Ga naar inhoud
  • 0

Achter portier gaat niet open


BasVW

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wie o wie kan me helpen ik heb een Passat variant 2005, mijn achter portier wil niet meer open meer, tevens zit deze op kinderslot

@@BasVW

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het wil ook wel Is helpen door het raam open te doen en te gelijk aan de buitenzijde van de deur kruk trekken en ook aan de binnenzijde alles tegelijk. Of aan de buitenzijde met gepaste kracht op de deurkruk slaan. Ik doe dit ook gemiddeld drie keer per jaar en tot nu toe iedere keer met succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan ook zijn dat bowdenkabeltje uit de deurgreep buiten is omdat de binnenkabel vast zit in de binnen kabel.

Plaat krijg je ervan af als je de zitting van de achterbank eruit haald en schroeven uit binnen hendel haald. Met gepast geweld de deurplaat eraf trekken en binnenplaat verwijderen. Raam moet wel los natuurlijk.

Als de plaat eraf is kan je van binnenuit aan kabeltje trekken en hij is los. Nieuw kabeltje kost rond de 15 euro bij dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet niet of het lukt? Probeer de bovenkant van de deurafdekking iets op te lichten en dan naar binnenkant duwen , dan zie je het kabeltje en kan je daar aan trekken en gaat de deur open, dit heb ik gedaan toen ik de bijrijders deur niet meer open kreeg, bleek dat de kabel niet meer goed in de hendel aan de binnenkant zat????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelfde euvel hier.. Rechts achter gaat al 2 weken niet meer open wat ik ook doe.

 

Ik ga Apeldoorn maar eens bellen voor een afspraak.

Hier ook. Rechts achter. Apk afkeur. Moet ik rap fixen. Ga het eerst zelf proberen. Bij lubbert zn 3C us het me ook gelukt.

Frank is me net te duur. Slot vervangen is 50 maar deur die niet open wil is duurder.

 

Het is zit gedeelte achterbank eruit en deur kaart verwijderen. Dan raam fixen en binnen plaat verwijderen. Dan kan je bij het slot.

 

Je mag ook naar 't Harde komen op Lubbertserf dat we samen doen.

Ik ga wss 4 nieuwe sloten van ebay scoren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is inderdaad balen zo met een APK in het vooruitzicht. Een onveilige situatie is het ook natuurlijk met zo'n deur die niet open gaat. Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. Een kabelbreukje of corrosie door vocht in de contacten. Ook in het slotmechaniek zelf kan er wat stuk zijn bv. slijtage van de kunststofdelen.

 

Ik heb wel het e.e.a. kunnen vinden op het web. Waaronder een gedetailleerde instructie hoe bij het slot te komen. Komt overeen met wat jij op hoofdlijnen aangeeft. Ik had deze storing eerder en kreeg de deur toen nog wel open. Het deurpaneel heb ik toen gelukkig nog op tijd kunnen verwijderen.

 

Is er binnenkort weer een meeting in 't Harde of woon je daar? Ik zou het op zich wel leuk vinden om zoiets samen te doen. Onze kennis en kunde bundelen zeg maar. Maar moet ook rekening houden met mijn gezin. Ik ben de laatste tijd best veel met de auto bezig geweest. Voor een auto die ik goed en wel nog geen 1,5 jaar heb eigenlijk wat te veel naar mijn zin. En nog zijn niet alle problemen opgelost. Maar goed het is niet anders.

 

Mocht je interesse hebben in de web links laat maar weten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@BARRY_TDI : weet jij hoe je met het raammechanisme om moet gaan vóór dat je de binnenplaat verwijdert? Moest dat niet eerst ontkoppeld worden?

Ja dat weet ik.

Raam helemaal naar beneden

Onderop zit een rubber dop. Die open maken en je kijkt naar een kunststof tonnetje.

Hier een schroef in draaien en eruit trekken

Dat de grote ton of weg duwen of eruit trekken *pas op met slag pennen e.d. je raam kan niet heel veel hebben*

Als de tonnen eruit zijn kan je het raam  geklemd tussen je handen naar boven schuiven en vastplakken met duct tape 

Je kan ervoor kiezen om het slot te laten zitten, daarvoor moet je de 3 tonnetjes uit de deurplaat tikken.

Succes ermee

 

Zaterdag ga ik wss bij Alfred @@tiptronic dit doen alleen bij mij gaat de deur niet open. En ik weet dat de deurplaat helemaal gekit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan ervoor kiezen om het slot te laten zitten, daarvoor moet je de 3 tonnetjes uit de deurplaat tikken.

Succes ermee

 

Zaterdag ga ik wss bij Alfred @@tiptronic dit doen alleen bij mij gaat de deur niet open. En ik weet dat de deurplaat helemaal gekit is.

 

Nog even 1 vraagje.

 

Wat bedoelde je precies met je laatste opmerking over het slot laten zitten en daarvoor de drie tonnetjes uit de deurplaat tikken? Wat zijn die tonnetjes voor dingen? Ik wil in de eerste plaats bij het slot kunnen, de deur ontgrendelen en die vervangen als dat nodig blijkt.

 

nb: een prijsindicatie om het te laten doen was 150 euro vanwege het meerwerk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even 1 vraagje.

 

Wat bedoelde je precies met je laatste opmerking over het slot laten zitten en daarvoor de drie tonnetjes uit de deurplaat tikken? Wat zijn die tonnetjes voor dingen? Ik wil in de eerste plaats bij het slot kunnen, de deur ontgrendelen en die vervangen als dat nodig blijkt.

 

nb: een prijsindicatie om het te laten doen was 150 euro vanwege het meerwerk..

Moet ik een foto zoeken voor je. Ben nu nog op het werk. 09.00 begonnen maargoed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een foto van een voor deur. Zitten zwarte busjes in die het slot op de plaat houdt.

Zal meteen een link doen hoe je de handel los krijgt. Is ook van een voor deur.

http://www.taligentx.com/passat/images/photo.php?photo=335&exhibition=4&pass=public&lang=eng

 

deur.JPG

 

De rood omcirkelde bedoel ik.

 

Anders zaterdag naar 't Harde komen doen we het samen. Heb je ook gelijk pakking e.d. nodig dus neem dat ook mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat van die busjes is nu duidelijk. Ik kwam zojuist een filmpje tegen op Youtube dat zo'n beetje de hele procedure laat zien. Een voorbeeld zien doet voor mij veel. Ik weet alleen niet zeker of ik zo'n link hier mag gebruiken. Zo niet dat kan de link gewoon verwijderd worden (deurpaneel passat verwijderen deurslot actuator).

 

Ik vind het heel tof dat je me dat aanbod doet en me wilt helpen. Lijkt me leuk ook! Ik weet alleen niet of ik mij op zo'n korte termijn vrij kan maken om naar 't Harde te rijden en een middag met je te sleutelen. Zelf kom ik uit Amsterdam. Anders wellicht bij een andere gelegenheid.

 

Trouwens ik heb nog niet eerder deurpakkingen gebruikt. Zijn dat een soort van rubberachtige afdichtstrips die tussen de deurpanelen moet worden geplakt? Weet je toevallig waar je ze kunt bestellen?

 

Hoe ga je dat zelf doen nu het deurpaneel zelf muurvast en op slot zit. Heb je al een oplossing bedacht?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat van die busjes is nu duidelijk. Ik kwam zojuist een filmpje tegen op Youtube dat zo'n beetje de hele procedure laat zien. Een voorbeeld zien doet voor mij veel. Ik weet alleen niet zeker of ik zo'n link hier mag gebruiken. Zo niet dat kan de link gewoon verwijderd worden (deurpaneel passat verwijderen deurslot actuator).

 

Ik vind het heel tof dat je me dat aanbod doet en me wilt helpen. Lijkt me leuk ook! Ik weet alleen niet of ik mij op zo'n korte termijn vrij kan maken om naar 't Harde te rijden en een middag met je te sleutelen. Zelf kom ik uit Amsterdam. Anders wellicht bij een andere gelegenheid.

 

Trouwens ik heb nog niet eerder deurpakkingen gebruikt. Zijn dat een soort van rubberachtige afdichtstrips die tussen de deurpanelen moet worden geplakt? Weet je toevallig waar je ze kunt bestellen?

 

Hoe ga je dat zelf doen nu het deurpaneel zelf muurvast en op slot zit. Heb je al een oplossing bedacht?  

Zo inmiddels net thuis.

Deurpakking kan je bij de Brezan halen. Zal zo naar een link kijken in de KB. @@Fai heeft daar een mooie how to van. Trouwens in mijn verhaal 1 ste pagina ook volgens mij.

 

De deurplaat ga ik als volgt doen.

Zit gedeelte van de achterbank verwijderen. 

Deurgreep en schroeven verwijderen.

Onderin je deur kaart zit 1 torx waar je niet bij kan. Met gepast geweld deurkaart proberen los te rukken. Je zal nu begrijpen waarom de zitting weg moest.

Dan raam naar beneden, tonnetje verwijderen zoals eerder omschreven. LET OP. Vergeten te vermelden. Als de deurplaat eraf is het tonnetje en busje weer in de raam plaatsen. Met monteren hoef                                                                                                                                     je het raam naar beneden te drukken en klikt ie gelijk vast. Niet erin proberen te pielen zoals het eruit halen!

Dan slot losmaken van de deurplaat (je moet wel want deur wil niet open!)

Dan zien slot los te krijgen.

 

Zo simpel is het  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden