Ga naar inhoud
  • 0

Ervaring kinetic of ebc remschijven


Passat Rdi

Vraag

Vraagje ik ben op op korte termijn toe aan het vervangen van m'n remblokken en schijven voor de r36 remmen set. Nu kom ik leuke maar naar mijn mening vrij goedkope remmenset tegen van kinetic of ebc op ebay. Allebei geperforeerde setjes. Nu weet ik wel dat er niks boven oem gaat maar zijn er mensen die toevallig ervaring hebben met 1 van deze merken.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Net is bekeken de setjes worden aangeboden vanuit de uk maar dat wil ook niks zeggen natuurlijk. Vaak Is goedkoop duurkoop natuurlijk. Heb wel wat reviews gevonden inmiddels de 1 Is er zeer te spreken en de andere kraakt het af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vroeger EBC (schijven + Greenstuff blokken) op zowel mijn Corrado G60 als VR6 gehad. Ik weet niet of dit dezelfde schijven zijn maar die schijven van toen hadden "spotties", dwz. dat ze ingeboord zijn maar niet helemaal geperforeerd. Qua remcapaciteit was het wel wat beter dan de standaard remschijven (het "bijt" wat meer) en doordat die blokken grotendeels van kevlar zijn is de remstof veel makkelijker te verwijderen (hecht minder aan je velg).

http://www.ebcshop.nl/

 

g60wheel.jpg

 

vr6wheel.jpg

 

 

Uiteindelijk trouwens wel de boel er weer onderuit gehaald nadat ik de auto had laten tunen, want het is wel iets beter dan standaard maar verwacht er ook geen wonderen van: 

 

ebcset.jpg

Nu zit er een Brembo set op met Audi TT klauwen. Voordeel van Brembo is dat de schijven rondom gecoat zijn waardoor ze niet zo'n roestige rand krijgen:

 

remmen.jpg
 

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden