Ga naar inhoud
  • 0

Motorschade BKP 343.000 km


Willem nunspeet

Vraag

Vanochtend hoorde ik op 200 meter van mijn huis een rare knak, net of je over een dode tak heen rijdt. 

Thuis in de garage zag ik een oliespoor achter de Passat liggen en ben natuurlijk meteen gaan kijken.

De onderzijde zat  onder de motorolie, dacht effe aan de olieleiding turbo maar na nog een keer starten zag ik het uit een gat in het blok komen. Gat aan achterzijde onder de turbo.

 

post-14821-0-21441900-1501936376_thumb.jpg

 

post-14821-0-30749400-1501936397_thumb.jpg

 

Wat op de 2e foto te is zien zijn de stukken en ijzer en een pinnetje die ik op de motor onderplaat vond. Kan het effe niet thuis brengen maar zal de oorzaak van de schade zijn.

 

Geluk bij ongeluk dat het bij huis gebeurde en niet in Frankrijk o.i.d..

 

Ga me nu maar rustig beraden over wat te doen, ander blok of andere auto. Punt is dat de auto vwb onderhoud, onderstel, banden, remmen schokbrekers etc nieuw is, het enige oude zijn de motor en  de  versnellingsbak.

Heb maand geleden nog distributie en complete koppeling/ 2M vliegwiel etc vervangen.

 

 

Mvg Willem

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De auto staat op Stefan zijn brugdie doet wel vaker een motorwissel

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

De brug heet "Stefan" maar monteur heet Wiebe

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tsja Jaap, had net 5 jaar zonder problemen gereden na het pompverstuiver gedoe.....

Maar er zijn BKP rijders die het slechter hebben gehad.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Jep, mijn BKP ging rond de 220.000 (kan ook minder zijn) finaal de vernieling in..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jep, mijn BKP ging rond de 220.000 (kan ook minder zijn) finaal de vernieling in..

Reactie is leuk maar die 220K niet natuurlijk. Blijft een raadsel waarom VW dit 2.0 tdi blok wat op zich onverwoestbaar is, in zoveel wankele uitvoeringen heeft geproduceerd.

Type Verstuivers, oliepompen, balansasmodules, ketting/ tandwielen, etc...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Reactie is leuk maar die 220K niet natuurlijk. Blijft een raadsel waarom VW dit 2.0 tdi blok wat op zich onverwoestbaar is, in zoveel wankele uitvoeringen heeft geproduceerd.

Type Verstuivers, oliepompen, balansasmodules, ketting/ tandwielen, etc...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Denk om geld uit je portemonnee te kloppen????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet eerlijk bekennen en klop het gelijk af maar mijn bkp heeft mij nog niet teleurgesteld de afgelopen 4 jaar.Enige wat vervangen Is door mij, Is de turbo het vliegwiel en koppeling en het mee neem asje en de gloei pennen inclusief verstuiver kabelboom maar dit zijn dingen die slijten gewoon. En bij de eerste eigenaar onder terug roep actie de verstuivers. Mijn blok heeft nu de 240xxx aan getikt hoop hier toch nog wel 50xxx probleem loos bij te doen????

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

 

Heeft ook geen zin om een discussie op te starten over het wel of niet vervangen van het tapeind van de spanrol, in dit geval was met een nieuw tapeind waarschijnlijk ook de draad eruit gelopen, is een erg zwakke constructie met een M8 tapeind in aluminium.

Zie nu dat Jos standaard een dik verloop tapeind monteerd van M 10 naar M 8, ook nu bij het nieuwe blok. 

 Ik denk ik log eens in. 2 jaar geleden mijn 3c eruit gegooid. Tijdens de distributiewissel kreeg ik vanuit Nuenen te horen dat er geen garantie op de wissel kwam: draad was dol van een tapeind en vorige eigenaar had er ook al iets aan proberen te doen waardoor er een stuk bout afgebroken was. 3c toen verkocht. tijdelijk een Seat 1.2 tdi gereden en afgelopen jaar een 2012 renault megane gekocht... raad eens waar die nu staat... in de garage met een kapotte motor. Ook net als bij Willem na de vakantie, dus zonder caravan, gewoon hier in het dorp na het starten en 100 meter gereden. Ironisch genoeg ook Nunspeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk ik log eens in. 2 jaar geleden mijn 3c eruit gegooid. Tijdens de distributiewissel kreeg ik vanuit Nuenen te horen dat er geen garantie op de wissel kwam: draad was dol van een tapeind en vorige eigenaar had er ook al iets aan proberen te doen waardoor er een stuk bout afgebroken was. 3c toen verkocht. tijdelijk een Seat 1.2 tdi gereden en afgelopen jaar een 2012 renault megane gekocht... raad eens waar die nu staat... in de garage met een kapotte motor. Ook net als bij Willem na de vakantie, dus zonder caravan, gewoon hier in het dorp na het starten en 100 meter gereden. Ironisch genoeg ook Nunspeet.

Die tapeinden zitten in de blokken van DE hele VAG SEAT SKODA lijn, maar dan ook in Nunspeet ......

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben deze week teruggekeerd van 3 weken vakantie in het Tatra gebergte in Zuid Polen en Slowakije, "nieuwe" BKD blok  3500 km "ingereden" met de caravan en hij rijdt echt als nieuw. Verschil met de BKP is dat de motor bij flink doortrekken wat meer onderin "gromt" dan de BKP, wellicht door het ontbreken van de balansas module.

Wat ook opvalt is dat hij bij flink doortrekken niet rookt wat de BKP wel deed, is dezelfde ECU en de pompverstuivers zijn overgezet.

 

I.i.g weer een Passat die heerlijk soepel rijdt en waarvan ik weet hoe de toestand van de auto is.

 

Kan niet in de toekomst kijken maar denk dat het een goed besluit geweest is om er door Jos deze donormotor in te laten bouwen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben deze week teruggekeerd van 3 weken vakantie in het Tatra gebergte in Zuid Polen en Slowakije, "nieuwe" BKD blok  3500 km "ingereden" met de caravan en hij rijdt echt als nieuw. Verschil met de BKP is dat de motor bij flink doortrekken wat meer onderin "gromt" dan de BKP, wellicht door het ontbreken van de balansas module.

Wat ook opvalt is dat hij bij flink doortrekken niet rookt wat de BKP wel deed, is dezelfde ECU en de pompverstuivers zijn overgezet.

 

I.i.g weer een Passat die heerlijk soepel rijdt en waarvan ik weet hoe de toestand van de auto is.

 

Kan niet in de toekomst kijken maar denk dat het een goed besluit geweest is om er door Jos deze donormotor in te laten bouwen.

Ben je hier al een beetje bij in de buurt @@Willem nunspeet ?? :mrgreen:

 

post-11824-0-28897700-1526803749_thumb.j

 

Jos.

post-11824-0-28897700-1526803749_thumb.jpg

aangepast door jos_br
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben je hier al een beetje bij in de buurt @@Willem nunspeet ?? :mrgreen:

 

post-11824-0-28897700-1526803749_thumb.j

 

Jos.

Helemaal geweldig Jos, zo'n km stand. Misschien dat de Passat van mij dat nog gaat halen maar niet met mij als eigenaar, misschien een Bulgaar of Litouwer.....

Ik zit nu op 363.439 km en heb er met het Audi blok alweer 20.000 hele fijne kilometers opzitten.

Loopt als een naaimachine en laat hem op jouw advies af en toe ff de 4000 toeren aantikken, vindt ie lekker;-)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus het gezeur dat die veel gelopen heeft en ingeruild moet worden geld meteen niet meer...... :mrgreen:

 

Jos.

Ik heb nooit gezegd dat ie veel gelopen heeft ???? hij is net ingereden???? ik hoop dat ik die stand ga halen ? ( tegen die tijd is het een oldtimer ????)
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden