Ga naar inhoud
  • 0

Full Fis + mfd.


Tonypassat

Vraag

Goedemiddag,

 

Ik zit met een klein vraagje, ik heb net een mfd origineel op de kop weten te tikken, alleen na het aansluiten werkt mijn fullfis niet maar behoren (ik zie geen radio of navigatie informatie). Ik heb de kleuren blokjes die boven mijn stroom / speaker aansluiting zit netjes ingeplugd alleen zonder resultaat.

 

Wat zou dit kunnen zijn?

 

Tony.

 

P.s na verder te kijken kwam ik wel een rode stekker tegen.... die aan mijn kabelboom achter de radio vast zit.

aangepast door Tonypassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben momenteel aan het rijden, maar wat ik weet van het aansluiten van daarnet:

 

Bruin 8 pin = voor speakers.

Zwarte 8 pin = voor het stroom.

 

3 kleine losse blokjes, geel blauw & groen.

 

Aan de kabelbos (vanuit de auto) heb ik een losse rode 8 pin harnas hangen met 2 draden er aan.

 

Hopelijk is dit beetje duidelijk.

 

Tony

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als t wel goed gecodeerd is, zul je hoogstwaarschijnlijk een MFD-G hebben.

Daar van krijg je alleen FIS info via de speciale TMC-Box p/n 3B0919894A  Alleen dat type is geschikt voor canbus en hiervoor moet je canbus bedrading aanleggen naar je teller.

compleet ben je dan ca 200,= kwijt voor aansluitset en TMC box

zoek maar eens op ebay.de naar dat p/n

Kun je nog wel recente kaarten krijgen voor dit systeem. Meen dat ze in 2013 gestopt waren met maken van DX kaarten voor MFD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet je ff zoeken op t forum met MFD TMC

 

 

edit

 

dit kon ik vinden

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/2979-tmc-module/

Thx!!! Is dat paneel makkelijk te verwijderen? Heb sinds maandag pas de Passat en ben er best zuinig op!

 

En is dit allemaal nodig ook om maar mijn “radio” info te weergeven?? Pfffff haha Vw ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat mij ook zo verbaasd is dat, als mijn benzine leeg is dan switchtst mijn Fis tussen bijv: lege ruitenwisser vloeistof en lege tank icoontje. Ik had vandaag de melding dat ik moest tanken alleen dat komt maar 1x langs en verder geen icoontjes.

 

Zou dit te maken kunnen hebben dat ik wel een tmc module heb die aangesloten is, maar nog niet correct op de radio aangesloten is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen,

 

Na urennnn lang google, ben ik er eindelijk achter gekomen dat mijn passat 'vroeger' uitgerust was met een NAVI MCD. Na verdere onderzoek bleek dat een MCD dus al uitgerust was met een ingebouwde TMC -> BALE!

 

Dat betekend dus ook, dat ik een 10 polige stekker heb liggen, die eigenlijk in een MCD moet en dus niet de nodige 29pin stekker. Hoe kan / ga ik dit oplossen?

 

 

Nu hoop ik stiekem dat ik toch een MDF-D uitvoering heb en geen MDF-G, dit valt aankomende tijd niet te bewijzen omdat ik zelf in de nachtdienst zit. Echter ben ik zelf wel even in het 'secret' menuutje geweest en zag ik iets met: STAMP /: *** ** 2003 (Ik weet alleen nog iets met 2003 dus vandaar de ***) Betekend dat mijn MDF uit 2003 komt?

 

Wellicht dat iemand mij op een andere manier kan vertellen hoe ik er enigsinds snel achter kan komen.

 

P.s. Gala werkt wel, muziek gaat harder als ik harder ga rijden & zachter als ik afrem (Dit zou dan toch ook niet mogen werken gezien mijn klachten??)

 

Tony.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gala zit in de 8 polige voedingsstekker.

 

De MFD heeft 2 st 8 polige stekkers nodig een 20 polige mini ISO stekker en daarnaast een siemens stekker.

 

Ik heb er inmiddels heel wat aangesloten, dus weet precies wat er moet gebeuren. Wil je er best mee helpen, maar dan zul je wel naar Groningen moeten tuffen.

 

 

@@bandenman welk partnummer heeft de TMC box die jij hebt? Voor een MFD-G komt dat heel precies namelijk. Alleen A versie voor de 3BG werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden