Ga naar inhoud
  • 0

gen 3 clima inbouw.


sander bosman

Vraag

ben nu bezig met de inbouw van de gen3 clima. nu staat overal dat ik van de 20 polige stekker pin 20 moet verwijderen en pin 16 in pin 20 moet doen. pin 20 zwart rood en pin 16 rood geel. nu kijk ik op de stekker zie ik dit. zwart geel zit in pin 20 en zwart rood op pin 16. passat is uit 2009 met de oude blauwe verlichting. wat moet ik nu doen? pin 20 en 19 zijn ook groter dan de pinnen 1 tm 18 37d4ed2eca872246f8d3473a42f66655.jpg66b03cd22269f6f889dd5c0bf45ed08e.jpg

aangepast door sander bosman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat ik gedaan heb is pin 20 ongeveer 5 cm van de stekker afgeknipt en deze 5 cm bij pin 16 gesoldeerd. De draad van 20 die uit de kabelboom komt isoleren, die gebruik je niet meer.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als jij vanaf stekker kant pin 20 bij 16 hebt gedaan dan is het prima. Wel even opnieuw kleppen inleren dmv 3e knop links en AC knop tegelijk in drukken

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij schrijft in zijn eerste post oude blauwe verlichting dus ik vermoed de eerste generatie met lucht kwaliteit sensor.

heb ik over gelezen :embarassed:

Dan zal het wel werken en de clima zal het wel doen maar inderdaad was er iets ivm de continue en geschakelde voeding voor het geheugen van de clima.

Ook moet er een paar draden bij elkaar gelegd worden ivm parallel schakelen van een paar kleppen.

De stekkers zijn allemaal identiek tussen gen 1-2-3 en het lijkt misschien allemaal goed te zijn maar soms zijn er onderliggende dingen die dan toch niet goed zijn.

 

komt er lucht uit jouw middelste roosters ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke of dat je mijn passat bedoelt weet ik niet.

Maar in mijn inmiddels oude passat uit 2009 met lucht kwaliteit sensor kwam wel gewoon lucht uit de middelste roosters. Volgens mij hoefde je alleen de kleppen samen te voegen als je niet de lucht sensor hebt en een ECON knop inplaats van AC

aangepast door ArieV
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het rare ervan is ik heb niks geen draden aangepast zoals op de foto hierboven zo zat het. zal hem ff opnieuw inleren nog.

Aha je had al gen 2 dan is het plug und play

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fappie het is stekker 20 weg halen en 16 op 20 zetten.

Ga jij mij nou vertellen hoe ik het moet doen na 6x ombouw

Lezen Rachid @@rachid

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha je had al gen 2 dan is het plug und play

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

ik had die met de blauwe verlichting dat is toch gen 1? daarom vond ik het vreemd dat de zwart/gele draad al in pin 20 zat en op pin 16 zit een rood/zwarte draad. ga morgen nog alles testen. ook of er lucht uit de middelste roosters komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nu merkte ik vanmorgen dat het geheugen het toch niet doet. zet hem net op.contact en hij staat weer op 28 graden. welke draden moet ik dan nu verwijderen en of bij elkaar opdoen? zoals ik aangaf had ik hiervoor dus een gen 1 clima. zwart geel zit in pin 20 en zwart rood op pin 16. niks aan veranderd nog. zo was het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pin 20 verwijderen.

 

Pin 16 (rood/geel) dan op pin 20 zetten ,beter zoals Fappie het zei de stuk van pin 20 erboven afknippen zodat je de pinb16 aan kan solderen of tapen

precies, als je dan terug wil is dat vrij makkelijk weer te herstellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden