roelh Geplaatst 20 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 Hallo, M'n vriendin is toe aan een nieuwe auto en een Golf6 valt daarbij in de smaak. Echter je hoort over de TSI motoren veel verhalen, het bekende ketting probleem. Ik lees echter ook dat er revisie setjes zijn, die dit oplossen en dat er een terugroepactie is geweest bij VW. In hoeverre raden jullie het sterk af, of zeggen jullie, just do it... Klopt het daarbij ook elke 15.000km olie verversen om de ketting goed te houden? Mvg, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roelh Geplaatst 20 oktober, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 Ondertussen de Dago en Autohaas gebeld. Uiteraard 2 verschillende verhalen. De Dago meneer kon me vertellen dat de TSI vanaf midden 2011, dus zeker de 2012 een revisie hebben gehad en dat deze motoren prima zijn, hoef nergens bang voor te zijn. Meneer van Autohaas geeft aan dat dit niet zeker is, maar dat sommige 1.2TSI wel een nieuwe ketting hebben, maar je weet zo niet welke dus. Voor een benzine auto maar uitwijken naar een ander merk... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 20 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 Nou, mn pa heeft een Skoda Yeti 1.2tsi uit 2011 en volgens de Dago (na uitgebreid onderzoek/testen) bleek de auto perfect te zijn. De auto klinkt bij starten regelmatig verschrikkelijk, maar volgens de Dago is er niks aan de hand. Tot dat de ketting in tand verschiet en dan... tsja, product eigenschap, kan gebeuren, had hem vervangen blablabla. Ik zou een dikke R32 kopen, lekker zuinig en betrouwbaar. ???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Hrvatinl Geplaatst 20 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 De Caxa motoren vanaf eind 2009 hebben een verbeterde ketting. Het enige wat het doet is het verlengen van de levensduur. Ipv normaal bij de 70k geratel te hebben, heeft het nu ongeveer het dubbele nodig. Zoek er een waarbij het recent vervangen is en je zit redelijk safe. Daarnaast hebben de 122pk motoren soms last van een overdruk in de turbo, de zogehete wastegate. Kortweg: of revisieset vanuit vw ( +- 900 euro) of een compleet gereviseerde turbo zoeken. Dit laatste us verstandiger. Toch zijn deze problemen minder als er ‘normaal’ met de auto gereden is. (Turbo afkoelen, auto warmdraaien en het onderhoud optijd uitvoeren). Ik raad niet af om hem niet aan te schaffen, maar je moet zeker wel een model zoeken waarbij je een heel goed gevoel heb over de eigenaar. Dus een golf 6 met 5 eigenaren laat ik bij voorbaat staan dus. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roelh Geplaatst 20 oktober, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 Thanks. Twijfel enorm om een golf6 1.2 tsi te halen. Je leeat nooit positieve verhalen en dat maakt het lastig. VW Passat b7 1.6 TWE Edition Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Hrvatinl Geplaatst 20 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 Thanks. Twijfel enorm om een golf6 1.2 tsi te halen. Je leeat nooit positieve verhalen en dat maakt het lastig. VW Passat b7 1.6 TWE Edition Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Als je gaat voor de golf zou ik de 1.4 122pk nemen... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roelh Geplaatst 20 oktober, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 Zal het de vrouw vertellen. 1.2 goedkoper met wegenbelasting. Hoeft geen scheurbak te zijn voor dr. VW Passat b7 1.6 TWE Edition Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Hrvatinl Geplaatst 20 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 Thanks. Twijfel enorm om een golf6 1.2 tsi te halen. Je leeat nooit positieve verhalen en dat maakt het lastig. VW Passat b7 1.6 TWE Edition Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Daarnaast wenden zich meer mensen op het internet als er iets te klagen valt, en andersom juist niet. De vw golf is niks voor niks jaar in jaar uit een van de meest geleasde auto’s 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 20 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 Waarom niet golf 6 1.6fsi? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roelh Geplaatst 20 oktober, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 Waarom niet golf 6 1.6fsi?Niet voorbij zien komen nog...? VW Passat b7 1.6 TWE Edition Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AJV Geplaatst 20 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 @@roelh, een kameraad van mij heeft onlangs een VW Golf Variant 1.2 bj. 2010 gekocht. Hij is er zeer over te spreken. Even 1.2 vond hin eerst ook niets, maar kwam daar na een proefritsnel van terug. Golf rijdt super! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 20 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 Net toevallig nav je post. Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden: https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=250557021&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios Volkswagen Golf VI 1.6 | 1.Hand|Climatronic|Bluetooth| Erstzulassung: 12/2012 Kilometer: 91.651 km Kraftstoffart: Benzin Preis: 7.990 € Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roelh Geplaatst 20 oktober, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 Net toevallig nav je post. Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden: https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=250557021&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios Volkswagen Golf VI 1.6 | 1.Hand|Climatronic|Bluetooth| Erstzulassung: 12/2012 Kilometer: 91.651 km Kraftstoffart: Benzin Preis: 7.990 € Stuur via wa? Kan niet openen hiero VW Passat b7 1.6 TWE Edition Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roelh Geplaatst 20 oktober, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2017 @@roelh, een kameraad van mij heeft onlangs een VW Golf Variant 1.2 bj. 2010 gekocht. Hij is er zeer over te spreken. Even 1.2 vond hin eerst ook niets, maar kwam daar na een proefritsnel van terug. Golf rijdt super! Hmmm mja. Misschien maar eens wagen een 1.2 of een 1.4Heb dr al wel 1 gezien in schijndel. Dan moet je zoveel pech hebben dat die stuk loopt VW Passat b7 1.6 TWE Edition Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AJV Geplaatst 21 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2017 @@roelh,beter een leuk uitgevoerde 1.2 dan een kale 1.4. JD kan altijd mog een leuk truukje doen met de 1.2...... 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
schilder13 Geplaatst 22 oktober, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 oktober, 2017 Mijn oude golf 6 van 2009 1.4 tsi 122pk Zat vol met koolafzetting. Hierdoor liep hij niet goed. Had pas 130.000 gelopen. Hier hebben de tsi's last van. let daar wel ff op. Is een duur grapje om de motor schoon te laten maken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten