Ik rij met een Passat 3BG uit 2004, AVF met 130 PK en 4 Motion.
Vorige week vrijdag viel opeens de turbo uit maar na opnieuw starten werkte hij terug. Na enkele kilometers normaal gebruik viel hij opnieuw uit. Al rijdend contact aan en uit en direct reed de auto weer als voorheen maar ik bleef dus maar met een fluwelen voet rijden tot thuis. Ik merkte al een tijdje dat het vermogen niet meer was wat het was geweest en dat er bij serieuze acceleratie mij een serieuze rookpluim achtervolgde. Ik dacht direct aan de N75 (Turbosturing, of dan toch de verstelling van de schoepen, meen ik). Heb er nog een tweedehandse liggen maar ik bouwde die nog niet in. Ondertussen reed ik een lange rit van een 280 kilometer waar tijdens hij terug 3 keer uitviel. Terug thuis eerst enkele fiches losgemaakt (en terug vast!), nieuw luchtfilter en brandstoffilter geplaatst en klaar voor een testrit. Op einde van de oprit slaat de motor af en is hij met geen middelen meer te starten. Motor draait rond maar hij geeft niet het minste kuchje. Brandstoffilter helemaal gevuld, batterij bijgeladen maar alles tevergeefs! Meermaals geprobeerd doch helaas...
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen worden veroorzaakt door een nieuw brandstoffilter, want volgens mij staat dit los van de N75.
Bijkomend probleem: ik wil maandagavond met mijn Passie naar Spanje vertrekken ...
Vraag
villyman
Goedenavond Allen,
Ik rij met een Passat 3BG uit 2004, AVF met 130 PK en 4 Motion.
Vorige week vrijdag viel opeens de turbo uit maar na opnieuw starten werkte hij terug. Na enkele kilometers normaal gebruik viel hij opnieuw uit. Al rijdend contact aan en uit en direct reed de auto weer als voorheen maar ik bleef dus maar met een fluwelen voet rijden tot thuis. Ik merkte al een tijdje dat het vermogen niet meer was wat het was geweest en dat er bij serieuze acceleratie mij een serieuze rookpluim achtervolgde. Ik dacht direct aan de N75 (Turbosturing, of dan toch de verstelling van de schoepen, meen ik). Heb er nog een tweedehandse liggen maar ik bouwde die nog niet in. Ondertussen reed ik een lange rit van een 280 kilometer waar tijdens hij terug 3 keer uitviel. Terug thuis eerst enkele fiches losgemaakt (en terug vast!), nieuw luchtfilter en brandstoffilter geplaatst en klaar voor een testrit. Op einde van de oprit slaat de motor af en is hij met geen middelen meer te starten. Motor draait rond maar hij geeft niet het minste kuchje. Brandstoffilter helemaal gevuld, batterij bijgeladen maar alles tevergeefs! Meermaals geprobeerd doch helaas...
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen worden veroorzaakt door een nieuw brandstoffilter, want volgens mij staat dit los van de N75.
Bijkomend probleem: ik wil maandagavond met mijn Passie naar Spanje vertrekken ...
Alvast bedankt om even mee te denken.
Mvg, Tim.
Link naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten