c8eb2e8f51ca4a79725228d2a2.heic

 

Als ik de AdBlue tank vol heb staat op het info display dat ik een actieradius van 12.000 km heb, komt goed overeen met de praktijk. Maakt dan niet heel veel uit of ik bijvul wat wordt aangegeven (op de display staat hoeveel er minimaal en hoeveel maximaal bijgevuld moet worden), of dat ik de tank tot de nok toe vul. Maar met mijn 240 pk BiTurbo haal ik zeker geen 2.100 km per liter AdBlue. Kan het zijn dat er tussentijds nog een keer AdBlue is bijgevuld en dat 't niet in het serviceboekje is gezet? Zelf tank ik trouwens AdBlue aan de pomp (laatste keer kostte dat ca. € 0,64 per liter), is veel handiger dan bijvullen met jerrycan/PET fles. In ca. 2 minuten klaar! Houd overigens niet in het serviceboekje bij wanneer ik AdBlue heb bijgevuld, bewaar de bonnetjes wel (en schrijf daar dan de kilometerstand op moment van bijvullen op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag (in Italië), kreeg ik den storing van het AdBlue systeem: na 1.000km start de auto niet meer. Is dus een andere melding dan “...de tank is leeg”.

Gelukkig ging na een half uur autoweg rijden de melding weer weg.

 

Ik hoop niet dat ik op de terugweg die melding weer krijg, want het is meer dan 1.000km naar huis rijden en ik wil

liever naar mijn eigen garage (VAG Techniek) om ernaar te laten kijken.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even mijn ervaring met AdBlue delen.

De eerste keer heb ik een jerrycan gekocht. Omdat de auto nog geen melding gaf "Adblue bijvullen..." wist ik niet hoeveel liter ik erbij kon doen.

Ik heb dus heel voorzichtig beetje-bij-beetje erbij gedaan. Is een onhandig en tijdtrovend karweitje.

 

Gisteren een tankstation gevonden die, speciaal voor personenauto's (!), een tank heeft waar de Diesel-slang en AdBlue-slang gebroederlijk naast elkaar hangen.

Voor de mensen in het zuiden van het land: dit is de BP op de A67, Duisburg - Eindhoven (direct over de grens bij Venlo).

 

De jerrycan had een literprijs van € 1,69 terwijl aan de pomp € 1,249 wordt gerekend.

Tanken gaat langzaam, maar is wel gemakkelijk.

 

Gisteren kreeg ik er 15,5 liter in waarmee ik 12.500km heb gereden.

Volgens de boordcomputer had ik nog 1.050km bereik op de AdBlue tank, dus de tank ik groter dan 15,5 liter.

Doe er je voordeel mee !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier in Apeldoorn tank ik gewoon AdBlue bij een tankstation op 't industrie terrein Noord.

 

https://www.google.nl/maps/@52.23944,5.9884373,3a,75y,114.58h,79.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOS83WoYEvVKlx4mu77p36A!2e0!7i13312!8i6656

 

Kost dacht ik nog geen duppie per liter.

Bij de stealer idd €90 voor een liter of 15 à 20 (is natuurlijk ook erg moeilijk en gevaarlijk).

 

Ik doe dat elke 10.000 km. Gaat er iets van 8 liter in.

Geen zin dat gezeik (hoe toepasselijk :) ) wanneer ik in 't buitenland onderweg ben.

aangepast door PHS
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of bij de Gamma,

https://www.gamma.nl/assortiment/adblue-10-liter/p/B607162

De Avia (Oldenzaal bij de McDonalds) hier in de buurt heeft een dubbele Adblue pomp, één voor auto's één voor vrachtauto's,

nog niet hoeven tanken dus (nog) geen idee van de prijs.

https://www.google.nl/maps/place/AVIA+Oldenzaal/@52.286089,6.9219697,15.03z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xb23dcdf85318d007!8m2!3d52.2907294!4d6.9296541

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of bij de Gamma,

https://www.gamma.nl/assortiment/adblue-10-liter/p/B607162

De Avia (Oldenzaal bij de McDonalds) hier in de buurt heeft een dubbele Adblue pomp, één voor auto's één voor vrachtauto's,

nog niet hoeven tanken dus (nog) geen idee van de prijs.

https://www.google.nl/maps/place/AVIA+Oldenzaal/@52.286089,6.9219697,15.03z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xb23dcdf85318d007!8m2!3d52.2907294!4d6.9296541

Wat is het verschil tussen de pomp voor auto’s en de pomp voor vrachtauto’s? Zit het verschil in het type vulpistool? Of in de bereikbaarheid van de pomp (plek bij de pomp wel of niet groot genoeg voor een vrachtwagen)? Of (lijkt me onwaarschijnlijk) in de samenstelling van AdBlue?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is het verschil tussen de pomp voor auto’s en de pomp voor vrachtauto’s? Zit het verschil in het type vulpistool? Of in de bereikbaarheid van de pomp (plek bij de pomp wel of niet groot genoeg voor een vrachtwagen)? Of (lijkt me onwaarschijnlijk) in de samenstelling van AdBlue?

Ik zag het in een flits, beide vulpistolen hangen 30cm naast elkaar. Zal binnenkort wel even gaan ad-bluen, weet ik ook wat het per liter kost.

aangepast door bushmaster
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden