Ga naar inhoud

Advies aankoop Golf6 1.4 TSI


roelh

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

M'n vriendin is toe aan een nieuwe auto en een Golf6 valt daarbij in de smaak.

Echter je hoort over de TSI motoren veel verhalen, het bekende ketting probleem.

Ik lees echter ook dat er revisie setjes zijn, die dit oplossen en dat er een terugroepactie is geweest bij VW.

 

In hoeverre raden jullie het sterk af, of zeggen jullie, just do it...

Klopt het daarbij ook elke 15.000km olie verversen om de ketting goed te houden?

 

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen de Dago en Autohaas gebeld.

Uiteraard 2 verschillende verhalen. De Dago meneer kon me vertellen dat de TSI vanaf midden 2011, dus zeker de 2012 een revisie hebben gehad en dat deze motoren prima zijn, hoef nergens bang voor te zijn.

Meneer van Autohaas geeft aan dat dit niet zeker is, maar dat sommige 1.2TSI wel een nieuwe ketting hebben, maar je weet zo niet welke dus.

Voor een benzine auto maar uitwijken naar een ander merk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, mn pa heeft een Skoda Yeti 1.2tsi uit 2011 en volgens de Dago (na uitgebreid onderzoek/testen) bleek de auto perfect te zijn.

 

De auto klinkt bij starten regelmatig verschrikkelijk, maar volgens de Dago is er niks aan de hand. Tot dat de ketting in tand verschiet en dan... tsja, product eigenschap, kan gebeuren, had hem vervangen blablabla.

 

Ik zou een dikke R32 kopen, lekker zuinig en betrouwbaar. ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Caxa motoren vanaf eind 2009 hebben een verbeterde ketting. Het enige wat het doet is het verlengen van de levensduur. Ipv normaal bij de 70k geratel te hebben, heeft het nu ongeveer het dubbele nodig.

 

Zoek er een waarbij het recent vervangen is en je zit redelijk safe.

 

Daarnaast hebben de 122pk motoren soms last van een overdruk in de turbo, de zogehete wastegate. Kortweg: of revisieset vanuit vw ( +- 900 euro) of een compleet gereviseerde turbo zoeken. Dit laatste us verstandiger.

 

Toch zijn deze problemen minder als er ‘normaal’ met de auto gereden is. (Turbo afkoelen, auto warmdraaien en het onderhoud optijd uitvoeren).

 

Ik raad niet af om hem niet aan te schaffen, maar je moet zeker wel een model zoeken waarbij je een heel goed gevoel heb over de eigenaar. Dus een golf 6 met 5 eigenaren laat ik bij voorbaat staan dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks. Twijfel enorm om een golf6 1.2 tsi te halen. Je leeat nooit positieve verhalen en dat maakt het lastig.

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Daarnaast wenden zich meer mensen op het internet als er iets te klagen valt, en andersom juist niet.

 

De vw golf is niks voor niks jaar in jaar uit een van de meest geleasde auto’s

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@roelh, een kameraad van mij heeft onlangs een VW Golf Variant 1.2 bj. 2010 gekocht. Hij is er zeer over te spreken.

Even 1.2 vond hin eerst ook niets, maar kwam daar na een proefritsnel van terug. Golf rijdt super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net toevallig nav je post.

 

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=250557021&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

 

Volkswagen Golf VI 1.6 | 1.Hand|Climatronic|Bluetooth|

Erstzulassung: 12/2012

Kilometer: 91.651 km

Kraftstoffart: Benzin

 

Preis: 7.990 €

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net toevallig nav je post.

 

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=250557021&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

 

Volkswagen Golf VI 1.6 | 1.Hand|Climatronic|Bluetooth|

Erstzulassung: 12/2012

Kilometer: 91.651 km

Kraftstoffart: Benzin

 

Preis: 7.990 €

Stuur via wa? Kan niet openen hiero

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@roelh, een kameraad van mij heeft onlangs een VW Golf Variant 1.2 bj. 2010 gekocht. Hij is er zeer over te spreken.

Even 1.2 vond hin eerst ook niets, maar kwam daar na een proefritsnel van terug. Golf rijdt super!

Hmmm mja. Misschien maar eens wagen een 1.2 of een 1.4

Heb dr al wel 1 gezien in schijndel.

Dan moet je zoveel pech hebben dat die stuk loopt

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden