Vraagje... Ik heb een Passat (49-PLZ-8) gekocht met een trekhaak. Nu vond ik de vering, als ik het vergeleek met mijn oude Peugeot 307SW, vrij slap. Schokdempers waren goed. Dus ik dacht eraan om er verzwaarde veren onder te laten zetten. Gisteren langs geweest bij mijn garage en verzwaarde veren bleken een spiraaldikte van 13 mm (kan er iets naastzitten) te hebben. De monteur keek vervolgens met een schuifmaat wat de bestaande aanwezige achterveren waren, en deze bleken ook 13 mm te zijn.
Mijn vraag; als er vanaf de fabriek een trekhaak onder zit, worden er dan automatisch ook verzwaarde achterveren vanuit de fabriek onder gezet?
En kan het zijn dat die veren na 210.000 km echt slap worden? (of moet ik gewoon wennen aan de vering van een Passat -- ik dacht altijd dat Franse auto's slap geveerd waren - LOL)
Vraag
eivrossum
Vraagje... Ik heb een Passat (49-PLZ-8) gekocht met een trekhaak. Nu vond ik de vering, als ik het vergeleek met mijn oude Peugeot 307SW, vrij slap. Schokdempers waren goed. Dus ik dacht eraan om er verzwaarde veren onder te laten zetten. Gisteren langs geweest bij mijn garage en verzwaarde veren bleken een spiraaldikte van 13 mm (kan er iets naastzitten) te hebben. De monteur keek vervolgens met een schuifmaat wat de bestaande aanwezige achterveren waren, en deze bleken ook 13 mm te zijn.
Mijn vraag; als er vanaf de fabriek een trekhaak onder zit, worden er dan automatisch ook verzwaarde achterveren vanuit de fabriek onder gezet?
En kan het zijn dat die veren na 210.000 km echt slap worden? (of moet ik gewoon wennen aan de vering van een Passat -- ik dacht altijd dat Franse auto's slap geveerd waren - LOL)
Bedankt! Groet, Erik
aangepast door eivrossumLink naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten