Ga naar inhoud
  • 0

Siri in de auto


Wimh

Vraag

Ik heb een raar probleem met Siri, de assistent in de Iphone7.

 

Als ik die in de auto aanzet of aanroep schakelt hij wel in maar registreert mijn stem niet. Als ik bluetooth uitzet wel maar dat is dan weer niet zo handig omdat ik Siri wil kunnen vragen iemand te bellen.

 

Kent iemand dit probleem?

 

Groet,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een raar probleem met Siri, de assistent in de Iphone7.

 

Als ik die in de auto aanzet of aanroep schakelt hij wel in maar registreert mijn stem niet. Als ik bluetooth uitzet wel maar dat is dan weer niet zo handig omdat ik Siri wil kunnen vragen iemand te bellen.

 

Kent iemand dit probleem?

 

Groet,

 

Wim

Heb je een microfoon in de auto?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werkt hij ook niet als je via Bluetooth muziek afspeelt?

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40700-Weekend-meet-Lubbertserf-t-Harde-8-9-en-10-sept-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dat ook wel eens gehad als ik Apple Carplay opstartte door de spraakknop op het stuur lang ingedrukt te houden.  Er verschijnt dan iets in beeld als "Waarmee kan ik je van dienst zijn?" maar Siri spreekt niet (en luistert ook niet naar je). Heb je al eens geprobeerd om vanuit het Carplay beginscherm (op de Discover Pro)  op het icoontje van de telefoon-app te drukken? bij mij vraagt Siri dan: "Wie wil je bellen?" en Siri luistert naar wat je terugzegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dat ook wel eens gehad als ik Apple Carplay opstartte door de spraakknop op het stuur lang ingedrukt te houden.  Er verschijnt dan iets in beeld als "Waarmee kan ik je van dienst zijn?" maar Siri spreekt niet (en luistert ook niet naar je). Heb je al eens geprobeerd om vanuit het Carplay beginscherm (op de Discover Pro)  op het icoontje van de telefoon-app te drukken? bij mij vraagt Siri dan: "Wie wil je bellen?" en Siri luistert naar wat je terugzegt.

Je vertelt me veel waar ik niets van wist. Had nog nooit van Carplay gehoord. Geprobeerd dat aan de praat te krijgen maar dat is me niet gelukt. De instructie op mijn iphone zegt dat je de stembedieningsknop op het stuur ingedrukt moet houden om de configuratie te starten maar er gebeurt niets als ik dat doe. 

 

Als iemand me kan vertellen hoe ik dat oplos ben ik blij want dat Carplay lijkt me wel mooi.

 

Alvast dank!

 

Wim

aangepast door Wimh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volkswagen ondersteunt geen wireless CarPlay, dus je moet je iPhone verbinden met USB1, dat is de USB-poort die in het bakje voor de versnellingspook zit (bij een niet-rokers uitvoering). Op de iPhone onder "instellingen" "algemeen" vind je CarPlay, daar moet je vebinden met VOLKSWAGEN. Als het goed is dan verschijnt er nu een desktop op je Discover Pro met een aantal Apple Apps. 

 

Volgens mij zit CarPlay op Passats vanaf Modeljaar 2016, auto's die dus grofweg vanaf juli 2015 uitgeleverd zijn (behalve voorraad auto's natuurlijk). Bij twijfel kan je natuurlijk even aan een VW dealer vragen of jouw Passat CarPlay heeft.

post-23629-0-97455900-1504703286_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volkswagen ondersteunt geen wireless CarPlay, dus je moet je iPhone verbinden met USB1, dat is de USB-poort die in het bakje voor de versnellingspook zit (bij een niet-rokers uitvoering). Op de iPhone onder "instellingen" "algemeen" vind je CarPlay, daar moet je vebinden met VOLKSWAGEN. Als het goed is dan verschijnt er nu een desktop op je Discover Pro met een aantal Apple Apps. 

 

Volgens mij zit CarPlay op Passats vanaf Modeljaar 2016, auto's die dus grofweg vanaf juli 2015 uitgeleverd zijn (behalve voorraad auto's natuurlijk). Bij twijfel kan je natuurlijk even aan een VW dealer vragen of jouw Passat CarPlay heeft.

Dank voor de reactie.

 

Mijn auto is van 2015 en dat verklaart wellicht dat Carplay ook via usb bij mij niet werkt.

 

Blijft het rare probleem waarom Siri mij niet hoort in de auto als de iphone7 een blue tooth-verbinding heeft met de VW. Maar even wachten op de iphone8, misschien is het probleem daarin opgelost.

 

Groet,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil niet lullig doen maar weet je zeker of je radio Carplay heeft? Is trouwens een extra iets wat je dus niet standaard hebt.

Je doet niet lullig maar ik weet dat ook niet.

Het enige dat ik weet is dat ik Discover pro heb en een Passat van jan 2015.

Wat ik ook weet is dat ik CarPlay niet aan de praat krijg en me dat verder ook niet veel kan schelen.

Het enige dat ik prettig zou vinden als Siri me kan horen als ik in de auto zit en mijn iPhone met blue tooth is verbonden met de Passat.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden