Ga naar inhoud

Aankoop Passat 2008 2.0 TDI of 2007 1.9 TDI


cmnikon

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

dit is mijn eerste post op dit forum, aangezien ik over wil gaan stappen op een VW Passat en hier de kenners zitten :)

 

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, stel ik hier graag de volgende vraag: Mijn oog is gevallen op twee mooie VW Passat auto's. Eén is goed onderhouden en in top staat VW Passat uit juni 2008 met een 2.0 TDI motor en ongeveer 212000 km op de teller. De andere is een VW Passat 1.9 TDI uit 2007 (Gechipt naar 140 PK) met ongeveer 223000 op de teller..

 

Nu lees ik veel horrorverhalen over de 2.0 TDI motoren, maar ik lees ook hier en daar dat de 2008+ versies dit niet meer hebben. Van de andere kant bent ik een beetje huiverig voor en gechipte auto met hoge km stand... 

 

Ik rijd ongeveer 35.000 km per jaar en wil toch proberen om de 400.000 met één van deze auto's te halen. 

 

Wat is nu wijsheid? Niemand kan natuurlijk in de toekomst kijken en het blijft altijd een gok, maar aangezien hier de kenners zitten stel ik hier graag de vraag.

 

Hierbij de links naar beide advertenties voor de volledigheid:


VW Passat 1.9 TDI 2007 (gechipt): https://link.marktplaats.nl/m1201440559

 

alvast hartelijk dank voor jullie reacties! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf rij met een 1.9tdi 2007 met BXE motor en buiten de tankpomp, handremknop, handrem stelmotoren heb ik nog geen noemenswaardige kosten gehad buiten het gewone onderhoud. Deze is ook al een paar jaar geleden gechipt geweest naar 138pk. Staan nu bijna 160d km op de teller.

Ik lees in de 1.9 versie adv dat deze door JD is gedaan en daar zou ik me dus zeker geen zorgen om maken. Ook niet met een hogere km stand.

 

Succes met de zoektocht.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

commonrail is een lekkere motor. heb ik zelf ook. bevalt prima

gekocht 2 jaar geleden met 191.000 km op de teller, nu inmiddels 310.000 km

 

zijn lekkere sterke motoren.

 

Heb jij geen last gehad van een defect 2-massa vliegwiel, of zeg ik nu iets vreemds bij dit model? HIer lees ik nl ook veel over. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij geen last gehad van een defect 2-massa vliegwiel, of zeg ik nu iets vreemds bij dit model? HIer lees ik nl ook veel over.

Mooie wagens???? ik zou me niet zo veel zorgen maken over de kmstand???? ze zijn net in gereden???? , dat die 1.9 gechipt is bij JD is een bijkomend voordeel , deze weet wat hij doet . Iedereen hier kan dat beamen.

2e massa vliegwiel hebben ze alle twee. En je kunt het horen wanneer deze slecht is.

Voor de rest prima auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Common rail is prima. De 2 kwalen zijn echter flinke kwalen (oliepomp en branfstofpomp). Zijn over het algemeen een stuk sneller en ook soepeler in hun loop.

 

Om eerlijk te zijn zou ik voor de 1.9 gaan als ik jou was. Dat zijn de laatste 'oer-TDItjes' waar je over het algemeen bij goed onderhoud weinig zorgen hoeft te maken (misschien alleen je koppeling gezien de chip). Minder soepel en koppel komt vrij abrupt in (vandaar dat ze ook sneller aanvoelen, ik herhaal: aanvoelen!). Mooie blokken die rete betrouwbaar zijn. Met de 1.9 heeft VAG in principe de lat hoger gelegd eind jaren 90 voor de dieselwereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even de verkoper gebeld van de 2.0 TDI i.v.m. een bezichtiging morgen. (De oliepomp modificatie ga ik dan meenemen in de onderhandelingen) Hij gaf aan dat vrij recent de koppeling is vervangen. Betekent dit meestal ook dat dan het 2m vliegwiel is vervangen? 

 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even de verkoper gebeld van de 2.0 TDI i.v.m. een bezichtiging morgen. (De oliepomp modificatie ga ik dan meenemen in de onderhandelingen) Hij gaf aan dat vrij recent de koppeling is vervangen. Betekent dit meestal ook dat dan het 2m vliegwiel is vervangen?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Als de boel open ligt voor de koppeling is het verstandig om dan ook gelijk het 2m vliegwiel tvv????
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden