Ga naar inhoud
  • 0

Vermindering koelvloeistof


Iveswesp

Vraag

Beste ik heb een vraag over mijn vw Passat.

Ik rij met een vw Passat van 2012 blue motion 1.6 TDI , en het bakje van mijn koelvloeistof minderd, gezien ik geen plas zie onder de auto vind ik dit raar.

Mijn garagist denkt dat het de waterpomp is die stuk is, maar hij het een beetje raar om die te vervangen, gezien je op 160000 duizend km nieuwe distributie riem moet vervangen en dan ook de waterpomp.

Ik heb nu ongeveer 110000 en heb hem nog geen jaar, zou dit dan onder de garantie vallen mocht de waterpomp stuk zijn? Ik,heb de auto een vijf tal maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Onder garantie mogen alleen het schaden veroorzaakt deel vv worden en de riem mag alleen mee vv worden als de riem aan getast is helaas wij mogen ook niet meer vv als noodzakelijk is ik werk bij de dealer

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Stephenvanengelen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd, als je toch bezig bent...

 

Over verliezen van koelwater gesproken. Matt, je kwam er dinsdagavond achter dat mijn peil ook wat laag was. Ik zal het in de gaten houden maar als de waterpomp lek is, waar zie je die lekkage dan?

 

Ik weet wel dat mijn db riem vroegtijdig is vervangen vanwege een lekke waterpomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste, ik zat namelijk met een stukke waterpomp. En is dit erg dat mijn garagist geen andere distributie riem heeft gelegd. Ik heb bijna 110000 km, die zij is niet nodig. Wat denken jullie? Die waterpomp is garantie.

 

Distributieriem moet na 210.000km OF 5 jaar, net wat het eerste bereikt wordt.

Ik had ook verlies van (veel) koelvloeistof, maar vond ook steeds plasje onder de auto en op de afdekplaat onder de motor. Met name onder de multiriem was het goed nat. Was dus de waterpomp, en heb die gisteren incl D riem laten vervangen. Ze hebben hem dan toch voor een groot deel uit elkaar liggen en het moest toch eigenlijk al uitgevoerd zijn (auto van 2011).

 

Dus ik zou proberen dealtje te maken. Waterpomp alleen is iets van €275,- en D-riem totaal kleine €600,-. Omdat het toch wel allebei moet gebeuren de dealer voorstellen om iets van €325,- bij te leggen en een complete wissel te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die 5 jaar is wel iets wat je veel hoort. Heb 2 verschillende vw garages erovergebeld en die geven aan dat het 210000 is en er zit geen tijd aan. Vroeger wel. Ze kijken de riem wel bij iedere beurt na op kleine scheurtjes etc. Ik kies ook voor zekerheid en laat hem bij de volgende beurt vervangen..sta dan op 100.000 km en auto is dan 6 jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die 5 jaar is wel iets wat je veel hoort. Heb 2 verschillende vw garages erovergebeld en die geven aan dat het 210000 is en er zit geen tijd aan. Vroeger wel. Ze kijken de riem wel bij iedere beurt na op kleine scheurtjes etc. Ik kies ook voor zekerheid en laat hem bij de volgende beurt vervangen..sta dan op 100.000 km en auto is dan 6 jaar oud.

 

Die 5 jaar hoorde ik bij een niet-VW garage die wel heel veel kennis van VAG heeft. En in de tijd dat ik Mitsubishi reed was het wisselinterval zelfs maar 3 of 4 jaar, dus 5 jaar klinkt dan best aannemelijk. Riem vervangen is een leuke grap qua kosten, maar niet in verhouding tot het gedoe als hij plots mocht springen. Nou hoor ik het weliswaar zélden dat dit gebeurt, zo zelden dat ik me afvraag of we niet teveel geconditioneerd zijn op vv distributieriem waar het wellicht niet nodig is of langer mee kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die van mij (bouwjaar eind 2006) is bij Jos vervangen midden 2013 bij 230.000 kilometer. De eerste was gedaan op begin 2009 bij 140.000 kilometer. Hij was nog niet op tijd en ook nog niet op kilometers. Als ik dat wel had gedaan, denk ik dat hij het niet had gehaald. Mijn interval is geen tijd en 150.000 kilometer.

Hij is overigens in 2016 nog een keer vervangen vanwege een lekke waterpomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er zit bij een VW GEEN leeftijd aan, die 5 jaar is grote onzin.. persoonlijk zou ik hem niet langer dan 10jaar laten zitten.

 

Okeej, dat is begrijpelijk. Maar ja, als de waterpomp toch eenmaal lekt ben je al snel 70% van de kosten van totale distributieset kwijt. Dan ga ik toch voor de zekerheid en leg er nog €250 bij om álles te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden