Ga naar inhoud
  • 0

Fb3 canbus ballasten knipperen.


Fopperr

Vraag

Zojuist fb3 canbus ballasten geplaatst.

 

Als de auto op contact wordt gezet starten ze vrij normaal op, trillen ietsje, zodra de auto gestart wordt knipperen ze en vallen een voor een uit.

 

Ik heb de ballasten exact aangesloten zoals mijn vorige welke ik al 3 jaar heb.

 

Wat doe ik fout? Heb in het verleden wel de spanning iets omhoog gezet naar ca. 13.3V.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb het wel vaker meegemaakt maar kwam dan meestal door een slecht contact (meestal de min) maar ook wel eens door te lage of fluctuerende spanning.

Heb je al getest rechtstreeks op de accu bij draaiende motor?

aangepast door Stief
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha heb echt nét een setje gekocht. Was maar €10,- op ebay.

 

Ik dacht een canbus set gekocht te hebben maar dat is dus niet het geval. Probleem zal idd hieraan liggen.

 

Wel een beetje dom van me, maar ja. Je kunt niet altijd plussen hè????????

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de zelfde en werken naar behoren... Klopt dat het geen canbus ballasten zijn (daarvoor moet je de X35 hebben ipv F35) echter omdat deze ballasten werkelijk ook de '35W' leveren heb je dat niet nodig.

 

Ik vermoed dus meer slecht contact of iets dergelijks. Ik heb wel ingesteld dat ik xenon lampen zonder shutter heb mocht dat iets uit maken...

 

Heb je gecontroleerd of dit wel degelijk originele zijn en geen imitaties? Fast Bright is tamelijk populair en er loopt veel imitaties rond.

 

Bij mij zitten ze overigens bijna een jaar erin nu icm CNLight lampen... ik rijd ( 25k+ per jaar) altijd met lampen aan. Kan wel zeggen dat het een degelijke set is!

aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Scan de QR code. Kijk of daar iets uit komt.

 

Zo naar de foto gekeken lijkt het op originele.

 

Zelf totaal geen last van trillen, enkel bij starten van motor dat ze even uit/aan gaan (maar dat is logisch), maak gebruik van ch/lh.

 

Welke lampen gebruik je? ook CNLight? Geen goede kwaliteit lamp(en) kan ook de oorzaak zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet gewoon werken, heb er inmiddels al aantal van ingebouwd zonder enige problemen.

 

Indien mogelijk de ballasten/lampen los testen op de accu. Kan je slecht contact uitsluiten...

 

En ook uiteraard de vraag of je originele CNLight lampen hebt (te zien aan het CNLight logo in het glas in de lamp). Want ook daar loopt veel imitatie van rond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar komen al mijn DLT F3 en CNLight lampen ook vandaan. Acht de kans klein dat je imitatie hebt.

 

Test het geel los op de accu om slecht contact uit te sluiten...

 

Edit:

Goedkopere set's gebruiken ook minder stroom omdat ze minder vermogen leveren... Ik heb deze DLT's getest en hebben een piek stroom van iets meer dan 10A!

Kan goed zijn dat daarom ervoor geen problemen hebt ondervonden en nu wel.

 

Uiteraard kan je ook gewoon een slechte set hebben. Direct aansluiten op de accu zou dit moeten ophelderen...

aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden