Ga naar inhoud
  • 0

HELP. Passat op vakantie en de aanstekerpunten hebben geen stroom.


serow

Vraag

Mede passat rijders. 

 

Tijdens de heenreis (ik bracht mijn ouders) naar vakantie zijn de aansteker punten niet meer gaan werken van mijn Passat 3c 2.0 TDI 2005.

overigens ben ik zelf met de vliegtuig terug gekomen. ik ga in oktober hen weer ophalen dus heb ik die punten wel nodig voor mijn toestel.

 

ik heb op internet diverse zekering schemas gevonden van de zekering kasten. ik heb al diverse zekeringen veranderd terwijl de huidige niet geklapt waren.

voornamelijk de bestuurderskant.

 

iemand enig idee ervaring welke zekering wel is.

 

op het forum heb ik het ook niet kunnen vinden.

 

ben momenteel echt met mn handen in mn haar.

 

Groetjes

Serow

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan is er een zekering doorgebrand.. aan de zijkant (bestuurderskant) van je dashboard klepje verwijderen.. boekje pakken en de zekering opzoeken die vervangen en dan heb je prik

 

Google ( zekeringen passat 2005 ) en dan afbeeldingen dan kom je jou zekering posities tegen

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan is er een zekering doorgebrand.. aan de zijkant (bestuurderskant) van je dashboard klepje verwijderen.. boekje pakken en de zekering opzoeken die vervangen en dan heb je prik

 

Google ( zekeringen passat 2005 ) en dan afbeeldingen dan kom je jou zekering posities tegen

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bedankt Hudeck, 

 

ik kom uit op zekering 38. maar die is gewoon goed. 

ben even de motorcode kwijt. weet niet of wat mee te maken kan hebben maar het is de 2.0 TDI met 8V

 

ben momenteel echt met mn handen in mn haar.

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt er drie.

 

Een voorin

Eentje achterin

Eentje in de achterbak

 

zitten allemaal apart gezekerd.

Kijk anders ook even aan de bijrijderskant daar zit ook een zekeringenkast.

Alle zekeringen zitten in de zekeringkast. 2 blauwe en 1 gele met een plastic klein kapje erover. Als het bij de dealer is ingebouwd tenminste. 1 is van t regelapparaat trekhaak 1 klem 15 en 1 klem 30 voor de stekker

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb mn handen al uit mn haar maar nog geen resultaat. Achterin werlt hij ook niet en voorin ook niet. Bagage heb ik nog niet laten kunnen proberen. Ik heb geen trekhaak. Het is alleen voor de aansteker die ik nodig heb. Overigens is dat niet dr zelfde zekeringkast als ik die heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

SD - zekeringbox in dashboard rechts (bijrijderskant)

 

SD33 - zekering 33 op zekeringhouder D 20A - U5 -12 V-stopcontact ²)
                                                                           U18 - 12 V-stopcontact 2 ²)

 

SD38 - zekering 38 op zekeringhouder D - U5 - 12 V-stopcontact ³)

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

SD - zekeringbox in dashboard rechts (bijrijderskant)

 

SD33 - zekering 33 op zekeringhouder D 20A - U5 -12 V-stopcontact ²)

                                                                           U18 - 12 V-stopcontact 2 ²)

 

SD38 - zekering 38 op zekeringhouder D - U5 - 12 V-stopcontact ³)

 

Bedankt Peter Topv van je!

 

zal vandaag weer beeldbellen en deze na laten kijken.

 

ik zag gister nog met googlen dat er een zekering op de boardnet zat voor de stopcontacten? 

overigens is mijn boardnet ook vervangen door een 3c8 boardnet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan ook aan het relais liggen. de 3C ken ik niet, maar in de 3AA zit achter het klepje bij linkerknie bestuurder een zwikkie relais.

Het groene relais is daar voor de aanstekers. De outlets zijn weliswaar allemaal afzonderlijk gezekerd, maar het relais schakelt ze allemaal samen. Als alle outlets het niet doen, denk ik eerder aan het relais dan zekeringen.

 

Klepje linkerknie openen, rechts achterin zit een plastic "veer" in het dashboard. Die indrukken dan kan het vakje eruit geklapt worden.

Achter het vakje zie je de relais.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan ook aan het relais liggen. de 3C ken ik niet, maar in de 3AA zit achter het klepje bij linkerknie bestuurder een zwikkie relais.

Het groene relais is daar voor de aanstekers. De outlets zijn weliswaar allemaal afzonderlijk gezekerd, maar het relais schakelt ze allemaal samen. Als alle outlets het niet doen, denk ik eerder aan het relais dan zekeringen.

 

Klepje linkerknie openen, rechts achterin zit een plastic "veer" in het dashboard. Die indrukken dan kan het vakje eruit geklapt worden.

Achter het vakje zie je de relais.

 

Peter en Ramon, ik heb momenteel een 3C8 boardnet van een Passat CC. zou die daar ook op kunnen zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Peter Topv van je!

 

zal vandaag weer beeldbellen en deze na laten kijken.

 

ik zag gister nog met googlen dat er een zekering op de boardnet zat voor de stopcontacten?

overigens is mijn boardnet ook vervangen door een 3c8 boardnet.

De voedingen naar de sigaretten aanstekers worden geschakeld door een relais welke op het boordnet zit maar hierop zitten nog wel een aantal andere verbruikers welke het ook niet zouden doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De voedingen naar de sigaretten aanstekers worden geschakeld door een relais welke op het boordnet zit maar hierop zitten nog wel een aantal andere verbruikers welke het ook niet zouden doen.

het is deze boordnet. uiteraard is de voorkant het zelfde als mijn oude boordnet. ik heb op deze ook de zelfde relais als op mijn oude boordnet de zelfde volgorde gezet. maar enig idee welk het kan zijn? anders wil ik er best 1 kopen voor het geval en kan ik het daar op zetten wanneer ik ze moet halen.

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden