Ga naar inhoud
  • 0

Parkeerden problemen en water in ecu


ejhuiskamp

Vraag

Hallo.

 

Even het volgende. Ik heb twee nieuwe stelmotore geplaatst en alles werkte weer prima. Nu heb ik een storing gekregen waarbij alles knippert op het dashboard. Nu ben.ik op onderzoek uit gegaan en ook de ecu onder de parafan eruit gehaald. Er liep wat water uit de unit daar waar de minibar berekent wordt. Nu is mijn vraag staat deze ecu ook in verbinding met de handrem of niet. Ik probeer ook de meldingen die ik heb weg te krijgen maar wat een ellendige codes. Vooral het feit dat linksachter blijkbaar geen stroom komt op de stelmotor terwijl bij testen de stelmotore keurig heen en weer gaat op een externe 12 volt bron. Ik zal proberen een foto te plaatsen. Het zijn dus misschien twee problemen zowel water als een handrem storing maar die staan misschien wel met elkaar in verband. Iemand ervaring hiermee.

 

Vr gr ej huiskamp

post-20940-0-42446300-1507121233_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hoi,

 

het probleem zit erin dat ik de basisafstelling niet kan voltooien omdat hij de melding blijft geven dat linksachter geen stroom komt.

erg frustrerend omdat motoren nieuw zijn en ze het gewoon deden. ondertussen computer opengesneden en schoon gemaakt. wel een behoorlijk pittig klusje  want het zit serieus dicht gekit. de schade binnen in de unit lijkt mee te vallen en alles goed schoon gemaakt.

 

bah frustrerend dit.

 

gr ej

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar deden de oude motoren het voor de wissel wel dan? zo ja, dan moet het in de stekker verbinding zitten, goed inspuiten met contactspray.

En vraag me niet wat de softwaretechnische relatie is maar met het verwijderen van foutcodes van de handrem moet je vaak:

 

- stukkie rijden om de ABS sensoren weer te koppelen met het circuit

- wagen met afstandsbediening op- en van slot zetten.

- dan foutcodes opnieuw wissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden