Ga naar inhoud
  • 0

Ambiente verlichting


Gast Ray-man

Vraag

Goedemorgen

 

Ik ben nieuw hier. Onlangs heb ik een passat variant comfortline b8 2.0 tdi dsg uit duitsland gekocht. Auto is zwart metallic en heeft als extra een panoramadak, business premiumpakket, chrome pakket en led standaard verlichting.

 

Auto wordt momenteel uit Duitsland gehaald.

 

Nu heb ik een beetje rondgekeken op het forum maar kom er niet echt uit.

 

Volgens mij heeft mijn gekochte auto geen ambient verlichting in de deuren. Mijn vraag is of dit eenvoudig achteraf kan worden ingebouwd. Zal bv bij vwwinkel deurlijsten te koop met daarin de lichtstrip. Is dit plug and play? Zitten alle benodigde stekkers al voorgewerkt in de deuren? En mocht dit zo zijn is de lijst dan te bedienen via de discover media?

 

Nog een andere vraag is of er verlichting zit in de spiegels die bij openen van de auto op de grond schijnen? Auto heeft het licht en zicht pakket.

 

Alvast bedankt voor de reacties en complimenten voor jullie forum.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom.

Verlichting in de deuren is helaas niet plug n play.

Staat bij mij nog op mijn todo list maar heb me er nig niet in kunnen verdiepen.

@@bm-er heeft het achteraf ingebouwd maar volgens mij nog niet zoals het origineel is waarbij je de kleuren ook kunt instellen via je Discover Media.

Verder is je auto idd voorzien van verlichting naar beneden in je spiegels. Standaard branden deze niet bij ingeklapte spiegels. Maar dat is aan te (laten) passen met VCDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke met de inklapbare spiegels ben ik wel blij. Kon nergens vinden of dat erop zat. Ja en die ambient verlichting is wel erg mooi. Maar als je hemel en aarde moet bewegen om dit in te bouwen dan vind ik het ook wel prima

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hemel en aarde bewegen om in te bouwen valt wellicht nog wel mee, maar als je bediening via je DP/DM wil kon dat wel eens lastig c.q. onmogelijk worden.

Alternatief is om ze parallel aan de verlichting van de schakelaars in de deuren aan te sluiten, en dan dimmen ze mee met de rest van de dashboardverlichting. Zo werkt het bij mij nu.

 

Je moet de lijsten aanschaffen, en die willen wel eens prijzig zijn, ook gebruikt. En dan hopen dat ze echt zonder beschadiging zijn aangezien de meeste sets wel een krasje hebben. Nieuw aanschaffen kan ook, maar dan praat je over meer dan 700 euro voor deuren en dashboard.

 

De ledjes kan je bij de VW dealer aanschaffen, je kan kiezen uit wit of blauw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh nou dan is het misschien nog wel een optie om eens te bekijken. Is er toevallig ook een how to voor de ambiente verlichting. Heb wat gezocht maar kom het nergens tegen. 

 

Misschien iemand ook een artikelnummer van die lijsten met lichtstrip

 

alvast bedankt

aangepast door Ray-man
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag kwam eindelijk mij Passat vanaf Duitsland naar Nederland. Vanmiddag even kijken en dat viel eigenlijk wel tegen. Hij zou klaargemaakt worden als een das Welt auto, geen garantie maar wel de kwaliteit check. eenmaal in de auto geen certificaat en bij het starten direct een melding van inspectie nu!. In de discover media gekeken waar stond inspectie 19 dagen over en olieservice over 22700 km of 346 dagen. Bij het uitproberen van de af fabriek trekhaak verscheen de melding trekhaak inspectie. Trekhaak kwam niet te voorschijn.  Ook een melding van batterij sleutel vervangen. Al met al is er dus niet de beloofde kwaliteit (das Welt) check uitgevoerd. Jammer van de VW dealer in Duisburg (tiemeyer). 

 

Panoramadak ging ook niet echt lekker op, schokkerig.

 

Zat bij verkoop nog parkeerschade linksachter. Zou opgelost en gespoten worden. Zie de foto's....niet echt mooi.

Al met al hebben ze zich er behoorlijk vanaf gemaakt en zal wel een hoop gezeur op gaan leveren.

 

vraag:

 

Is inspectie nu een servicebeurt of kan dit bijvoorbeeld te maken hebben met die batterij sleutel of de trekhaak die geïnspecteerd moet worden.

 

En herkennen jullie het schokkerig opengaan van het Pano dak? en wat zou eventueel  loos kunnen zijn met de trekhaak?

 

Lukt even niet om foto's toe te voegen, iemand een uitleg hoe ik dit doe?

 

Alvast bedankt voor de reacties

aangepast door Ray-man
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja we laten het er ook niet bij zitten. Heb het samen met mijn dealer (toyota) geregeld. Ze gaan morgen weer eens bellen. Ja had idd wel wat meer verwacht van een vw dealer in duitsland. We wachten af...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou iig bij een vw dealer in NL de zaken laten regelen, of het liefste bij een Duitse dealer, niet via Toyota. Daar zal vw niks aan betalen als er zaken zoals onderhoud/reparatie gedaan worden.

 

"Inspektion" volgens VW; https://m.volkswagenbank.de/de/privatkunden/automotive/automobil-versicherung/wartungundinspektion.html

 

Maar ze kunnen het er makkelijk op gooien dat de beurt wel gedaan is maar niet is gereset. Kun je niet heel makkelijk controleren, op pollenfilter en luchtfilter na (als deze vervangen hadden moeten worden). En de trekhaak zijn ze vergeten, monteur wordt er op aangesproken.

 

Heb je geen koopcontract van de dealer gekregen? Normaal schrijven ze in Dld echt alles op om achteraf gedoe te krijgen, als de auto gekocht is "in Kundenauftrag" of als export dan vervallen iig bepaalde garanties.

 

Succes met de afhandeling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja op koopcontract staan alle afspraken netjes vermeld. Das Welt kwaliteitscontrole (staat op koopcontract) hebben ze gewoon niet uitgevoerd, anders hadden ze bovenstaande zaken opgemerkt en moeten herstellen. Vandaag heeft hij bij Toyota op de brug gestaan. Trekhaak is hersteld / gangbaar gemaakt. Die doet het dus weer. Schade die in Duitsland hersteld is was niet goed uitgepolijst....dus slordig. Wel goed gespoten. Panoramadak moet gereset worden naar de basisinstelling (kunnen ze alleen bij vw) sleutelbatt is vervangen. 

 

Is communicatie geweest met Duitsland en het is even afwachten hoe ze gaan reageren.

 

Longlife oliewissel staat in discover media trouwens pas over 22800 km of 1 jaar. Inspectie zal wel een check zijn op vloeistoffen denk ik.

aangepast door Ray-man
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels is de Passat in Nederland. Een zal eea keurig worden opgelost door de Toyota dealer. Tijdens proefrit merkte ik dat de koppeling wat slipte in zijn 4 bij lage toeren. Vanaf 45 km/h gas geven gebeurde er vrij weinig, toen bij meer gas schakelde hij terug en ging hij er als een raket vandoor. Ze gaan er nog even aar kijken. Lees op diverse fora’s dat de dsg6 bekend staat om zijn overmatige koppeling slijtage.

 

Hier wat foto’s. Al met al hoop ik nu snel mijn auto te krijgen. Deze week worden de achterramen ook nog getint.

 

893099c75fb6aebbb580ef98bb635c9c.jpg85d2a8127d95eaeb7d0f03abf3a8a65f.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooie koets. Veel veilige km’s ermee.

 

Is de dsg7 niet juist gevoelig voor overmatige slijtage van de koppeling? @@Vdub?

Dank je. Ja wat ik lees over de dsg7 is nog veel erger...30.000 km met een set komt geregeld voor als je de fora’s moet geloven. Dsg6 lees ik verhalen van rond e ton aan km.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als t onder de garantie valt... maar dan zou ik bij de nieuwe koppeling ervoor kiezen de dsg back te tunen.

Ja over het aanpassen van de schakelmomenten heb ik ook eea over gelezen. Kijk even wat de dealer er van zegt. Vind trouwens de prijzen van de dsg software aanpassingen best duur. Heb geen idee hoeveel werk het is maar viel me op dat het in veel gevallen duurder is dat motortuning

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand trouwens wat het vervangen van een koppelingsset bij de Vw dealer ongeveer kost?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

aangepast door Ray-man
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk toch dat om de 30d km een nieuwe koppelingset duurder uit komt dan eenmalig een DSG aanpassing en dan zoals normaal om de 150d of 200d km een set

Ja als die versleten is ga ik er zeker over nadenken. Heeft nu 98000 gelopen. Dus als het om de ton is dan is tie bij mij al weg. Rij meestal 3 jaar in een auto

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Ray-man
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels de auto in bezit. Dsg lijkt vooralsnog prima te functioneren. Garage kon ook niks vinden. Hou het in de gaten. Wat een fijne wagen die passat.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden