Ga naar inhoud
  • 0

Probleem met after market xenon, accu slecht?


Fopperr

Vraag

Sinds ik mijn B7 heb (1,5 jaar) vermoed ik al een slechte accu. Dit merkte ik voornamelijk aan het starten van de after market xenon. Deze gaven een foutmeldijg bij het opstarten. Ik heb destijds het voltage naar de koplampen verhoogd naar 13.5V.

 

Nu heb ik een andere set geplaatst met canbus killers (Fast bright 3 ballasten met cnlight lampen) en deze starten moeizaam op en krijg eerst een foutmelding van een defecte linkerkoplamp maar deze blijft branden, vervolgens een foutmelding van een defecte koplamp rechtsvoor en deze start kort op maar gaat uit. In feite dezelfde fout als bij mijn andere xenonkit voordat ik het voltage verhoogd had.

 

Ik rij dan een stuk met stadslichten aan. Na een kwartier op de snelweg doe ik de lampen weer aan en de foutmelding is weg en beide lampen branden. Thuis gekomen blijft de melding weg na uitzetten van de lampen, weer aanzetten of wat dan ook.

 

Ik merk ook dat bij het starten met koude motor hij toch een paar tellen nodig heeft om te starten.

 

Wat ik ook opgemerkt heb is dat de auto bij vergrendelen via keyles de auto direct op slot gaat, maar de knipperlichten en het piepje even opzich laten wachten.

 

Ook heb ik gemerkt dat de ch/lh na 2 x aanzetten niet meer automatisch aangaat.

 

Het voltage van de accu na een paar minuten prutsen van 11.85v olt. Bij draaiende motor 14.3V.

 

Aankomende donderdag probeer ik de oude xenonkit even om te kijken of dit verschil maakt.

 

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Matthijs zei vanochtend al dat, doordat ik de spanning voor de koplamp maar 13.5V gezet heb, deze storing sneller naar voren komt. Dat de accu de gevraagde spanning niet kan leveren en ook niet geleverd wordt.

 

Morgen nog eens nameten, een accu kan best op zijn na 5 jaar en 200K. Wellicht geen slechte investering voor de Winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Startvermogen kan jezelf niet of je hebt een accutester. Maar als je de spanning meet in rust en die is 12.4 of 12.5 dan kan je vaststellen dat je accu zijn beste tijd heeft gehad. Spanningsdip meten is lastig, vaak zijn de meters te traag en zie je niet exact hoeveel hij zakt, maar proberen kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb voltage van de lampen terug gezet naar 12.5V. Nu starten de lampen al beter op. Af en toe geeft rechts een fout, maar uit/aan gaat hij aan en is foutmelding weg.

 

Ik heb eea geprobeerd en wellicht is de accu toch niet heel goed meer. Weet niet hoe exact de meetwaardeblokken zijn vwb voltage maar onderstaand zie je mijn bevindingen.

 

Volgens vcds na enkele minuten proberen met lampen aan. 12.05/12.00 V

 

9d988b619ff4feae54881a10f10d0cce.jpg

 

Met draaiende motor

 

76a39830e119912ad77f1d341c78ae73.jpg

 

En het voltage zakt binnen minuut na afzetten van de motor terug naar 12.05V

 

39371d2ab26165b8441a39dbe2fb7be8.jpg

 

 

Lid van CMC!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, als volgt;

 

Auto voor starten 12.4V

Draaiende motor 14.5V

Motor uit na ca 10 min 12.4V

Halve minuut licht aan 12.3V en tijdens branden lampen 12.1V

 

Het houdt niet over misschien maar echt kapot is doe accu volgens mij ook niet.

 

Doordat ik de spanning naar de koplampen lager heb gezet zijn deze redelijk stabiel nu. De rechter lamp gaat bij contact aan en begint op te lichten, als ik hem start dan knipperen de koplampen even en dan gaat rechts uit. Krijg foutmelding en doe even lampen uit en weer aan en dan start deze ook gewoon op.

 

Het de stekker allemaal even los gehad en goed aangedrukt en kijken wat aankomende dagen gebeurt.

Heb voor de zekerheid de oude ballasten wel bij me

 

 

Lid van CMC!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag geen storing gehad.

 

Vanochtend auto gestart en toen pas verlichting aan gedaan.

 

Vanmiddag auto met verlichting aan gestart en er kwam geen foutmelding.

 

Heb de stekkers allemaal los gehad en nog eens goed aangesloten. Wellicht heeft dit er nog iets mee te maken.

 

Of het is toeval dat hij het vandaag goed deed. Daar komen we morgen dan weer achter

 

 

Lid van CMC!

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dat zeker. Maar ook het verlagen van de spanning.

 

Op dit moment knipperen de xenons niet als ik de auto start als ik de lampen op ON laat staan, knipperen deed hij voorheen wel.

 

Maar ook het loshalen en dichtmaken van de stekker heeft geholpen want de storing bleef rechtsvoor en dit is nu ook verholpen.

 

Nog even de accu laten testen en dan is dit ook geregeld.

 

 

Lid van CMC!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden