Ga naar inhoud

Chiptuning


touzani

Aanbevolen berichten

Was voor mij ook maar een vraag....omdat ik er ook nog nooit van gehoord had,

en van die 3 die je opnoemde ken ik alleen JD de andere 2 kende ik niet.....eerlijk gezegd.

 

vandaar m,n vraag.....heb er tijd genoeg mee..eerst is kijken hoe de auto het doet de komende winter.

maar je hebt gelijk wat JD betreft, ben er met m,n vorige 2 Passats ook geweest waren diesels maar gewoon super die JD.

En  die andere 2 ga ik is opzoeken hier op het forum....ben benieuwd

aangepast door TonD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan uit ervaring zeggen dat je geen spijt zult krijgen van vagtechniek. Ik heb mijn Passat op 13 september bij ze laten tunen en geniet nu elke dag van de auto. Ik heb helemaal niet meer het gevoel dat ik een 1.6 aan het rijden ben. De auto reageert veel vlotter en agressiever dan voorheen. De ontvangst bij vagtechniek was perfect. je kan zowel tijdens de proefrit als na de tuning mee rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ATM ken ik meer uit de Ford wereld, wat ik intussen wel weet, is dat er niet veel

"echte" tuners zijn, vaak hebben ze ergens in het land een mannetje waar ze jouw 

software naar toe sturen, die past het aan, en dan zet de tuner die software weer op

jouw auto.

Hoeft niks mis mee te zijn, maar bij problemen word het lastiger, jij doet jouw verhaal

aan de tuner, die vertaald het weer naar zijn mannetje, die past het dan weer aan,

en zo zit je altijd met iemand er tussen....kan lastig zijn.

 

Ik heb al meerdere auto's laten tunen bij Unlimited Tuning Amersfoort, de eigenaar past

ter plekke je software aan, en bij problemen overleg je 1 op 1 met hem, wat ik dus nu

al een paar keer met de Passat heb gehad.....en dan blijkt het in je turbo te zitten...kak,

maar heb de toezegging dat hij alles nog een keer gaat doen zodra de turbo weer in

orde is......gewoon top service :wink:

 

Dus mijn advies:

vraag of ze zelf de software aanpassen, of dat ze een standaard stukje data erop zetten,

of een mannetje hebben....

Kunnen ze het zelf, dan prima, de rest.....in mijn ogen geen optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaal klopt, afhankelijk van welk “mannetje”. Matthijs of JB werken op dezelfde manier en ik vind titel “mannetje” voor JD nogal denigrerend????.

 

Ik denk dat het belangrijker is dat je uitzoekt waar je auto getuned wordt en welk “mannetje” dit uiteindelijk doet. De tuning op zich is identiek aan de tuning bij JD in Lochem, enige verschil is dat JB of Matthijs niet een dynobank in de garage hebben, maar dat kunnen ze absoluut voor je regelen en betaal je (ook bij JD) voor.

 

Maar er zijn idd genoeg prutsers die ergens een file vandaan hebben en deze erin schieten, bij problemen is er dan geen oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ATM ken ik meer uit de Ford wereld, wat ik intussen wel weet, is dat er niet veel

"echte" tuners zijn, vaak hebben ze ergens in het land een mannetje waar ze jouw 

software naar toe sturen, die past het aan, en dan zet de tuner die software weer op

jouw auto.

Hoeft niks mis mee te zijn, maar bij problemen word het lastiger, jij doet jouw verhaal

aan de tuner, die vertaald het weer naar zijn mannetje, die past het dan weer aan,

en zo zit je altijd met iemand er tussen....kan lastig zijn.

 

Ik heb al meerdere auto's laten tunen bij Unlimited Tuning Amersfoort, de eigenaar past

ter plekke je software aan, en bij problemen overleg je 1 op 1 met hem, wat ik dus nu

al een paar keer met de Passat heb gehad.....en dan blijkt het in je turbo te zitten...kak,

maar heb de toezegging dat hij alles nog een keer gaat doen zodra de turbo weer in

orde is......gewoon top service :wink:

 

Dus mijn advies:

vraag of ze zelf de software aanpassen, of dat ze een standaard stukje data erop zetten,

of een mannetje hebben....

Kunnen ze het zelf, dan prima, de rest.....in mijn ogen geen optie

Vag techniek, jd, vvt, den hartog, dvx, tvs schijf al hun software zelf. Niet echt moeilijk te vinden lijkt me. Daar hoord ook de bijpassende prijs bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ik wil m'n passie ook laten chippen, motor en dsg.

Als ik bij Vagtechniek kijk is het verschil met korting tussen stage 1 en 1+, 235.80 euro.

 

Bij stage 1 zetten ze er andere software op en proefrijden 200pk en 410nm, bij stage 1+ komt er rollen bij op de vermogensbank en eventuele op maat aanpassingen 210pk en 420nm.

 

Is het waard om stage 1+ te kiezen die 235.80 eurootjes duurder is.

 

Heb m'n vorige passat laten chippen bij JD tijdens een passat meeting, was een heel andere auto geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die extra centen ben je snel weer vergeten en jij weet dat je auto maximaal presteert, voor mij is het dat wel waard. Mijn auto gaat binnekort naar Mathijs toe voor een aanpassing: DPF leeg (andere uitlaat eronder), EGR zichtzetten en op de rollenbank afstellen. Ik wil maximale trekkracht hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vagtechniek geeft 20% korting bij het chippen van 2 auto's op de normale chip. Dat kost dan 423 euro.

De chip op maat, ofwel stage 1+ kost 679 euro. Daar is de korting niet op van toepassing.

 

Ik wil de dsg ook laten aanpassen, dat is vanaf 195 euro, afhankelijk van de wensen volgens mij.

 

Ik zit te denken om dit binnenkort te laten doen. Twijfel nog tussen stage 1 en stage 1+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had een offerte aanvraag gedaan via de mail bij ATM. Een chiptuner die ik met zoekresultaten toch wel af en toe tegen kwam.

 

Dit was het antwoord dat ik kreeg voor het chippen van mijn 1.4 tsi uit 2012.

 

“Beste,

Helaas hebben wij geen chiptuning beschikbaar voor de 1.4 TSI motoren die beschikken over de DSG DQ200 versnellingsbak, welke is uitgevoerd in uw auto.

Deze type versnellingsbakken kunnen niet of nauwelijks het extra vermogen aan waardoor de auto schokkerig gaat rijden.

 

Excuses voor het ongemak.

 

 

Met vriendelijke groet/ Best regards/ Cordialement/ Mit freundlichen grüßen,”

 

Eerlijk antwoord en wel iets om rekening mee te houden voor mijn motor.

Vandaar ook de afweging voor JD en vagtechniek omdat zij ook kundig de dsg aan kunnen passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Ztevan

??1.4 TSi van 2012....welke uitvoering van de motor heb je dan?

Ik heb dus ook een 1.4 TSi van 2012, met DSG7

Dat zou dus ook de DQ200 bak moeten zijn, volgens mijn gegevens kan deze tot

350pk/420Nm

De mijne zal as dinsdag afgerond gaan worden (ivm turbo problemen nu opgelost)

en dan gaat deze naar 150pk/270Nm via Unlimited Tuning, zit bij jouw om de hoek  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die komt iig niet van mijn auto af....

aan de ene kant kan je dan echt zien wat er gemeten word, maar heb te vaak bij div tuners gezien

dat ze de calibratie-run nooit hetzelfde doen, dus in zekere zin beinvloed dat de uitslag, het

enige wat je dan wel kunt zien hoeveel erbij is gekomen.

Ik heb ergens nog wel een uitdraai van de Focus liggen voor wie dat inzien wilt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden