Ga naar inhoud
  • 0

Verzwaarde veren standaard bij trekhaak?


eivrossum

Vraag

Vraagje... Ik heb een Passat (49-PLZ-8) gekocht met een trekhaak. Nu vond ik de vering, als ik het vergeleek met mijn oude Peugeot 307SW, vrij slap. Schokdempers waren goed. Dus ik dacht eraan om er verzwaarde veren onder te laten zetten. Gisteren langs geweest bij mijn garage en verzwaarde veren bleken een spiraaldikte van 13 mm  (kan er iets naastzitten) te hebben. De monteur keek vervolgens met een schuifmaat wat de bestaande aanwezige achterveren waren, en deze bleken ook 13 mm te zijn.

Mijn vraag; als er vanaf de fabriek een trekhaak onder zit, worden er dan automatisch ook verzwaarde achterveren vanuit de fabriek onder gezet?

En kan het zijn dat die veren na 210.000 km echt slap worden? (of moet ik gewoon wennen aan de vering van een Passat -- ik dacht altijd dat Franse auto's slap geveerd waren - LOL)

 

Bedankt! Groet, Erik

aangepast door eivrossum
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo, Eric

De veren kunnen naar verloop van tijd idd slapper worden. Ik plaats meestal bij aanschaf van een auto een setje Eibach veren. Die bieden comfort en zijn bij belading wat progressiever.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb voor m'n vakantie een setje MAD-hulpveren (a 135euro) laten plaatsen i.v.m. zware belading van kampeerspullen. Zeer veel schik van gehad. Auto hangt minder door en heeft bij zware belading nog veerweg.

Deze hulpveren komen tussen je originele veren te zitten. De achterkant komt wel iets hoger (+/-10mm) te staan t.o.v. origineel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tip nieuwe dempers met veren na 210.000

zijn je dempers ook aan opraken zijn eigenschappen is compleet weg na 8 jaar van je auto.

 

en de kost valt het mee achten as

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

optie 1

passat met een oem trekhaak uit fabriek zit verzwaarde veer onder.

 

optie 2

passat met een trekhaak NIET uit fabriek gemonteerd zit er geen verzwaarde veer onder dat gebeurd vaak in Nederland achteraf inbouwen trekhaak zonder goede veer onder.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij twee garages laten kijken naar de schokdempers en die zeiden beiden dat ze nog goed waren. Natuurlijk worden ze minder, maar echt kapot zijn ze niet.

idd lek hoef ze niet te zijn

maar de dempers kan eventueel zijn eigenschappen weg zijn.

stel je doet nu nieuwe erop en dan merk je gelijk het verschil ;-)

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt! De auto is geimporteerd uit Duitsland, dus er zullen wel verzwaarde veren onder zitten. Mijn garage mat 13 mm, dat zijn meestal zwaardere veren. Verbaasd me wel hoe slap de vering van een passat is. Als je over een hobbel rijdt, dan heb ik het gevoel dat de kont zwabbert..Met die MAD hulpveren zal het wel iets strakker worden, en zakt ie niet zo door als we volbelast met z'n allen op vakantie gaan.

Met de schokdempers wacht ik nog eventjes. Kost ook weer wat centen, en ik moet mijn bluetooth radio module nog upgraden voor mijn iphone7. Kost ook allemaal geld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij hebben de hulpveren (MAD) er in gehad en ook weer eruit gehaald. Zijn overgestapt op een B12 Pro van Bilstein (top compromis, kwa tiefer en stugheid). Rijden regelmatig met box op het dak een 3 fietsen op de trekhaak - comfort is goed en wegligging ook!

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden