Ga naar inhoud
  • 0

Motorschade BKP 343.000 km


Willem nunspeet

Vraag

Vanochtend hoorde ik op 200 meter van mijn huis een rare knak, net of je over een dode tak heen rijdt. 

Thuis in de garage zag ik een oliespoor achter de Passat liggen en ben natuurlijk meteen gaan kijken.

De onderzijde zat  onder de motorolie, dacht effe aan de olieleiding turbo maar na nog een keer starten zag ik het uit een gat in het blok komen. Gat aan achterzijde onder de turbo.

 

post-14821-0-21441900-1501936376_thumb.jpg

 

post-14821-0-30749400-1501936397_thumb.jpg

 

Wat op de 2e foto te is zien zijn de stukken en ijzer en een pinnetje die ik op de motor onderplaat vond. Kan het effe niet thuis brengen maar zal de oorzaak van de schade zijn.

 

Geluk bij ongeluk dat het bij huis gebeurde en niet in Frankrijk o.i.d..

 

Ga me nu maar rustig beraden over wat te doen, ander blok of andere auto. Punt is dat de auto vwb onderhoud, onderstel, banden, remmen schokbrekers etc nieuw is, het enige oude zijn de motor en  de  versnellingsbak.

Heb maand geleden nog distributie en complete koppeling/ 2M vliegwiel etc vervangen.

 

 

Mvg Willem

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Balen Willem,

 

Ik heb er ook een ander blok in.

Neem eens contact op met Okesion te drunen www.Okesion.nl.

Als je daar binnen loopt zie je duizenden blokken liggen van alle merken.

 

Ik ben blij dat ik het gedaan heb, voor dat geld had ik geen andere Passat.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Balen Willem,

 

Ik heb er ook een ander blok in.

Neem eens contact op met Okesion te drunen www.Okesion.nl.

Als je daar binnen loopt zie je duizenden blokken liggen van alle merken.

 

Ik ben blij dat ik het gedaan heb, voor dat geld had ik geen andere Passat.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Zal eens kijken Ronald, er zijn best wel veel BKP blokken te koop met diverse km standen. Blokken zijn redelijk gestript maar ik heb nog zgan turbo, vliegwiel, koppeling, distributie, waterpomp die ik kan overzetten met wellicht alleen een nieuwe riem.

Moraal van het verhaal is dat het op tijd vervangen van je gloeibougies geen garantie is op het voorkomen van motorschade bij een BKP.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BKP Revisie Motor VAG 2.0TDI

http://link.marktplaats.nl/m1168076509?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Ad

 

Dat is klote Willem!

 

Zag die wel voorbij komen gereviseerd blok waar al jou aanbouwdelen opkunnen

 

En idd staan een heleboel bkp te koop ook met hele mooie km standen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt wel een (deel van) klepstoter die tussen de krukas en motorblok is gekomen.

 

Jos.

Zou best kunnen, lijkt wel of dit tussen de drijfstang en carterwand terecht is gekomen en toen naar buiten is gedrukt. Bizarre is dat de motor gewoon bleef lopen zonder extreme bijgeluiden. Weet ook niet wat er nog in het carter ligt....

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BKP Revisie Motor VAG 2.0TDI

http://link.marktplaats.nl/m1168076509?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Ad

 

Dat is klote Willem!

 

Zag die wel voorbij komen gereviseerd blok waar al jou aanbouwdelen opkunnen

 

En idd staan een heleboel bkp te koop ook met hele mooie km standen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wel bijzonder dat je hier alleen de oude motor kunt inruilen zonder....."GAT", komt blijkbaar vaker voor...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Effe een update: vorige week maandag heel goed gesprek gehad met Jos (JB), Jos heeft 's avonds om half 11 Passat opgehaald met de auto-ambulance, welke garage heeft deze service?

Passat staat nu in Dieverbrug, donorblok is onderweg. Komt goed.

Gezien de staat van onderhoud van de Passat toch besloten om ander blok te laten monteren.

Wordt vervolgd...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt wel een (deel van) klepstoter die tussen de krukas en motorblok is gekomen.

 

Jos.

  

Effe een update: vorige week maandag heel goed gesprek gehad met Jos (JB), Jos heeft 's avonds om half 11 Passat opgehaald met de auto-ambulance, welke garage heeft deze service?

Passat staat nu in Dieverbrug, donorblok is onderweg. Komt goed.

Gezien de staat van onderhoud van de Passat toch besloten om ander blok te laten monteren.

Wordt vervolgd...

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Mooi man. Goed geregeld.

 

Ben wel benieuwd wat het nou was. Het "lijkt" op een klepstoter en of deel daarvan. Maar kan me dat niet voorstellen want hoe komt dat daar???????

 

Of het is geen krukas maar een tuimelaar op de foto. Hou ons op de hoogte zout ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag Passat opgehaald bij Jos, Jos heeft het BKP blok vervangen door een BKD blok met een km stand van 102.000 km.

Het BKD blok is o.a. gemonteerd in de VW Touran en een aantal typen audi's.

Verschil met de de BKP is dat er geen balansasmodule inzit en ook geen oliepomp met het beruchte K-t asje, hier zit een degelijke kettingaandrijving in.

Alle goede componenten zoals verstuivers, 2M vliegwiel, tandempomp, turbo etc zijn overgebouwd.

Maandag ochtend is het hele spul uitgebouwd, ben zelf dinsdag wezen meekijken in Dieverbrug en om 12 uur liep het nieuwe blok hangend in de motorsteunen.

Jos heeft de Passat nog even gehouden omdat de turbo niet goed meekwam, waarschijnlijk toch een tik mee gekregen, besloten om ook die te vernieuwen.

Passat rijdt echt weer als nieuw, tijd zal het leren maar denk dat het een verstandig besluit was om dit te laten doen.

 

Was een plezier  om te zien hoe enthousiast, deskundig en gestructureerd daar wordt gewerkt.

 

post-14821-0-49020500-1503668762_thumb.jpg

 

post-14821-0-75366600-1503668804_thumb.jpg

 

post-14821-0-42392000-1503668836_thumb.jpg

 

 

De oorzaak van de schade is uiteindelijk het tapeind van de spanrol distributie die een maand na de 3e distributiewissel met draad en al eruit was gelopen, ondanks dat de motor bij 800 toeren afsloeg heeft het toch schade veroorzaakt.

Motor heeft daarna nog bijna 3000 km gelopen maar liep niet echt 100 procent.

Na demontage bleek dat er toch van i.i.g. 2 cilinders 1 van de 2 uitlaatkleppen niet meer mee deed.

Heeft ook geen zin om een discussie op te starten over het wel of niet vervangen van het tapeind van de spanrol, in dit geval was met een nieuw tapeind waarschijnlijk ook de draad eruit gelopen, is een erg zwakke constructie met een M8 tapeind in aluminium.

Zie nu dat Jos standaard een dik verloop tapeind monteerd van M 10 naar M 8, ook nu bij het nieuwe blok. 

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden