Ga naar inhoud
  • 0

accu vervangen


Willems

Vraag

Heren, mijn Passat 2.0 tdi uit 2010 met start-stop-systeem heeft een Varta AGM accu 7P0915105 68Ah 680A die aan vervanging toe is. Nu heb ik een nieuwe Bosch accu gekocht S5A08 die helaas niet voorzien is van een BEM code. De dealer stelt dat voor een auto met start-stop-systeem een accu met BEM-code noodzakelijk is. dit vind ik vreemd aangezien de nieuwe Bosch een start-stop-accu is en hierbij wordt aangegeven dat hij de 7P0915105 kan vervangen. Mij vraag is nu hoe ik deze accu kan inleren. Weet iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Is er misschien iemand in de buurt van Zwolle die een nieuwe accu kan inleren? Had de dealer gebeld voor een prijs maar is bijna 300 euro voor een nieuwe accu. De prijs waarmee ze adverteren is een vanaf prijs...44ah. ik moet een 68 ah agm start stop accu hebben. Zie in Duitsland een Varta silver dynamic agm voor 140 euro dus scheelt flink.

aangepast door esmamaju
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schijnt een gedoe te zijn met die nummers ofzo die je moet veranderen...zonde als het niet goed gaat en de accu is na een jaar weer stuk.

Als je er nu ook een Varta AGM in hebt, dan hoeft alleen het serienummer met 1 verhoogd te worden

Tenzij je een iets hoger vermogen neemt, dan moet dat ook aangepast.

 

Klinkt heel spannend () maar het valt allemaal reuze mee hoor.

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij hebben vandaag onze Bosch S5 008 vervagen door een Varta Accu aangezien onze Passat van 2005 is en geen start stop, nog remkracht terugwinning ;) heeft.

Dat eerste dat opviel was dat de coming home functie weer actief is gegaan. De accu had al langer problemen (weet niet hoe lang wij deze hebben (ik schat 6 jaar)) .. maar nu is alles weer goed zoals het hoort. ;)

 

Interessante topic ... heb veel geleerd - bedankt allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi, onze VW passat 2.0 FSI Turbo van bouwjaar 2006 heeft ook binnenkort een nieuwe accu nodig. Kan ik deze zo omwisselen of moet het ook ingeleert worden bij dit type. 74 amp

 

Heeft géén start/stop maar is wel gekieteld en gaat echt als de brandweer.

 

Roland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb pas een nieuwe Bosch S5 85ah accu gemonteerd en nu werkt mijn standkachel niet meer.

Heb deze niet geprogrammeerd en accu staat bij mij in de kofferbak af fabriek.

Als ik de aux heating op timer zet heb ik een melding gehad dat er te weinig stroom is?

Iemand bekend met dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb pas een nieuwe Bosch S5 85ah accu gemonteerd en nu werkt mijn standkachel niet meer.

Heb deze niet geprogrammeerd en accu staat bij mij in de kofferbak af fabriek.

Als ik de aux heating op timer zet heb ik een melding gehad dat er te weinig stroom is?

Iemand bekend met dit probleem?

Toevallig vandaag bij een forum lid z'n standkachel weer werkende gemaakt. Z'n standkachel was vergrendeld met vcds kreeg ik het niet voor elkaar. Met VCP is het gelukt en hij werkt weer. Misschien is de jouwe ook vergrendeld wat zegt vcds kwa fouten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden