Ga naar inhoud

Chiptuning


touzani

Aanbevolen berichten

Die komt iig niet van mijn auto af....

.... maar heb te vaak bij div tuners gezien dat ze de calibratie-run nooit hetzelfde doen, dus in zekere zin beinvloed dat de uitslag, het

enige wat je dan wel kunt zien hoeveel erbij is gekomen.....

hoe wil je dat bij elke auto gelijk hebben dan, de ene keer staat er een Up! op de andere keer een RS6..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies.....

En in mijn ogen word daar mee "gesjoemeld" om de uitkomst wat hoger uit te laten vallen,

zelfs bij dezelfde auto, waarbij de originele 1e run goed ging, de 2e na aanpassen ging fout,

duurde te lang voordat de software goed te krijgen was, andere auto gaat de bank op....

Intussen is de software klaar, gaat de auto weer terug de bank op, wederom weer eerst een originele

run, en "ineens" viel het standaard vermogen 6pk hoger uit.....1 á 2 wil ik nog geloven, maar 6.....

dus die procedure is enigszins willekeurig en beinvloedbaar

Vandaar dat ik er geen dubbeltje meer voor over heb om voor een dynorun te betalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies.....

En in mijn ogen word daar mee "gesjoemeld" om de uitkomst wat hoger uit te laten vallen,

zelfs bij dezelfde auto, waarbij de originele 1e run goed ging, de 2e na aanpassen ging fout,

duurde te lang voordat de software goed te krijgen was, andere auto gaat de bank op....

Intussen is de software klaar, gaat de auto weer terug de bank op, wederom weer eerst een originele

run, en "ineens" viel het standaard vermogen 6pk hoger uit.....1 á 2 wil ik nog geloven, maar 6.....

dus die procedure is enigszins willekeurig en beinvloedbaar

Vandaar dat ik er geen dubbeltje meer voor over heb om voor een dynorun te betalen

Volgens mij ben je gewoon op zoek naar argumenten om het allemaal zo goedkoop mogelijk te doen. Dat is op zich prima.

 

Ik denk heel anders over de meerwaarde van een Dynorun voor en na tuning:

- Maximaal inzicht in de toestand van de auto/motor voor en na tuning, is iets niet in orde met de auto dan zie je dat onmiddellijk. Inzicht in de toestand voor tuning geeft ook een idee over welke mate van tuning zinvol/haalbaar is.

- Bedrijven met een Dyno (toch een flinke investering) komen op mij serieuzer over dan bedrijven zonder.

- Ik wil graag kwaliteit en duurzaamheid en ik snap dat dat niet voor marktplaats prijzen kan.

- Ik zoek een bedrijf uit met een goede reputatie en waar ze veel zaken zelf uitzoeken (wederom helpt dan het in bezit zijn van een Dyno)

 

Kortom, zo denk ik er over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben je gewoon op zoek naar argumenten om het allemaal zo goedkoop mogelijk te doen. Dat is op zich prima.

Dat valt wel reuze mee, uiteraard wil ik niet te veel betalen, en overweeg dus bij elke aankoop of het het mij wel waard is,

overigens zat een dyno-run in de prijs die ik er voor betaalde, maar hecht daar dus geen meerwaarde aan. 

 

Ik denk heel anders over de meerwaarde van een Dynorun voor en na tuning:

- Maximaal inzicht in de toestand van de auto/motor voor en na tuning, is iets niet in orde met de auto dan zie je dat onmiddellijk.

Dit valt bij mij onder het kopje onderhoud, elke auto die ik de afgelopen jaren gekocht heb, krijgt standaard nieuwe bougies, olie, filters,

motorflush, inlaat reiniging en uitlezen.....

Inzicht in de toestand voor tuning geeft ook een idee over welke mate van tuning zinvol/haalbaar is.

- Bedrijven met een Dyno (toch een flinke investering) komen op mij serieuzer over dan bedrijven zonder.

100% mee eens, daarom dus ook Unlimited....deze hebben een 4wd testbank, en dit is dan ook de 4e auto die hun van ons getuned hebben.

- Ik wil graag kwaliteit en duurzaamheid en ik snap dat dat niet voor marktplaats prijzen kan.

ook 100% mee eens, echter vind ik tussen sommige tuners wel prijs-technisch te veel verschil in zit, of dat te verantwoorden is, mag een ieder

voor zijn eigen uitmaken, maar zoals je gemerkt hebt, kies ik daarin mijn eigen weg.

- Ik zoek een bedrijf uit met een goede reputatie en waar ze veel zaken zelf uitzoeken (wederom helpt dan het in bezit zijn van een Dyno)

Dat heb ik dus ook gedaan, wij hebben met een Fiesta die hun hadden getunded, direct problemen gehad, en heeft uiteindelijk met Ford

contact opgenomen wat er nu fout ging, uiteindelijk keurig opgelost bij het 3e bezoek, dit is nu 6 jaar geleden, en hij weet het nog steeds,

het enige wat er bij hun te verbeteren valt, is voor aanvang de auto uit te lezen op storingen die invloed/gevolgen op de tuning kunnen

hebben....maar dat is hun keuze

 

 

Kortom, zo denk ik er over.

En dat is nu het nadeel van alleen tekst, je kan het net zo opvatten als je wilt,

aan de ene kant heb je helemaal gelijk met de info die ik gegeven heb, maar het is echt niet zo dat ik liever B-kwaliteit

heb ivm de prijs, ik zoek gewoon wat langer naar andere mogelijkheden met hetzelfde resultaat, maar dan niet voor de

hoofdprijs....en dat is een persoonlijke keuze :wink:

aangepast door DexterXL
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@DexterXL ik heb dezelfde motor en bak als jij hebt.

 

Laat jij de koppeling nog aanpassen?

Ik ben heel benieuwd hoe de tuning je gaat bevallen!

Ik heb zowel de motor als ook de DSG laten aanpassen, dit ga je absoluut merken, alleen in mijn

geval zat er de beruchte wastegate storing in, welke toen nog niet bekend was, daarop hebben ze

de tuning wat lager gezet.

Nu die storing weg is, gaan ze morgen hem weer volledig opnieuw tunen, maar dan naar 100%,

dus wat ik tot nu toe aan vermogen erbij heb gekregen, is al erg merkbaar, en zorgt ervoor dat 

de auto nu heerlijk zoeft, en bij het iets aanraken van het gaspedaal, ook gelijk wat doet.

Oké, het zal nooit een raket worden, maar het luie gedrag wat hij origineel had, is nu volledig

weg, ook de DSG reageert nu vlotter en soepeler, dus voor mij een goede keuze geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies.....

En in mijn ogen word daar mee "gesjoemeld" om de uitkomst wat hoger uit te laten vallen,

zelfs bij dezelfde auto, waarbij de originele 1e run goed ging, de 2e na aanpassen ging fout,

duurde te lang voordat de software goed te krijgen was, andere auto gaat de bank op....

Intussen is de software klaar, gaat de auto weer terug de bank op, wederom weer eerst een originele

run, en "ineens" viel het standaard vermogen 6pk hoger uit.....1 á 2 wil ik nog geloven, maar 6.....

dus die procedure is enigszins willekeurig en beinvloedbaar

Vandaar dat ik er geen dubbeltje meer voor over heb om voor een dynorun te betalen

In principe zou dat kunnen mits het vermogen hoog genoeg is...

Als een auto kouder is kan dat zeker, dat betekent niet meteen dat ze de boel voor de gek houden.

Ik heb bij JD weinig/nooit meegemaakt dat een turbomotor die geen problemen heeft (en schoon is) minder doet dan opgegeven.

 

Ze(de meesten) hebben daar ook geen baat bij om dat te doen want je blijft jezelf dan voor de gek houden, inmiddels heeft de bank er bij JD in 10 jaar ruim 60.000 runs op zitten en als je er een auto op zet die voor 3 jaar terug getuned was zal die nog ongeveer hetzelfde doen, daar zit nauwelijks verschil in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké,

mooi dat de meeste het goed voor elkaar hebben, zal ik wel precies die dyno banken

hebben gezien die of te oud waren, of de boel niet goed voor elkaar hebben.

 

De Passat is intussen klaar, de mannen van UT Amersfoort hebben er een hele

volwassenen auto van gemaakt, een groot merkbaar verschil, hij blijft maar doortrekken

zonder dat je het koppel voelt afnemen.

Zelfs mijn dochter van 11 jaar zei dat ze de auto meer voelt en veel langer, dus ik ben

helemaal weer vrolijk met de auto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké,

mooi dat de meeste het goed voor elkaar hebben, zal ik wel precies die dyno banken

hebben gezien die of te oud waren, of de boel niet goed voor elkaar hebben.

 

De Passat is intussen klaar, de mannen van UT Amersfoort hebben er een hele

volwassenen auto van gemaakt, een groot merkbaar verschil, hij blijft maar doortrekken

zonder dat je het koppel voelt afnemen.

Zelfs mijn dochter van 11 jaar zei dat ze de auto meer voelt en veel langer, dus ik ben

helemaal weer vrolijk met de auto

 

Zo vroeg begonnen met rijden ???????????? cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermogen voor de tuning was een krappe 170pk en een koppel van 350nm

 

R-line heeft andere bumpers, side skirts en achterklep spoiler. De verschillen zijn minimaal, maar een kenner ziet het gelijk.

Bij de jouwe vind ik de r-line bumpers toch echt wel meerwaarde nu ik dit zo zie. Bij een zwarte is het verwaarloosbaar, of je zou een echte R-line met R-line interieur moeten hebben, dat is helemaal mooi.

 

Veel plezier van je prachtige wagen met idem dito motorprestaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Foppe, bij een witte zie je het verschil echt goed, vandaar die fotos.

R-line interieur is wit met zwart en r-line logo en is van stof. Ik heb volleer is wel zo makkelijk met 2 kleine bandieten achterin.

 

Echte r-lines zijn vaak kale auto’s, geen climatcontrol, geen Chrome rond ramen, zwarte dakreling.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden