Ga naar inhoud
  • 0

Webasto standkachel extra afstandsbediening T91 aanmelden


K32

Vraag

Hi, ik heb een VW CC Passat CC uit 2007 met een Webasto standkachel. Ik kan de afstandbediening van de standkachel niet meer vinden.

Ik heb een gebruikt exemplaar gevonden (die werkend uit een andere auto is gekomen) en wil die gaan aanmelden.

 

Of ik ga een nieuwe kopen zoals deze, maar dan zonder het VW-logo:
http://www.webasto-store.nl/Webasto-waterverwarming/webasto-waterverwarming-toebehoren/Webasto-1314636A-afstandbediening-Telestart-T91-zwart-los

Ik wil dan eerst wel zeker weten dat ik hem kan aanmelden...
 

Een nieuwe originele kost a whopping €305,55 inclusief BTW (en inclusief aanmelden) bij de dealer. Flinke prijs voor zo'n remote...
Ik heb de handleiding van de T91 bij Webasto gevonden:
https://www.webasto.com/fileadmin/webasto_files/documents/international/car/technical-documentation/car-technical-documentation-telestart-t91.pdf

Hier staat dat het aanmelden erg simpel is.

1-haal "een" zekering er uit, wacht 5 seconden
2-stop de zekering terug, en druk op de OFF toets van de remote na 2 seconden en binnen 6 seconden, gedurende >1 seconde

 

Youtube:

 

Maar ja dat heb ik dus geprobeerd en dat gaat niet.
Ik heb alle 4 verschillende zekeringen die te maken hebben met de "Zuzatzheizung" nu geprobeerd en de remote wil zich niet aanmelden.

-Is er iemand die dit wel is gelukt?

-Weet iemand welke zekering het moet zijn?

 

Als er meer informatie nodig is, dan kan ik dat opzoeken.

 

Ik ben erg benieuwd.

aangepast door K32
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn oplossing (ik heb geen VAGCOM misschien gaat het daar ook mee)

-Niet de zekeringen loshalen, dan worden de aangemelde remotes verwijderd, echt.

-Naar de dealer gegaan, de remotes opnieuw laten aanmelden ... geen 10 minuten, done.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je een echte standkachel of een bijverwarmer (standheizuning is echt, zusatzheizung is een bijverwarmer)

Dan het typenummer van het kastje, je moet uitkijken welke afstandsbediening je neemt hij moet bij het kastje passen.

Aanleren gaat inderdaad het makkelijkste met de zekering (wel de juiste) en de knop op de AB of via VCDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn ervaring is dat de afstandsbediening origeneel van webasto niet te koppelen is met een webasto ontvanger die affabriek in de auto zit. En anders om.

Ik heb nu in me bus een aftermaket webasto en krijg nu mijn oude reserve afstandsbediening die oem in me passat zat ook niet gekoppelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geweldig, bedankt voor de reacties.

 

Mijn accu zit in de kofferbak, en daar zie ik geen extra zekering...

 

Het is een standkachel, er start een kachel op die het water verwarmt.

Goede tip, ik ga meteen even kijken of er ergens nog een extra zekeringhouder is onder de motorkap zit. Waarschijnlijk heb ik dan zekeringen getrokken van iets anders...Elke zekering die te maken heeft met 'heizung' heb ik geprobeerd.

 

Ik zou graag foto's willen toevoegen, maar helaas gaat dat niet (ook niet de flash addon, firefox, 130 kB per foto, Iemand tips?)

aangepast door K32
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden