Ga naar inhoud
  • 0

Vier oplichtende controlelampjes ?


reprise3

Vraag

Na auto een week op een parkeerterrein van een vliegveld geparkeerd te hebben, gingen plotseling bij wegrijden vier (4) gele, continue brandende controle lampjes aan.

 

In linker teller: een p met een streep erdoor, en een stuurwiel.

In rechter teller: ABS en tekentje auto met sliptekentjes eronder.

Verder doen de knoppen: autohold, start/stopsysteem en asr het niet meer.

 

Nooit eerder problemen gehad. Accu is vorig jaar nog vernieuwd,

Betreft een VW Passat uit 2012 met DSG bak. 133.000 km gereden.

 

Ik ga morgen naar een VW dealer, maar heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

post-15246-0-54688000-1505170687_thumb.jpg

post-15246-0-01541000-1505170699_thumb.jpg

aangepast door reprise3
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Had ik ook met mijn Passat van 2012 die ongeveer hetzelfde aantal kilometers had.

Plots tijdens het rijden op de autosnelweg, gingen dezelfde lampjes branden.

Toen heb ik hem zelf uitgelezen op fouten (wel niet via een prof VCDS) en kon alle fouten resetten, behalve dan de elektronische handrem...

 

Dit gebeurde net voor de inlevering van de wagen, dus heb nooit kunnen/laten achterhalen of het wel degelijk hieraan gelegen was. Maar hiermee heb je alvast wel een idee wat het eventueel kan zijn. Deze systemen lijken allen aan elkaar gelinkt te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wiel eraf, boutje van de sensor losdraaien, sensor eruit, nieuwe erin, boutje terug vast en wiel er terug op..

fouten wissen en klaar lijkt me dan gezien de uitdraai van de diagnose.

geen idee wat de nieuwe sensor moet kosten en wat ze per werkuur vragen maar ik zou denken dat je het met 150eur wel moet redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wiel eraf, boutje van de sensor losdraaien, sensor eruit, nieuwe erin, boutje terug vast en wiel er terug op..

fouten wissen en klaar lijkt me dan gezien de uitdraai van de diagnose.

geen idee wat de nieuwe sensor moet kosten en wat ze per werkuur vragen maar ik zou denken dat je het met 150eur wel moet redden.

 

Volgende keer kom ik naar jou...

 

Bij VW garage Hegeman in Nijmegen laten repareren.

Uitlezen storing en bedrading nakijken, nieuwe sensor, inlezen sensor en werkloon: samen 225,-

Ze kunnen er wat van daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgende keer kom ik naar jou...

 

Bij VW garage Hegeman in Nijmegen laten repareren.

Uitlezen storing en bedrading nakijken, nieuwe sensor, inlezen sensor en werkloon: samen 225,-

Ze kunnen er wat van daar...

 

Alle lampjes blijven nu dan uit?  Heb nl het zelfde euvel  :neutral: .

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hetzelfde euvel gehad bij aanschaf van mijn Passat (1.6 TDi van 2013). Was ook de ABS-sensor (links achter volgens mij). Sensor vervangen, probleem opgelost! Weet niet wat het gekost heeft. Garantiegevalletje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi luitjes, sinds vorige week na een ritje van 1200 km geen problemen gehad onderweg, s'morgens toen ik de auto (passat CC uit 2011) startte net een kerstboom.

Idem dezelfde waarschuwingslampjes als hiervoor beschreven, garage geweest en laten uitlezen ABS sensor linksachter geen communicatie.

ABS sensor laten vernieuwen (€100,-) maar nog steeds blijven de lampjes branden na het uitlezen en resetten.

Heb twee maanden geleden de auto bij de  VW garage een software update laten doen ivm sjoemeldiesel gebeuren, heeft iemand na een update misschien hetzelfde probleem als wat ik nu heb??? Of toeval??

 

 

Vraagje: Wat kan het nog meer zijn??

Gr. Ton

aangepast door bamboo741
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:blink1:  Sorry, wist niet dat ik mij moest voorstellen !!

 

Bij deze dan , ik ben Ton bestuurder van een Passat CC 2.0 TDI Bluemotion uit het jaar 2011, ingevoerde auto vanuit Duitsland en sinds 2014 in Nederland.

 

Alle denkbare opties aanwezig.

aangepast door bamboo741
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:blink1: Sorry, wist niet dat ik mij moest voorstellen !!

 

Bij deze dan , ik ben Ton bestuurder van een Passat CC 2.0 TDI uit het jaar 2011, ingevoerde auto en sinds 2014 in nederland ,

Alle denkbare opties aanwezig.

Alle denkbare opties aanwezig? Wedden van niet????????.

 

Welkom en succes met je probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi luitjes, vandaag auto terug gekregen van de garage. Heb mijn kerstboom daar achtergelaten :mrgreen:.

 

Het bleek dat er een verkeerde sensor in gezet was daarom kreeg hij geen verbinding met de abs sensor, :idea: hij heeft de sensor omgewisseld met de rechter sensor (alleen aangesloten in de plug) en toen uitgelezen en wat bleek dat de rechter sensor geen verbinding kon maken, dus moest 't aan de sensor liggen.

Nieuwe (goeie) sensor geplaatst en opnieuw uitgelezen, alles prima :thumb:.

 

Kosten plaatje was €100,- omdat hij de verkeerde sensor besteld had. :cool2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden