Ga naar inhoud
  • 0

Velgen reparatie en Coaten


Daniel1988

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Daniel1988 Waarom kies je voor poedercoaten? Ik weet dat gepoedercoate velgen iets minder makkelijk beschadigen, maar ikzelf ga toch voor gespoten velgen.

De glans op een gespoten velg is vele malen beter dan een gepoedercoate velg. Het argument van minder makkelijk te beschadigen vind ik ook niet zo sterk; 1 ik ben superzuinig op mijn velgen en, 2 als je een stoeprand raakt dan heb je sowieso een beschadiging.

 

Ik heb daarom alle OEM velgensets van me laten spuiten in Reflexzilver van VAG. Mocht er een beschadiging optreden dan kun je gewoon 1 velg laten repareren/spuiten zonder kleurverschil. De spuiter heeft op mijn verzoek een extra laagje blanke lak erop gezet. Zelf heb ik ze voor gebruik nog in de coating gezet. Daarmee zijn ze zeer eenvoudig te reinigen in de (twee)wekelijks wasbeurt.

 

Hopelijk heb je wat aan mijn input. Mijn spuiter zit in West Brabant. Mocht je interesse hebben dan stuur maar een PM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet je dat heel zeker van de glans @@BlackPassat? Ik heb onlangs velgen gezien waarvan ik serieus dacht dat ze gespoten waren maar was gepoedercoat.

 

Ik weet dat er de afgelopen jaren erg veel winst is gemaakt op de kwaliteit en glans van de coating die wordt gebruikt.

Voor mezelf denk ik nog steeds dat er (zeker op zilvergrijs) toch meer glans op goed spuitwerk zit. Maar dat kan natuurlijk de deformatie van een detailer zijn.

Met hoogglans zwart heb ikzelf ook al staaltjes gezien waar ik versteld van stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden