Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch lampen aan


Piotr

Vraag

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In het subsystem 2 menu van adres 09 centr elect. RLS

 

Kan je in byte 00 bit 1 aanvinken

Rain Light Function Active

 

17f0f66b9372de711f1edf21be34e1bd.jpg

 

Om de lichten automatisch aan te laten gaan bij snelheid van 140km/u

Moet je hier in byte 00 bit 0 aanvinken

 

In het uitklapscherm zie je dat je de gevoeligheid van de licht sensor kan aanpassen om deze wat vroeger aan te laten gaan

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar het antwoord is dus nee?

Ik heb het alleszins nog niet gevonden maar ik vrees dat het niet kan.

Maar als het zou kunnen dan rij je bijna constant met de lichten aan en zouden ze ook steeds aan en uit gaan.

80 baan - lichten aan - bebouwde kom dan terug uit. Erna terug 80 baan, lichten terug aan, terug een dorpje binnen, lichten terug uit....

Niet echt lekker voor de levensduur van de lampen lijkt me.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is zeer spijtig, Peter. Klinkt als een bruikbare tweak, maar 140 is natuurlijk een vrij nutteloze snelheid op de Nederlandse snelwegen..

Vanaf 110-120 zou iets beter zijn. Maar instellen op 80 schiet ook niet op denk ik.

Maar tegenwoordig hebben de meeste auto's dagrijlichten. Of kan je de mistlichten instellen op dagrij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij blijven de lampen branden als deze aan zijn gegaan boven de 140kmh tot dat het contact er af is geweest.

Lijk mij als je de snelheid aanpast naar 80 dat het zelfde zou gebeuren.

Bij mij niet. Een hele tijd terug rijden aan een lagere normale snelheid (welke weet ik even niet) gaat de verlichting terug uit.

 

En als het dan bij andere types boordnet zo zou werken zoals je omschrijft dan is het totaal nutteloos om het in te stellen op 80. Aangezien je dan constant met de lichten aan rijdt. Dan kan je het net zo goed instellen als Scandinavië. Of de licht schakelaar op 1 laten staan.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn passat uit 2009 was dat zo en ben nu met een vw amarok op vakantie met affabriek xenon en die heeft het ook. 1x aan boven de 140kmh en de lichtsensor doet niks meer tot het contact er af is geweest.

Er moet dan toch iets mogelijk zijn kwa programmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het geen optie voor je om je verlichting constant te laten branden? (Daytime Driving Lights Scandinavia / North Amerika Active)

Zo staan mijn koplampen ingesteld. Vind het toch wel een prettig idee om (ook overdag) ongeacht mijn snelheid gezien te worden. 

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het geen optie voor je om je verlichting constant te laten branden? (Daytime Driving Lights Scandinavia / North Amerika Active)

Zo staan mijn koplampen ingesteld. Vind het toch wel een prettig idee om (ook overdag) ongeacht mijn snelheid gezien te worden. 

in mijn vorige auto /Transporter T5/ stonden lampen altijd aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor het meedenken allemaal, wat mijn bedoeling was dat als de lampen bij 140km/h aangaan dit misschien ook bij 80km/h kon.

De lichten gaan automatisch weer uit als je een tijdje (geloof iets van 120 sec) langzamer rijdt dan 120km/h dat de lichten weer uitgaan, automatisch wel te verstaan.

Bij lichte regenval gaan de lampen bij mij al automatisch aan ongeacht de snelheid, dus dacht ik misschien kan je dan ook je lichten bij bv 80km/h aan laten gaan.

 

Gr Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden